Kort en goed leven of lang en "slecht" leven.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Patriciaaa View Post
    Interesses veranderen toch ook mee met je leeftijd? Toen je 8 was deed je graag andere dingen dan nu. En nu doe je waarschijnlijk ook allemaal dingen die je niet had gewild toen je 8 jaar was. Net als dat het veranderd over 15, 30 of 45 jaar.

Zolang je jezelf zelfstandig kan verplaatsen (in rolstoel, scootmobiel, zelf taxi regelen, of wat dan ook), heb je het zelf in de hand als je een sober leven hebt, lijkt me.
    yep maar vanaf bepaalde leeftijd heb je niet meer veel mogelijkheden om te doen. Als je continue hulp nodig hebt en je kan echt niets meer van jezelf dan denk ik echt dat je geen leven meer hebt. Laatste keer dat ik vrijwilligerswerk deed in een tehuis dan hielp ik de mensen met eten, naar de tv brengen, kruiswoordraadsel boekjes geven, naar de eetzaal brengen, weer naar de tv, lijkt mij echt geen leven zo.

De meeste mensen kunnen zich niet omkleden, als ze 10 meter moeten stappen duurt het echt een eeuwigheid voor ze dit hebben gedaan. Heel veel mensen daar zeggen ook altijd dat ze blij zijn dat er mensen zijn die hen helpen, maar ik denk als ik op die leeftijd ben dat ik al mijn waardigheid verlies als iemand me echt bij alles moet helpen. Je hebt niets privacy meer, familie of vrienden zie je daar 1 of 2 keer langs komen bij bepaalde mensen en bij sommige zelfs nooit omdat ze geen familie meer hebben, lijkt mij echt een triestig leven.

En inderdaad je interesses veranderen, ik doe geen dingen meer die ik op 8 jarige leeftijd deed, maar leven zoals dit, zie ik eigenlijk niet zitten. Misschien heb ik een verkeerd beeld van door dit werk in het tehuis en er zullen genoeg mensen zijn die op 80 jarige leeftijd nog veel kunnen doen, maar in een tehuis zitten lijkt mij echt gewoon wachten op je dood en is gewoon triestig.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Inderdaad het is gewoon leuk totdat je (veel) hulp nodig heb, bij de 1 is dat al rond de 60 maar ik heb ook zat mensen van 90/100 of ouder gezien die nog een heerlijk leven hebben en nauwelijks tot geen hulp nodig hebben dan is het prima om oud te worden hoor. Op oude leeftijd alleen maar chillen in een tehuis is toch ook wel lekker na een druk leven haha.

Comment

Als ik 80 ben en niks meer kan, zou ik graag willen.weten wat xtc tegen.die tijd met me doet, helemaal uit je naad en dan is het over......

Comment

Originally posted by quibus View Post
          Als ik 80 ben en niks meer kan, zou ik graag willen.weten wat xtc tegen.die tijd met me doet, helemaal uit je naad en dan is het over......
          zoiets inderdaad
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Noem me een saaie lul, maar zolang ik een mooi (zelfgebouwd) huis heb, een lieve vrouw/vriendin en een baan die ik leuk vind én een beetje fatsoendelijk verdient, heb ik mijn doelen bereikt. Kinderen hoef ik niet, daarvoor kan ik te slecht met ze opschieten. Vakanties heb ik eigenlijk ook geen behoefte aan. Dat geld spendeer ik liever aan luxe in huis.

Verder wil ik eigenlijk gewoon het meeste uit mezelf halen. Veel kennis vergaren over allerhande onderwerpen, van quantummechanica tot bouwkunde. Krachttraining is daar ook een onderdeel van. Zoals ze wel eens zeggen: kennis is het licht van de geest.

En wellicht in mijn pensioen dingen doen zoals mijn opa en oma nu doen: Met de caravan maandenlang op vakantie gaan in spanje/frankrijk, en gewoon genieten van het goede weer. Mocht dat niet meer mogelijk zijn, dan zie ik dat dan wel weer. Om nu al te zeggen dat ik van kant gemaakt wil worden, gaat me wat ver. Dat kan ik dan alsnog zeggen, tenzij ik vergevorderd dement ben. Al heb ik wel geluk, en zie ik overal in de familie dat de mensen de 90 passeren bij hun volle verstand, en dan in een (gelukkig maar) een half jaar tijd compleet aftakelen en sterven.

Owja, en ik teken trouwens voor een lang en saai leven. Puur omdat ik zelf gewoon best saai ben, en het dus niet erg vind als ik geen wereldreis ed heb gemaakt.
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Als ik ooit oud word, en dusdanig aftakel dat ik niks meer kan, dan snuif ik een sneeuwpop, jank een fles Krug Rosé champagne achter de kiezen en stuif met mijn rolstoel zo van 20 hoog van het dak af, mezelf mikkend op een lantaarnpaal, genietend van alle prachtige flashbacks op het mooie leven dat ik gehad heb.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Als ik ooit oud word, en dusdanig aftakel dat ik niks meer kan, dan snuif ik een sneeuwpop, jank een fles Krug Rosé champagne achter de kiezen en stuif met mijn rolstoel zo van 20 hoog van het dak af, mezelf mikkend op een lantaarnpaal, genietend van alle prachtige flashbacks op het mooie leven dat ik gehad heb.
                Ik lachte me echt ziek toen ik dit las..
                "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                  yep maar vanaf bepaalde leeftijd heb je niet meer veel mogelijkheden om te doen. Als je continue hulp nodig hebt en je kan echt niets meer van jezelf dan denk ik echt dat je geen leven meer hebt. Laatste keer dat ik vrijwilligerswerk deed in een tehuis dan hielp ik de mensen met eten, naar de tv brengen, kruiswoordraadsel boekjes geven, naar de eetzaal brengen, weer naar de tv, lijkt mij echt geen leven zo.

De meeste mensen kunnen zich niet omkleden, als ze 10 meter moeten stappen duurt het echt een eeuwigheid voor ze dit hebben gedaan. Heel veel mensen daar zeggen ook altijd dat ze blij zijn dat er mensen zijn die hen helpen, maar ik denk als ik op die leeftijd ben dat ik al mijn waardigheid verlies als iemand me echt bij alles moet helpen. Je hebt niets privacy meer, familie of vrienden zie je daar 1 of 2 keer langs komen bij bepaalde mensen en bij sommige zelfs nooit omdat ze geen familie meer hebben, lijkt mij echt een triestig leven.

En inderdaad je interesses veranderen, ik doe geen dingen meer die ik op 8 jarige leeftijd deed, maar leven zoals dit, zie ik eigenlijk niet zitten. Misschien heb ik een verkeerd beeld van door dit werk in het tehuis en er zullen genoeg mensen zijn die op 80 jarige leeftijd nog veel kunnen doen, maar in een tehuis zitten lijkt mij echt gewoon wachten op je dood en is gewoon triestig.
                  Natuurlijk lijkt het jou geen leven! Maar dat is toch niet meer dan gezond? Zou best ziek zijn als je op jouw leeftijd droomde van het leven van een 80 jarige.
                  Maar ben je nu ongelukkig over je leven? En hoe zit dat met de dingen die je niets leken toen je 8 jaar was? Toen je meisjes waarschijnlijk raar vond, en kusjes smerig? Interesses veranderen gewoon.

Met continu hulp doel jij dus op mensen die niet meer zelfstandig kunnen wonen? Maar die kúnnen toch nog van alles doen? Ondanks dat het een stuk lastiger is, kan het wel? Als je daarmee doelt op iemand die alleen nog maar op bed kan liggen en letterlijk een kasplantje is, dan heb ik niets gezegd.

Mijn oma heeft altijd alles zelfstandig moeten doen (eigen bedrijf, groot gezin en haar man was 40 toen hij overleed). Op haar 80e was deed ze alles wat zij leuk vond, en was ze bijzonder ondernemend. Die zat geen dag thuis.
                  Toen ze een ongeluk kreeg, en medisch ook nog eens ineens achteruit ging, werd dat natuurlijk totaal anders. Toch liet zij het er niet bij zitten: ze ging opzoek naar hetgeen wat ze nog wél kon, en genoot dagelijks van het leven. Dan had ze weer gekke streken op zon rummikub middag.. en njah het was gewoon een gek mens Eerlijk waar, ondanks al haar beperkingen op het eind, heb ik nog nooit zon grote levensgenieter en trots mens (in de positieve zin van het woord) gezien als dat zij was. En puur en alleen al vanwege haar, kan ik niet bang zijn voor wanneer ik oud en afgetakeld ben.
                  Zolang ik dan maar geen spiegels heb
                  Last edited by Patriciaaa; 17-02-2013, 16:04.
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Als ik oud ben dan zit ik te smoken achter de pc terwijl ik no life mensen aan het ownen ben.

Comment

Originally posted by Silk View Post
                      Als ik oud ben dan zit ik te smoken achter de pc terwijl ik no life mensen aan het ownen ben.
                      Qtf.

Zolang mn pik werkt heb ik alle reden om te blijven leven.
                      Als ik tachtig ben ga ik runescape spelen tot ik de nieuwe zezima ben.
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik laat me wel gewoon invriezen, verkoop me huis, daarvan dat betalen, en dan wachten tot de technologie zo ver is dat ik weer een leven heb als iemand van 21 terwijl ik 60 ben rofl

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                          Ik lachte me echt ziek toen ik dit las..
                          Hahah, mooizo.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X