eerste x cut, compleet fout of valt mee?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eerste x cut, compleet fout of valt mee?

hallo,

ik heb mijn eerste cut periode afgesloten en ben 13 kg afgevallen in 11 á 12 week.
    daling van vet percentage weet ik zo niet precies maar heb wel het idee dat ik flink droger ben geworden.

ik ben vanaf begin af aan gelijk 300kcal onder mijn onderhoud gaan eten en een half uur á uur cardio achter mijn krachttraining aan te gaan doen.
    mijn krachttraining volgde ik gewoon zoals ik normaal ook deed.

nu lees ik net een heel stuk over dat als je gaat cutten je het beste eerst tot 300 a 500 kcal onder je onderhoud kunt gaan zitten, en zodra je een tijdje dan niet meer afval pas cardio toevoegt.

dit klinkt mij eigenlijk heel logisch en nu vraag ik mij dus af of ik het dan echt totaal verkeerd heb gedaan en op deze manier veel spier heb verbrand?

ik heb wel heel erg kracht verlies geleden al zeg ik het zelf.
    Train Insane Or Remain The Same.

kracht verlies is niet heel goed... gooi je cal trg een paar weken omhoog en kijk of je kracht trg normaal is.. doe niets te drastisch

voor een eerste maal te cutten kan je volgens mij beter op (origineel) onderhouden zitten en cardio toevoegen... zo daalt je ingenomen voeding niet te extreem
    powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

maar zonder fotos , of vet% meting kan niem weten of je egt iets fout hebt gdn
      powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

ik ben op het moment al gestopt met cutten.
        ik ben wel een stuk droger geworden al zeg ik het zelf en krijg dat ook vaker te horen.

het ging mij meer om het commentaar op de manier hoe ik het heb gedaan.
        of dit echt heel fout was of dat het redelijk mee valt.
        en wat de gevolgen kunnen zijn, bijv het jojo effect ?

Comment

je resultaat bepaald of het fout is gegaan, er is geen goede manier alleen TPB (The Power of Broscience)
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

The Power of Broscience ?

Comment

Als je veel kracht bent verloren, heb je het niet goed gedaan.
              Je zal wel lager hebben gezeten dan die 300Kc onder behoefte.

Comment

je eerste cut kan toch ook nooit perfect zijn. je bent afgevallen dus resultaten zijn gehaald, de volgende keer zal je cut veel beter verlopen

Comment

Originally posted by Hellegering View Post
                  je eerste cut kan toch ook nooit perfect zijn. je bent afgevallen dus resultaten zijn gehaald, de volgende keer zal je cut veel beter verlopen
                  Inderdaad!

Het afvallen is gelukt, nu kan je er tegenaan wat betreft de krachttraining en eventueel bulken, daarna kan je weer cutten en denk er dan om dat je het beter doet dan nu, zoals knulletje zegt: 3/400 kcal onder je behoefte is genoeg

Comment

je bent al gestopt met cutten... en je leeft nog...
                    als er al iets fout gegaan is herstelt dat zich wel weer
                    ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                      Als je veel kracht bent verloren, heb je het niet goed gedaan.
                      Je zal wel lager hebben gezeten dan die 300Kc onder behoefte.
                      volgens het voeding schema wat ik had gemaakt zat ik toch echt 300kcal onder mijn behoefte, maar heb wel van af begin af aan half uur tot uur per dag ( trainings dagen ) zware cardio gedaan.

Comment

bedankt voor de reacties.

Iedergeval een ervaring rijker!
                        Weet nu wat ik goed heb gedaan en wat ik fout heb gedaan, dat kan ik de volgende keer ieder geval mee nemen als ik weer ga cutten.

al doende leert men nartuurlijk.

Comment

Krachtverlies is spierverlies en dus meer vetopslag op den duur, daarom is op krachtbrhoud altijd belangrijk, volgende keer cutten met oog op krachtopbouw/behoud dan word je vanzelf droger.
                          Cal intake is betrekkelijk als je verkeerd traint.
                          "You are what you eat..."
                          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by JwvdM View Post
                            volgens het voeding schema wat ik had gemaakt zat ik toch echt 300kcal onder mijn behoefte, maar heb wel van af begin af aan half uur tot uur per dag ( trainings dagen ) zware cardio gedaan.
                            Je onderhoud was gebaseerd op je standaard trainingen, toen ben je 300 kcal minder gaan eten en is inderdaad het verschil 300 kcal.

wanneer je ook (zware) cardio toevoegt gaat je onderhoud omhoog dus wordt het verschil groter, laten we zeggen dat je 500 cal verbrandde tijdens je cardio sessies (voorbeeld, nergens op gebaseerd) dan krijg je dus per dag ineens 800 kcal minder binnen dan je verbrand.
                            Last edited by tha man; 08-05-2013, 23:06. Reason: spelfout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X