Knie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Knie

Gister heb ik rugdag gehad (een de-load dag zelfs), alles ging prima totdat ik op de fiets wou stappen. Toen voelde ik een enorme pijnscheut door me knie gaan. Eerst dacht ik, ooh dat gaat wel weg, maar nu (de volgende dag) heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Wat meer info over wanneer het optreed:
    - Ik kan niet volledig druk zetten als ik de trapper van de fiets naar beneden trap
    - Ik kan niet door me knieen tot parallel komen (kan wel, maar dat doet zeer)
    - Bij traplopen voel ik hem
    - Lopen gaat prima, dan voel ik er niks van
    - Bij van de stoel opstaan voel ik hem

Hier een foto van waar het probleem zich ongeveer bevindt (of naar mijn gevoel):

De question is... Wat moet ik hiermee doen? Gewoon rusten en even geen oefeningen doen die belastend zijn voor de knieen?

Thanks

Originally posted by T-Buser View Post
    Gister heb ik rugdag gehad (een de-load dag zelfs), alles ging prima totdat ik op de fiets wou stappen. Toen voelde ik een enorme pijnscheut door me knie gaan. Eerst dacht ik, ooh dat gaat wel weg, maar nu (de volgende dag) heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Wat meer info over wanneer het optreed:
    - Ik kan niet volledig druk zetten als ik de trapper van de fiets naar beneden trap
    - Ik kan niet door me knieen tot parallel komen (kan wel, maar dat doet zeer)
    - Bij traplopen voel ik hem
    - Lopen gaat prima, dan voel ik er niks van
    - Bij van de stoel opstaan voel ik hem

Hier een foto van waar het probleem zich ongeveer bevindt (of naar mijn gevoel):

De question is... Wat moet ik hiermee doen? Gewoon rusten en even geen oefeningen doen die belastend zijn voor de knieen?

Thanks
    Wat je ermee moet doen is naar de dokter gaan.

Ik heb zelf ook last van mijn knieën, ik kan niet volledig parallel gaan of ik zak helemaal door. Traplopen moet ik zien dat ik mijn knieën niet voorbij mijn tenen laat komen of ik zak er ook door.

Bij mij is het de patellapees dat ontstoken is. Dit zit een beetje lager onder de plek die jij aangeeft. Ik heb soms ook pijn op de plek die jij aangeeft dus jouw pijn kan misschien ergens anders zitten maar straalt uit naar de plek die jij nu aangeeft.

Als het de patellapees is, dan kan ik je verzekeren dat je er ofwel heel snel bij moet zijn ofwel ga je er heel lang mee zitten. En met lang bedoel ik ik dan een aantal jaren. En de pijn is on/off. Je kan er een maand geen last van hebben en dan kan je squatten met je kont tegen je enkels en dan opeens met een verkeerde beweging kan je niet eens meer de trap oplopen of je zakt door je knieën.

Zou als ik u was als je nog niet direct naar een dokter wil gaan, het rustig aan doen en zien wat het zegt, gaat het over dan heb je misschien gewoon een verkeerde beweging gedaan en was dit een waarschuwing van je lichaam om te zeggen, volgende keer opletten bij die beweging. Blijf je er last van hebben dan zou ik zeker niet te lang wachten.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Oke bedankt, ik ga het een weekje rustig aan doen en als het dan nog niet over is naar de dokter. Hmmm, heb niet echt zin in "every day is upper body day"...

Comment

Als je je knie compleet strekt, verminderd de pijn dan ? Heb je klachten in 'rust' ?

Comment

Ik heb geen pijn in ruststand. Ik zit nu, nu voel ik niks. Als ik nu mijn been strek of naar me toe trek, is er helemaal geen pijn, sterker nog, ik voel niets verkeerds. Maar zodra ik bijvoorbeeld ga opstaan, dan voel ik weer een lichte pijnscheut in me linker knie, maar dan tijdens het lopen voel ik niets meer. Het is als er iets druk op staat, dus als ik sta en een squat doe zonder gewicht/stang dan doet het wel zeer. Het houdt niet de hele tijd aan maar het is gewoon als ik een bepaald iets doe, zoals beschreven in de OP.

Comment

Dan neig ik sterk naar een Patellofemoraal pijnsyndroom, oftewel overbelasting van de knie, gezien je klachten en de plek die je zelf aanwijst. Ik heb geen idee hoe oud je bent maar bij tieners komt dit erg vaak voor.
            Kijk eens of je jezelf hierin herkent:
            Bij dit syndroom heb je pijn aan of rond de knieschijf. De pijn wordt erger als je lang zit met gebogen knieën, bij hurken, knielen, traplopen of fietsen (met tegenwind). De pijn wordt weer minder bij rust en bij het strekken van de knie. De knie kan stijf aanvoelen of dik zijn. Bij traplopen kun je een wankel gevoel in de knie hebben. Meestal zijn er maar aan één knie, soms aan beide.
            En de rest van het artikel hier te lezen: Patellofemoraal pijnsyndroom

Comment

Ik ben nu 18,5 jaar oud. Bedankt voor het artikel en je info. Weet niet of het uitmaakt maar ik heb vorige week wel 2 PRs gezet voor het squaten (onder parallel) en deadliften. Maarja. Het is helaas niet anders Dan doe ik rustig aan en laat de knie-belastende oefeningen eruit. Dat gaat dus zijn:

- Squat
              - Leg Press
              - Leg Extension
              - Leg Curl
              - Deadlift

Damn... No leg exercises . Zijn er nog vervangende oefeningen voor deze die ik dan tijdelijk kan doen?

Comment

Extension eruit.
                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik ben nu 18,5 jaar oud. Bedankt voor het artikel en je info. Weet niet of het uitmaakt maar ik heb vorige week wel 2 PRs gezet voor het squaten (onder parallel) en deadliften. Maarja. Het is helaas niet anders Dan doe ik rustig aan en laat de knie-belastende oefeningen eruit. Dat gaat dus zijn:

- Squat
                  - Leg Press
                  - Leg Extension
                  - Leg Curl
                  - Deadlift

Damn... No leg exercises . Zijn er nog vervangende oefeningen voor deze die ik dan tijdelijk kan doen?
                  Bedenk je wel dat ik je knie niet kan zien en dat het slechts een hypothese is naar aanleiding van de plek die jij omcircelt en je klachten, dus geen diagnose Zou het even navragen aan een arts als ik jou was, die kan beoordelen in welke mate het nodig is voor je om rust te nemen of eventueel met ibuprofen oid te trainen.

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                    Extension eruit.
                    Ga ik vervangen voor Lunges. Extensions zijn inderdaad kloten voor je knie.

Originally posted by aktito View Post
                    Bedenk je wel dat ik je knie niet kan zien en dat het slechts een hypothese is naar aanleiding van de plek die jij omcircelt en je klachten, dus geen diagnose Zou het even navragen aan een arts als ik jou was, die kan beoordelen in welke mate het nodig is voor je om rust te nemen of eventueel met ibuprofen oid te trainen.
                    Is goed, ga ik even een afspraak maken bij de huisarts.

Bedankt zover.

Comment

Ga ik vervangen voor Lunges. Extensions zijn inderdaad kloten voor je knie.
                      Als je daarvan al op de hoogte was, waarom deed jij ze dan?
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Als je daarvan al op de hoogte was, waarom deed jij ze dan?
                        Goed punt. Omdat ik niet zo snugger ben.

Comment

kan een begin zijn van een peesschede ontsteking
                          kan een vocht bobbel komen net naast de knieschijf.
                          ik heb er zelf ook last van komt af en toe opzetten als
                          ik de knie te zwaar belast.
                          wat kan helpen is RUST(klote woord) maar geen zwaar belastend werk
                          of oefeningen.
                          wel je knie af en toe in beweging laten om hem soepel te houden
                          verder raad ik je aan naar de dokter te gaan.
                          die schrijft dyclofinac voor, pijn-onstekingsremmend

Sterkte
                          Chaka Chaka Boy

Comment

Gewoon meteen naar een fysio gaan.
                            Aan de huis dokter heb je niks.

Ik denk aan en jumping knee heb ik ook heel wat jaartjes mee rond gelopen.
                            Als de knie goed warm is voel je niks totdat je klaar bent met trainen en afkoelt.

Het kan ook osgood-schlatter zijn komt ook veel voor bij jongeren.
                            Zit nu op mijn telefoon dus heb geen artikelen bij de hand.
                            Zal ze nog hier neerzetten

Succes ermee en zo snel mogelijk afspraak maken met fyaio
                            Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                              Gewoon meteen naar een fysio gaan.
                              Aan de huis dokter heb je niks.

Ik denk aan en jumping knee heb ik ook heel wat jaartjes mee rond gelopen.
                              Als de knie goed warm is voel je niks totdat je klaar bent met trainen en afkoelt.

Het kan ook osgood-schlatter zijn komt ook veel voor bij jongeren.
                              Zit nu op mijn telefoon dus heb geen artikelen bij de hand.
                              Zal ze nog hier neerzetten

Succes ermee en zo snel mogelijk afspraak maken met fyaio
                              beter eerst dokter voor diagnose vastellen.
                              dan kan je altijd nog naar fysio
                              Chaka Chaka Boy

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X