crossfit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• crossfit

Bners,

Ik vroeg me af of hier mensen op het forum zitten die op sportscholen zitten die zich richten op crossfit.

Ik ben nieuwsgierig omdat het concept mij wel aanspreekt en jullie ervaring met crossfit graag horen.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Ik heb het een aantal keren gedaan. Het is een circuitvorm van compounds gemixt met wat cardio. Een soort hiit. Wel killing. Afhankelijk van de fysiek die je nastreeft wel een overweging waard.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hoe ziet zo een trainingsschema eruit? Of werken ze daar niet mee?
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Korte trainingen, sprintwerk en circuit met compounds, kettlebells, plyo. Maar ik denk dat ze het overal anders doen (not sure though). Beste is gewoon eens doen, is vast wel een locatie in je buurt waar ze het hebben. Je kan ook hybride met kt doen natuurlijk. Voor mij geen optie ivm voetbal.

Comment

Welcome to CrossFit: Forging Elite Fitness

The WOD Shop - Online CrossFit Workout of the Day (WOD) Generator

Deze sites heb ik vooral gebruikt toen ik me erover inlas
          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Kom een keer naar Nieuw Vennep, hier zit Crossfit Amsterdam, daar kun je je helemaal uitleven. Zijn hele relaxte gasten daar.

Comment

De term "crossfit" is gepatenteerd; voor een paar duizend dollar per jaar kun je een licentie kopen om deze te mogen gebruiken.

Er zal waarschijnlijk wel sprake zijn van een bepaalde structuur, omdat het anders geen crossfit meer is.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Zijn grote verschillen in crossfit games.
                Je hebt ook in team verband.

je hebt wedstrijden waar je meer met bodyweight moet doen zoals muscle ups, klimmen in een touw over boxen heen springen, enkelbenig squaten enz.
                je hebt ook wedstrijden met een barbell en dan weer overhead squaten, cleans, deadlift enz.

spieruithoudings vermogen is van groot belang omdat je extreem veel reps moet maken achter elkaar zonder rust.
                het is naar mijn idee meer functioneel trainen dan bodybuilding omdat lenigheid een veel grotere rol speelt
                Calisthenics / Street workout

Comment

Bedankt voor de link Axel. Begrijp nu iets beter hoe crossfitters te werk gaan.

@ijsblok. Ik weet dat het niet optimaal is voor bodybuilding. Maar ik zie crossfit als totaal iets anders als bodybuilding. De games zijn inderdaad erg mooi om te zien. Kwa sportprestaties en als marketingbolwerk.

Ik heb even gezocht en het blijkt dat er in rijswijk, een kwartiertje van me vandaan, een crossfit gym is. Tijd om een keertje langs te gaan.

Will update.

Comment

Het idee is leuk maar de uitvoering ervan laat vaak nog te wensen over, high rep olympic lifts slaan bijvoorbeeld helemaal nergens op. Ook laten ze beginners alle compounds en oly lifts tegelijk doen waardoor de techniek vaak veel te wensen over laat, al helemaal bij de oly lifts. Het idee van die lifts op herhalingen doen is sowieso absurd
                    Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                      Bedankt voor de link Axel. Begrijp nu iets beter hoe crossfitters te werk gaan.

@ijsblok. Ik weet dat het niet optimaal is voor bodybuilding. Maar ik zie crossfit als totaal iets anders als bodybuilding. De games zijn inderdaad erg mooi om te zien. Kwa sportprestaties en als marketingbolwerk.

Ik heb even gezocht en het blijkt dat er in rijswijk, een kwartiertje van me vandaan, een crossfit gym is. Tijd om een keertje langs te gaan.

Will update.
                      nice, zal je log wat meer bijhouden

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                        Het idee is leuk maar de uitvoering ervan laat vaak nog te wensen over, high rep olympic lifts slaan bijvoorbeeld helemaal nergens op. Ook laten ze beginners alle compounds en oly lifts tegelijk doen waardoor de techniek vaak veel te wensen over laat, al helemaal bij de oly lifts. Het idee van die lifts op herhalingen doen is sowieso absurd
                        true maar dit komt vooral omdat het zo "mainstream" is.
                        Omwille hiervan heb je een hele basis die eigenlijk maar wat doen.
                        Gelijkend aan de beachboys tegenover bodybuilders, powerlifters en dergelijke.

De top is zeker goed, en heeft mooie techniek.

Comment

Veel mensen in de vechtsport wereld in de top trainen ook zo. Kan me niet voorstellen dat dit totale idioten zijn. Maar er zal wel met andere nuances gewerkt worden denk ik.

Comment

King Kong is ook leuk om te doen, best pittig en je bouwt er nog aardig power mee op.
                            "You are what you eat..."
                            That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                              King Kong is ook leuk om te doen, best pittig en je bouwt er nog aardig power mee op.
                              ziet voor zich;
                              sla een paar keer agressief op de borst, spring baldadig in de lucht,
                              stort op de grond en spring weer op met halter in de lucht en maak een koprol...
                              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X