Ben ik Überhaupt wel goed bezig?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben ik Überhaupt wel goed bezig?

Hallo grote mannen!

4 maanden geleden woog ik 59kg nu 65.5kg.( train al een tijdje maar niet zo intens als nu ) Is het mogelijk om het proces te versnellen.
    De huidige schema wat ik volg is niet zo denderend. Ik zou graag een aanvulling willen op mijn huidige training schema!
    Dit is mijn huidige training schema en voeding schema!
    Schema`s komen van internet!

Naast het goed eten gebruik ik Mutant Mass 1x tijdens ontbijt
    1 voor de training en nog 1 gelijk na het trainen.
    Dit doe doordeweeks

S`Weekends Tijdens ontbijt en een uur na het avond eten!

45 minuten voor het trainen gebruik ik Magnificent En Nr1!

Dit doe ik 5x in de week.

Mvg Jeffrey

Oefening Sets Set 1 Set 2 Set 3 Set 4 Set 5
    Borst
    Incline Dumbbell Press 4 15 12 10 8
    Flat Bench Barbell Press 4 12 10 10 8
    Incline Dumbbell Flyes 3 12 10 8
    Cable Crossovers 2 15 12
    Triceps
    Cable Pushdowns 4 15 12 10 8
    Bent-over Rope Extensions 3 15 12 10
    Dumbbell Kickbacks 3 15 12 10
    Dinsdag

Rug
    Front Pulldowns 4 15 12 10 8
    Close-grip Front Pulldowns 4 15 12 10 8
    Seated Cable Rows 4 15 12 10 8
    Hyperextensions 3 18 18 18
    Biceps
    Incline Dumbbell Curls 4 15 12 12 10
    Standing Barbell Curls 4 15 10 8 6
    Woensdag

Cardio (30 tot 45 minuten op hometrainer, loopband of crosstrainer
    Buikspieren
    Crunches 3 50 50 50
    Leg Raises 3 25 20 20
    Donderdag

Benen
    Squats 5 15 15 12 10 8
    Leg Extensions 4 15 12 12 10
    Lunges 4 15 12 10 10
    Leg Curls 4 15 12 12 10
    Standing Calf Raises 4 18 18 15 12
    Vrijdag

Schouders
    Military Press 4 15 12 10 8
    Standing Side Lateral Raises 4 12 10 10 8
    Barbell Upright Rows 3 12 10 8
    Seated Bent-over Lateral Raises 2 15 12
    Biceps/Triceps Supersets
    Cable Pushdowns &
    Barbell Curls
    4 15 12 10 8
    Seated Dumbbell Extensions &
    Seated Dumbbell Hammer Curls
    3 15 12 10

Ik zie je voeding schema zo snel even niet.
    Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Buikspier oefeningen zijn te verwaarlozen, die gebruik je bij veel oefeningen al.
      Als je wil kan je ze doen op een dag dat je een beetje energie over hebt, een wekelijks aparte dag ervoor nemen vind ik persoonlijk wat ver gezocht.

Kwa oefeningen.. zit je wel in de goede richting.
      Zou leg curls vervangen door iets als stiff legged deadlifts of hipextensions
      Crossovers er uit, ipv kickbacks (bench)dippen.

Verder vind ik je repranges wat apart.. maar wat dat betreft to each is his own.

Oja en als mutant mass een weightgainer is toevallig bespaar je dan het geld. Want gezien alle suikers word je daar niks minder dan dik van.
      Broomstick_bodybuilding op insta
      F#CK heavy weights

Comment

Magnificent,nr1 en mutant mass alles voor de training is wel overdreven. En mutant mass kan je beter weglaten. Eet gewoon een bak havermout. En trainingschema ziet er redelijk uit.
        Hard work Pays off!

Comment

Thx voor jullie reacties !

@ Wessle hoe zou jij je rep ranges indelen?

07.00
          2 Boterhammen(meer granen) dagelijks anders met
          Kipfilet, Paardenrookworst of Zalm
          Mass Mutant met 250-300ml Vollemelk

10.15 Tijdens Pauze!

Brinta of Havermout + Fruit stukje!

12.30 Pauze

4 Boterhammen (Meergranen) Dagelijks anders met
          Kipfilet, Paardenrookworst , zalm , pindakaas, kaas,
          250ml Vla / Kwark
          Vollemelk

16.30
          Mutant mass shake 250ml Vollemelk
          En Magnificent en Nr 1.

Trainen !!

18.30

Mutant mass shake Vollemelk 250ml

Avond eten is altijd Verschillend.
          Rijst met kip! Zonder sausjes

Of

Aardappelen Hollandse Pot!

Of

Zalm Filet met rijs! ( geen saus )

Of

Grote portie Lasagne!

21.00 – 22.00

Ben ik een snoeper Chips! Vla! Van alles eigenlijk !
          Last edited by Finezt1; 21-03-2013, 20:10.

Comment

@ Whahaha, Dit heeft een body speciaalzaak mij geadviseerd! Om deze 3 dingen te gebruiken !

Comment

Originally posted by Finezt1 View Post
              @ Whahaha, Dit heeft een body speciaalzaak mij geadviseerd! Om deze 3 dingen te gebruiken !
              Uiteraard. Het geld moet rollen.

Het schema vind ik maar benedenmaats.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Uiteraard, die hebben weer een paar tientjes aan zooi verkocht..
                Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Verkocht die body speciaalzaak toevallig ook supplementen ?

Comment

OQ; nee.

Waardeloos voedingsschema.

Comment

601496_220914144718297_474353403_n.png

Anyway wat ik al zei , ieder z'n eigen repranges. De een bouwt op de ander bouwt af, iemand anders houd het gelijk. Zorg in ieder geval dat je met een gewicht traint waar je goed op de beweging kan focussen, en de laatste rep met pijn en moeite haalt.

Dus dat je gedachtes niet liggen bij.. hooow shit dit is zwaar 't moet omhoog 't moet omhoog!!
                      Broomstick_bodybuilding op insta
                      F#CK heavy weights

Comment

Ik dacht dat ik op zich wel goed bezig was!

en dat ik de juiste Supps heb !
                        Blijkbaar niet!

Thx Wessle Laatste set knallen !
                        Last edited by Finezt1; 21-03-2013, 20:23.

Comment

Het schema is niks mis mee hoor als je graag split traint en hier plezier in hebt zou ik er gewoon mee doorgaan. Aan de supplementen is ook niks mis, alleen geven de meesten hier de voorkeur om zelf een 'mass-gainer' achtig iets te maken (door whey, havermout en pindakaas te vermengen met melk= goedkoper).
                          Je gaat in principe een degelijk aantal kilo's vooruit, maar als je sneller wil aankomen zou ik beginnen je voeding wat op te schroeven. Ga bijvoorbeeld half-volle melk drinken naast je huidige schema en blijf die hoeveelheid melk rustig verhogen tot je op een snelheid aankomt die jou bevalt (goed naar de spiegel blijven kijken, want als je teveel eet bestaat de kans dat een (groot) deel van je gewichtstoename uit vet zal bestaan en dat wil je natuurlijk voorkomen.
                          Omdat je als avondeten bijvoorbeeld 'kip met rijst' hebt staan (wat op zichzelf een hele goede maaltijd is), maar geen hoeveelheden kunnen wij niet berekenen hoeveel kcal jij elke dag binnen krijgt. Daardoor kunnen we dus geen exacte aanbevelingen geven maar experimenteren met mijn bovenstaande advies geeft mensen vaak goede resultaten .
                          Gewichtstoename is honderd procent voedings-afhankelijk, de enige rede dat je traint is om ervoor te zorgen dat die gewichtstoename zoveel mogelijk uit spiermassa bestaat en zo weinig mogelijk uit vet, maar wanneer je meer eet dan dat je lichaam opbrand kom je aan of je nou traint of niet. En hoe meer jij extra eet hoe sneller je aan zal komen.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                            Het schema is niks mis mee hoor als je graag split traint en hier plezier in hebt zou ik er gewoon mee doorgaan.
                            Oh echt? Dan mag jij even uitleggen wat jij er zo geweldig aan vind. Los van het feit dat het afhankelijk is van wat de TS nou precies wil. Aanklooien met zoveel mogelijk oefeningen of daadwerkelijk progressie maken. Niet dat er iets mis is met aanklooien als het andere alternatief rondhangen op de bank is. Trouwens, ook al wil hij graag een split programma dan is deze wel voor verbetering vatbaar op z'n zachtst gezegd.

Bij die borstoefeningen gaat het al mis met het aantal reps. Hoe kan iemand die pas begonnen is nou die oefeningen behoorlijk leren uitvoeren met dat aantal reps?

En dan die triceps oefeningen. Wat voor toegevoegde waarde hebben die kickbacks? Daar kun je niet eens een behoorlijk gewicht mee gebruiken vanwege je houding.

Dan komen wij bij de rugoefeningen. Front pulldowns en close-grip front pulldowns. Waarom allebei? Dat slaat nergens op. En dan weer het aantal reps; 15 notabene! Wat is het doel daarvan, het verbreken van een of ander record? En wel 18 repetities met hyperextensies!

Woensdag is een aparte dag voor buikspieren. Wat bezielde de persoon die dit schema in elkaar heeft gezet? En 3 sets van 50 crunches. Tjongejonge ... Oh, en ook nog cardio op deze dag. 1 dag per week cardio dus.

Op benendag moeten er weer veel reps per set worden gedaan. Hoe iemand die niet zoveel ervaring heeft met squatten zoveel reps gaat doen zonder dat zijn techniek naar de klote gaat terwijl hij bezig is, daar ben ik erg benieuwd naar.

Het valt mij nog mee dat er geen front raises worden gedaan op vrijdag. Het zou toch wat zijn. Maar deze meevaller wordt teniet gedaan met die biceps/triceps supersets. Dus alles wordt 1x per week gedaan, het is immers een split, maar niet de armen. Ik vraag me toch af waarom.
                            Last edited by inferno_0666; 21-03-2013, 21:38.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Hartstikke bedankt voor jullie advies! Er zijn wel een paar dingen duidelijker geworden!

Gr Jeffrey!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X