Graag beetje hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag beetje hulp

Hallo ik ben 17 jaar en ik zou graag wat advies willen om meer spieren te krijgen.
    Ik ben begonnen met het zoeken van een schema om thuis te fitnessen maar hier bleek al uit de reacties van de leden dat het gewoon beter is om naar de sportschool te gaan. Ik weeg rond de 60 kilo en denk dat ik net genoeg weeg zelf doe ik best veel moeite om meer gewicht aan te komen maar ik kom nauwelijks aan, dit vind ik best vervelend want het liefst zou ik meer spiermassa willen. Ik heb al eerder gefitnest maar dit was geen succes door me niet aan de dagen te houden en geen vast trainingsschema had. Het is erg veel gevraagd om zomaar een heel trainingsschema voorgeschoteld te krijgen dus dit verwacht ik ook niet. Maar ik zou het fijn vinden als jullie me wat tips zouden kunnen geven om me in de goeie richting te helpen. Ik ontbijt slecht rest van de maaltijden eet ik wel goed. Ik heb mijn avondeten rond 5 uur en dan krijg ik vaak savonds nog rond een uur of 8 9 weer honger. Ik eet erg veel vlees en vis. Als ik ging fitnessen wist ik niet echt wat ik moest gaan doen welke apparaten enzo dus ik deed meestal maar wat. Ook had ik het probleem dat als ik me inspande en een uurtje fitneste ik een beetje duizelig in me hoofd werd en me slapjes voelde hoe kan dit? Ik denk dat jullie me adviseren om meer te eten ik hoop dat jullie dit nader kunnen toelichten meer eiwitten of misschien proteïnen shakes? al het advies is welkom misschien een trainingsschema voor een beginner zou ook fijn zijn. En moet ik nou wel of niet cardio doen of alleen krachttraining? Ik heb 7 jaar karate gedaan 2 keer per week volle gas hiermee ben ik gestopt en loop nu stage 38 uur per week plus een bijbaantje van 15 uur daardoor ben ik niet meer op me conditie of lichaam gaan letten. Ik hoop dat jullie me een duwtje in de goede richting kunnen helpen dit heb ik wel nodig. Al het advies is welkom.

Standaard antwoord: stickies lezen.
    En entertoets gebruiken (is geen sup.)
    Purist
    Verzuren zonder kuren
    ...ilse weet alles...

Comment

En ophouden met vage reden aan te komen als bijbaantje 15 uur, ontbijt slecht. Je doet het voor jezelf en als je er moeite mee hebt en jezelf moet dwingen, kap er dan maar mee dan is het op termijn niet vol te houden.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Post eerst is wat je motivatie is om dit te doen en waarom je denkt het deze keer wel te kunnen volhouden. Mensen die beweren dat ze niet goed kunnen ontbijten zijn naar mijn mening niet gemotiveerd, er bestaat simpelweg geen excuus om niet goed te eten.

En wat betreft je training, ik heb geen idee hoe lang je bent maar bij 60 kilo neig ik SS + 1/2 GOMAD aan te bevelen.

Comment

Lolllsss, ik werk 32 uur in de week full time waarbij overwerken regelmatig voorkomt, daarbij volg ik duale hbo werktuigbouwkunde opleiding waar nog is 12 uur college bij komt.
          Ik spendeer bijna mijn hele weekend aan mijn huiswerk. en nog krijg ik het voor elkaar om 4x in de week te trainen
          If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

kost wat tijd maar hier wat leesvoer:

hier die 3 rooie dingen lezen:
            Sticky onderwerpen - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

hier nog mooi stukje:
            http://forum.bodynet.nl/algemeen/333...er-sticky.html

Als je dat gelezen hebt ben je een mooi trainingschema tegengekomen voor beginners dat zou ik een goeie maand aanhouden 3x per week.

Daarnaast in voeding heel belangrijk zoals je gelezen hebt in de sticky's dus je zal beter moeten ontbijten.
            In het begin zal dit lastig worden omdat je jaren lang slecht gegeten hebt bij het ontbijt.
            Dit kan je niet van de ene naar de andere dag veranderen maar langzaam moeten opbouwen en steeds meer moeten eten.

succes!
            gebruik aub volgende keer een entertje tussendoor is wel erg prettig.
            Calisthenics / Street workout

Comment

Ik sluit me geheel en al bij aan de rest.....lees de stickey's, die helpen je echt verder.
              Als je voor deze tak van sport kiest kom dan niet aan met excuses. Ik werk 38 uur, heb een volledig huishouden te runnen, werk om de zaterdag ook nog in sportschool, ben in wedstrijdvoorbereiding en train 5 maal per week! Als mij het lukt moet het jou als thuiswonende waar dus waarschijnlijk alles geregeld wordt zeker lukken.

Comment

Bedankt voor de reacties kritiek is op zijn plaats maar het ontbijten doe ik al heel mijn leven slecht. De reactie van ijsblok klopt echt ik zal dit moeten opbouwen want op dit moment heb ik smorgens ook totaal geen honger of behoefte aan eten.

En voor een 17 jarige vind ik 38 tot 40 uur stage waar je geen euro voor krijgt met daar bij een bijbaantje van +/- 15 uur best veel en ik heb een vriendin. Kan zeggen wat je wilt de kritiek is terrecht maar je moet niet oordelen als je niks over me leven weet.

Verder kan ik met deze reacties best veel na de eerste 2 reacties dacht ik flikker maar op, maar er zijn ook mensen die wel advies proberen te geven en bedankt hiervoor.

Ik ga een mooi trainingsschema uitkiezen en mijn voeding veranderen. En veel lezen op de site.

En mijn motivatie? Zoals ik zei heb ik 7 jaar shotokan karate gedaan mijn eerste karate club was failliet gegaan de 2de club zaten allemaal scouting mannetjes en mensen die trompet speelde, dus ben ik daar ook weggeaan.
                De enige andere club zit in maastricht en dat is veelste ver voor mij.

Dus wat ik wil is weer in vorm komen en dan zie ik wel verder waar ik weer vechtsport training ga doen.

Comment

Originally posted by Dutchkiller View Post
                  Bedankt voor de reacties kritiek is op zijn plaats maar het ontbijten doe ik al heel mijn leven slecht. De reactie van ijsblok klopt echt ik zal dit moeten opbouwen want op dit moment heb ik smorgens ook totaal geen honger of behoefte aan eten.

En voor een 17 jarige vind ik 38 tot 40 uur stage waar je geen euro voor krijgt met daar bij een bijbaantje van +/- 15 uur best veel en ik heb een vriendin. Kan zeggen wat je wilt de kritiek is terrecht maar je moet niet oordelen als je niks over me leven weet.

Verder kan ik met deze reacties best veel na de eerste 2 reacties dacht ik flikker maar op, maar er zijn ook mensen die wel advies proberen te geven en bedankt hiervoor.

Ik ga een mooi trainingsschema uitkiezen en mijn voeding veranderen. En veel lezen op de site.

En mijn motivatie? Zoals ik zei heb ik 7 jaar shotokan karate gedaan mijn eerste karate club was failliet gegaan de 2de club zaten allemaal scouting mannetjes en mensen die trompet speelde, dus ben ik daar ook weggeaan.
                  De enige andere club zit in maastricht en dat is veelste ver voor mij.

Dus wat ik wil is weer in vorm komen en dan zie ik wel verder waar ik weer vechtsport training ga doen.
                  Dit had ik tijdens mijn wedstrijdvoorbereiding ook. Daar kwam 7 x een uur krachttraining bij+ uur cardio. En in de ochtend een uur cardio om 6 uur sochtends.

Dus maakt mij niet uit, dat we niks uit je leven weten. Dat je geen tijd hebt is nooit een exsuus. Er is altijd tijd! Jij kiest ervoor om je tijd ergens anders in te steken.

Comment

Je moet niet janken s'ochtends en het eten gewoon naar binnen stauwen. En als je echt niet kan eten dan neem een shake met wat fruit + havermout en als je wilt aankomen doe er dan ook maar meteen wat pindakaas in. Of doe beroep op een weightgainer als je denkt dat je niet je kcals kan behalen.

Je kunt ook wat tupperwares (plastic vries bakken) kopen en vervolgens alles bakken/klaarmaken wat je denkt nodig te hebben op een dag. Je zal dan wel wat later pitten maar het helpt wel met je tijd.

Voor de rest kan ik je het advies geven om wat dumbbells te kopen en een barbell eventueel in de toekomst een EZ curl stang. Een pull-up bar die je aan je deur kan hangen etc zodat je in iedergeval effectieve workouts kan doen thuis. Ik weet niet of je in de buurt een speeltuintje hebt of niet maar maak daar ook maar meteen gebruik van.

Let op dat je als beginner snel spier kan aanzetten ik zal dus als ik jou was daar flink gebruik van maken door serieus je lichaam vanaf de eerste workout al extreem af te beulen. Pas wel op met blessures en ga geen maffe dingen doen waar je geen verstand van hebt doe onderzoek lees de stickies hier lees ervaringen oefeningen en je komt er wel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X