terug komen van ziekte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• terug komen van ziekte

beste bn'ers,

ik ben hier een hele tijd weg geweest door 'ziekte'.
    er is in augustus iets in mijn drankje gestopt tijdens het stappen, hierdoor ben ik ernstig ziek geworden. in de eerste paar maanden moest ik nadat ik trap had gelopen 2 uur bijkomen. hier bij gingen ook mentale problemen gepaard.

voor dit alles ben ik nu ruim 30 keer in het ziekenhuis geweest, maar uiteindelijk hebben ze niks duidelijks kunnen ontdekken. hierna kwam het advies begin december om samen met de fysiotherapeut te gaan sporten, aangezien ik dat daarvoor 6 keer per week deed.

nu heb ik dus al een tijdje samen met de fysiotherapeut gesport, nu is het effect wat ik blijf ervaren dat op het moment dat ik kracht moet leveren mijn hartslag van 80 in rust naar 160-170 schiet, terwijl bij hardlopen en dergelijke het netjes rond de 130-140 blijft. mijn fysiotherapeut heeft mij geadviseerd om toch het tempo wat op te voeren qua krachtsport, weliswaar met het goed in de gaten houden van mijn hartslag.

nu zit ik met het probleem, ik wil graag terug naar mijn oude niveau, maar wat is hierbij wijsheid.

mijn oude niveau was:
    Deadlift 1x 175 kilo
    Squat 1x 120 kilo
    Benchpress 1x 85 kilo

hierbij lag mijn focus vooral op de deadlift, aangezien dit mijn favoriete oefening was.

op het moment zijn mijn stats:
    Deadlift 85 kilo
    Squat 40 kilo
    Benchpress 35 kilo

nu heb ik een hele tijd het stronglifts programma gevolgd, en lijkt mij dit een goede optie, ook zit ik te denken aan een ub/lb schema met de nadruk op deze oefeningen met de overhead press er bij.

graag zou ik van jullie advies krijgen wat jullie wijsheid lijkt.

bij voorbaad bedankt

Sorry hoor wil je niet meteen afzeiken maar de stats die je opgeeft kloppen niet met je handtekening..

ennuh : wat is je gewicht, lengte etc.. want die kracht stats komen vanzelf

Comment

Originally posted by Hooligan View Post
      Sorry hoor wil je niet meteen afzeiken maar de stats die je opgeeft kloppen niet met je handtekening..

ennuh : wat is je gewicht, lengte etc.. want die kracht stats komen vanzelf
      dat klopt, had al een tijdje mn handtekening niet meer bijgewerkt. heb deze nu ook verwijderd, omdat dit niet erg realistisch zal zijn voor de komende tijd, en ik daar nu op zal gaan focussen
      mijn verdere stats:

lengte 1.81m
      gewicht 93kilo
      VP +- 22

Comment

Oke goed dat je het zo opvat ipv je aangevallen te voelen !

Wat ik persoonlijk denk als ik je verhaal lees :

Ga gewoon sporten man, ga lekker die ub lb doen en zorg dat je lekker bezig bent en dat je lichaam dat ook aangeeft

Comment

lekker sporten ga ik zeker doen, zit alleen dus nog te twijfelen wat ik wil gaan volgen qua schema, stronglifts 5x5 is mij vrij goed bevallen. enige nadeel daar aan is dat het mij op een gegeven moment begon te vervelen aangezien er weinig variatie in zit. vandaar dat ik dus aan ub/lb dacht.

Comment

als 5x5 je goed is bevallen.. is dat dan misschien in deze fase niet juist lekker om mee te starten? je weet dat het werkt.. en wat je nu wil.. is dát het werkt.. dat je zo weer langzaam terug op je oude niveau komt. 'Expirimenteren' met ub/lb kan altijd daarna nog.

Overigens wel diep klote over het ziekte-verhaal. Ik hoop dat je snel weer helemaal bijtrekt man.

Comment

Als je hartslag zo snel omhoog schiet lijkt het mij niet verstandig om laag in reps te zitten en zware gewichten (voor jou lichaam nu) te gebruiken en kan je beter wat hoger zitten.
              Weet niet hoeveel reps je met de fysio deed maar zou niet meteen van 15 naar 5 herhalingen gaan maar zou het rustig afbouwen met minder reps en meer gewicht.
              Ik snap dat je zo snel mogelijk terug wilt naar oude niveau maar het lijkt mij beter voor je lichaam.

Een beginner die helemaal gezond is laat ik ook niet onder de 10reps zitten per set liefst tussen 12-15, als hij serieus is kan die dat na 1 maand goed trainen gaan doen maar zeker nog niet naar de 5x5 als hij dat graag wilt in maand 3.
              dit is mijn idee hoor, om eerst de spieren weer leren samen te werken en dan pas steeds lager gaan in reps.
              Calisthenics / Street workout

Comment

Wtf hebben ze dan in je drankje gedaan dat dit veroorzaakt :0.

Ik zou advies van ijsblok opvolgen en gewoon ervoor gaan
                If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

daar zat ik dus ook mee in de knoei, vandaar mijn vraag ook hier.
                  met de fysio zat ik op 2x30 of 3x20, hij gaf wel aan dat dit een stuk minder mocht zijn.

ik denk dat het ook verstandig is om het aantal reps wat rustiger af te bouwen, maar wou hier dus graag wat meningen over horen, aangezien je jezelf vaak aanpraat wat jou het beste lijkt, en dit dus niet altijd objectief is.

wat ze in mijn drankje hebben gestopt, was een onbekend iets. ze hebben bij de ambulance bloedgeprikt en daar kwamen wel stoffen uit die in bepaalde drugs soorten zitten, maar de samenstelling zoals die was waren ze nog niet eerder tegen gekomen.

Comment

Ik moet nu gelijk aan die film crank denken Hahahahaah die gast moest zijn adrenaline op peil houden anders stopte zijn hart ermee xD.

Nevertheless wens je veel succes met je comeback
                    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                      Ik moet nu gelijk aan die film crank denken Hahahahaah die gast moest zijn adrenaline op peil houden anders stopte zijn hart ermee xD.

Nevertheless wens je veel succes met je comeback
                      haha gelukkig is t niet zo erg, zou ook wat zijn!
                      in ieder geval bedankt, en dat gaat helemaal goed komen!!

Comment

weet uit enige ervaring dat drugs maar heel slecht / moeilijk gevondem word!

maatje van me ging out van ghb maar ze konden alleen sporen van coke vinden.. en zo weet ik er nog wel een paar!

wat er dus gedaan word is "designen" 1 of meerdere basisstoffen omzetten of veranderen met een ander soort.. hierdoor krijg je dus bekende effe ten van onbekende stoffen..

lekker belangrijk ook allemaal op een bb forum

Comment

pff wil niet weten wat ze in je drinken hebben gedaan dat je er nu nog last van hebt. Meestal ben je na een dagje beroerd zijn wel hersteld.

sterkte! Hoop dat je snel weer op kracht bent!
                          Ernstig noh!

Comment

thanks, ik heb besloten dat ik de aankomende maanden het ub/lb schema van dynobet ga volgen.
                            dit met rede, dat ik het idee heb daar ook goed kracht op terug te kunnen pakken en eventueel wat met reps kan gaan spelen waar nodig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X