Herstelweek?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Herstelweek?

Hoi allen,

Ik heb vanaf 1 januari acht weken lang drie keer per week intensief een fullbody workout gedaan. Daarnaast heb ik ook wekelijks gevoetbald (indien het niet sneeuwde) en een aantal weken een cursus gewichtheffen gedaan.

Ik merkte de afgelopen week dat ik pijntjes begon te krijgen in mijn armen en schouders en dat ik iets blessuregevoeliger werd en makkelijker spiertjes verrekte.

Daarom heb ik besloten om een week niet te trainen. Nu las ik een artikel op Bodybuilding.com - Using A Recovery Week To Propel Your Muscle-Building Efforts! waarin "recovery weeks" eens in de 8-10 weken sterk worden aanbevolen om spier- en krachttoename te bevorderen. Hierbij blijf je natuurlijk wel op je voeding letten.

Ik vroeg mij af wat de meningen hierover waren? Doen anderen dit ook?

Ikzelf ben in ieder geval tot volgende week woensdag of vrijdag aan het pauzeren!

Volgens mij heeft dat alleen effect als je al een paar jaartjes traint. Ik doe er zelf nog niet aan omdat ik nog net geen jaar train. Sommige mensen houden eens in de zoveel weken een deload week. Dan doen ze de zelfde oefening maar dan een stuk lichter dan normaal.

Ben je op 1 januari begonnen met trainen? Dan vind ik het niet gek dat je pijntjes hebt. Grote kans dat je jezelf overbelast hebt. 3xFB + voetbal + gewichtheffen is namelijk nogal veel van het goede
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Volgens mij heeft dat alleen effect als je al een paar jaartjes traint. Ik doe er zelf nog niet aan omdat ik nog net geen jaar train.
      Waarom zou dat zo zijn?

Trainde voor 1 januari ook wel, maar dat was 1x per week fullbody. Dus vanaf 1 januari 3x per week en op voeding letten. Met voetballen en gewichtheffen (de laatste is nu nog voornamelijk op techniek gefocussed en de oefeningen met gewicht incorporeer ik in mijn fullbody schema) is het redelijk druk. Heb niet het gevoel dat ik nu al overbelast ben, maar wel dat als ik nog even zo doorga dat zou kunnen worden. Daarom even die herstelweek.

Comment

joh dan doe je toch lekker een herstelweek? Geen man overboord, je zal geen gains verliezen.
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Daar was een discussie over een paar maanden geleden:

Deload to Reload
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Dank voor de reacties!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X