Rugklachten!!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rugklachten!!

Hoi,
    Ben er een tijdje tussenuit geweest, niet meer getraind, even compleet rust.
    Ik dacht dat ik een beetje overtraind was maar nu blijkt dat er een paar rugwervels scheef staan. Nou is dit verder niet zo ernstig, ik zit inmiddels bij een sportfysio en die kraakt me rug zodat alles weer op zijn plek staat.
    Nou is het probleem dat ze steeds weer verkeerd gaan staan! Heel vervelend want het doet best pijn!
    Wat ik me afvroeg is of hier iemand is die dat zelf ook heb meegemaakt, en mij misschien kan vertellen hoe lang dat geduurt heb en hoe je daar je training op aangepast heb etc.
    Mijn fysio zegt dat ik gewoon kan doortrainen, rustig aan natuurlijk, maar kan me ook niet vertellen hoe lang het kan gaan duren, snap ik ook wel want ieder lijf is weer anders.
    Maar het zou toch wel fijn zijn om wat ervaringsverhalen te horen.
    Thanks, gr.Mammoet

Heb er geen ervaring mee, sterkte!

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

jo mamoet

ik heb er wel ervaring mee. zelf is mijn rug ook een zwak punt, dat is voor mij de reden geweest om te gaan trainen. Ik moet zeggen dat mijn rugklachten al een hele tijd geleden waren maar door de jaren heen is het een zwak punt gebleven en zo nu en dan komt het weer terug maar wel in mindere mate als voorheen. Ik ben tal van keren voor behandeld bij fysio maar dat neemt vaak de klachten aleen tijdelijk weg ik wel heb ik goed baat gehad bij manuele chiropractiker. Bij mij zaten er 16 wervelschijven vast gegroeid (onder in de rug) en moetsen los gekraakt. ik heb toen wel een tijd een verzwakte rug gehad maar trainde toen niet was ook pas 15-16 jaar met alle ervaring die ik heb denk ik dat je nog een maand tot twee redelijk gevoelig blijf maar als je behandelingen spoedig verlopen zal het niet al te lang duren. Maar een concreet antwoord is moeilijk te zeggen hangt van meerdere factoren af maar als je geen gekke dingen doet of zwaar gaat belasten dan zal het wel snel gaan. maar let op wees extra voorzichtig met de rug hoor!! Zodat het weer 100% hersteld, want minder dan 100% blijf je voelen.

groeten fiedel.
      als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Heb er ook ervaring mee.

Liep vroeger krom en werd door de schoolarts doorgestuurd naar mensendieck. Ik had ook heel vaak rugklachten (onderrug). Moest als ik uit school kwam soms echt ff op de bank liggen. Er werden mij oefeningen gegeven om rug en buik e.d. sterker te maken en hoe je recht moest lopen.

De klachten gingen niet over, heb ook nog bij een chiropraktor gelopen die mijn rug kraakte. Na aanhoudende klachten werd ik door de huisarts verwezen naar de orthopeed. Die kwam er achter dat in een beenlengteverschil heb. Toen heb ik een protese laten maken onder mijn schoenen zodat het beenlengteverschil gecompenseerd wordt. Sindsdien verdwenen de klachten als sneeuw voor de zon.

Nu heb ik nog altijd onder al mijn schoenen een protese onder mijn schoen en een zooltje zodat mijn beenlenteverschil gecompenseerd wordt. Ik heb in al die jaren nog nooit iemand gehad die het gezien heeft en je ziet het ook bijna niet.

Ga eens na of dit misschien ook bij jou zo is, en wieweet verdwijnen je klachten heel snel als er een aanpassing is gemaakt.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

heb er ook geen ervaring mee, maar wens je in ieder geval sterkte!

groetjes corina
          Sponsored by:
          Inshapesupplements

Comment

heb der ook geen ervaring mee
            maar wat fiedl en r.i.real zeggen klinkt als een mogelijk antwoordt op je vraag

suc6 der mee

Who's the Chef

Comment

sterkte meid..zo te horen klinkt het pijnlijk dus ik sluit dit topic snel voor me af..heb ook pijn me rug gehad laatst week..en gene pretje ...

sterkte

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (XeNoGeaR @ Mrt. 02 2005,00:32)]sterkte meid..zo te horen klinkt het pijnlijk dus ik sluit dit topic snel voor me af..
                Dat mag jij niet...afsluiten... alleen moderators mogen dat...
                We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

ik moet me toch al voorbereiden als verre toekomstige moderators...de oude mensen worden vervangen door de jonge

Comment

@ Fiedel, 16 wervelschijven?, jeetje wat zal jij een pijn hebben gehad, ik heb er maar 4 vastzitten. Ik ben de laatste keer idd ook naar zo,n manuel chiropractiker geweest, en me sportfysio die behandeldt me daarnaast nog met zo'n warmtelamp. Maar zo te horen ben ik dan wel in goeie handen. En ik mag hopen dat je gelijk heb met die 2 maanden want ik kan er slecht/niet tegen om rustig te trainen!

@ KeepItReal, wat jij zegt heb ik idd ook, beenlengteverschil! heb ook altijd last van mijn onderrug. Maar dit zit ter hoogte van mijn schouderbladen, misschien heeft het wel wat met elkaar te maken en als dat opgelosd kan worden met een schoenzooltje/protese dat zou een uitkomst zijn dan. IK ga vandaag weer naar "de kraker" en ga het meteen ff navragen want het is helemaal niet ter spraken geweest!

Voor de rest ben ik alleen maar blij dat jullie er niet over mee kunnen praten, houden zo!
                    Thanks Gr. Mammoet

Comment

Idd zeker wel blijven trainen hoor, sterke rugspieren maar voorál ook sterke buikspieren zijn heel belangrijk bij het voorkomen of onder controle houden van rugklachten.
                      Uiteraard wel de belasting aanpassen en dus niet zo zwaar trainen dat de klachten erger worden.
                      Denk verder dat je al helemaal op de goede weg zit met de behandelingen en het navragen naar zooltjes enzo. Afhankelijk van hoe erg het is en ook hoe lang de klachten er al zijn ben je gemiddeld ongeveer 2 tot 6 maanden zoet gok ik.
                      Beterschap.  

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X