John Meadows - Layne Norton interview (April 2013)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Kevster View Post
    Door de hoge concentratie FFA en catecholaminen in je bloed worden spiercellen en vetcellen beide minder gevoelig voor insuline. Wanneer je echter koolhydraten herintroduceerd gepaard met een insulinegevoeligheidverhogende workout krijg je een rebound-effect waar door de carbs uit de carbload naar de juiste plekken gaan. Wanneer je echter jezelf zolang ontziet van carbs (zoals in keto) dan is een fullblown carbload zonder tactische training gewoon kamikaze. Echte keto is dus gewoon zowiezo -50gr carbs vrijwel alleen uit groente en voor langere periodes en geen tactische training. Althans ik vermoed dat Layne dit bedoelt. Een cyclische keto zoals UD2 zit je ergens tussen de 50-100gr carbs en run je maar 3.5 dag zo laag. Dan is waarschijnlijk schildklier output nog amper geremd en zit je er dus lang niet zo diep in als tijdens een echte lange keto. Hetzelfde geld andersom ook hoor. Mensen die veel overgewicht hebben en zichzelf chronisch overvoeden met carbs die kunnen schijnbaar amper FFA verbranden in spierweefsel. Dit zie je soms bij mensen met zware obesitas. Die roken dan nog eerder spiermassa op dan dat ze vet gaan verbranden.

Wat betreft 4000kcal eten tijdens IF, dat slaat natuurlijk nergens op. Bulken met IF schijnt complete totall bullshit te zijn.
    Kijk naar deze uitleg zocht ik. Thanks Kevmeister. Okay, duidelijk. Dan snap ik het, ik ben nog niet thuis in ketose. Maar ik heb flink wat boeken van Lyle als pdf files mogen ontvangen. Die moet ik toch maar eens door gaan werken deze zomer vakantie om mijn kennis m.b.t. über droog trainen te kunnen gaan verfijnen.
    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Ook mooi dat hij benadrukt dat altijd dat "cleane eten" niet perse goed is. Ik zie veel teveel het dogma van 5x per dag rijst met kip is een must. Zelf eet ik van bepaalde basis dingen elke dag hetzelfde, maar mijn avondeten bijvoorbeeld varieert iedere dag. Ik zie niet in waarom sommigen zo consequent vasthouden aan een vast schema waarbij ze iedere dag hetzelfde eten.
      Dan is makkelijker te bepalen wat je nodig hebt, meer niet. Iedereen weet dat je niet perse 5 x per dag rijst moet eten. Als je avondeten varieert dan moet je dat ook weer telkens ''wegen'' enzo, daar heb ik persoonlijk geen zin in.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
        Dan is makkelijker te bepalen wat je nodig hebt, meer niet. Iedereen weet dat je niet perse 5 x per dag rijst moet eten. Als je avondeten varieert dan moet je dat ook weer telkens ''wegen'' enzo, daar heb ik persoonlijk geen zin in.
        Is zo gedaan. Stukje vlees staat het gewicht op, rijst/aardappels/pasta weeg ik ongekookt af en groente tel ik amper mee omdat er zo weinig kcal inzit. Ik heb een excelbestandje waarin standaard hoeveelheden staan die ik eet. Dus ik copy-paste het dan in mijn dagschema en zo telt hij het automatisch op. Zo hoef ik maar een keer te berekenen wat de macro's zijn van 50gr pinda's bijvoorbeeld.
        Train hard or go hormone

Comment

Ja dat weet ik wel hoor, maar voor mij teveel moeite en kost relatief meer geld helaas. Als ik op mezelf woon, had ik het ook zo gedaan .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X