' Train (niet) langer dan een uur '

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ' Train (niet) langer dan een uur '

Gequote van Guy Droog

"Train niet langer dan een uur" is wat mensen je vaak vertellen. Waarom is niet duidelijk, daar verschillen de meningen nogal over. De ene zegt dat je na een uur de kans op overtraining vergroot, de ander dat je cortisol na een uur door het dak heen knalt.

Je hebt geen inwendige stopwatch die na een uur besluit dat het wel mooi is geweest voor vandaag. Kijk maar naar Olympische lifters die elke dag urenlang trainen zonder overtraind te raken.

Overtrainen is moeilijk en gebeurt door volume, niet door trainingsduur. Een krachtsporter die op 85% van zijn 1RM traint zal minder volume in een uur kunnen stoppen dan iemand die op 50% traint.

Hoe sterker je wordt, hoe meer gewicht je gebruikt, hoe groter de vermoeidheid en hoe minder je volume in een uur kunt verwerken. Het is niet meer dan normaal om uiteindelijk (veel) langer dan een uur te moeten trainen.

Ik geloof dat deze post wel voor wat controversie kan zorgen hier op 't forum
    Echter ben ik wel serieus benieuwd hoe hierover gedacht word, en hoe lang de workouts zijn van iedereen hier en onder welke schema's.

Mijn warming up + workouts (ub/lb) zelf duren ongeveer anderhalf uur, soms 2 op een slome dag. Cardio niet meegerekend. Ik mag niet klagen over gainen, stil sta ik absoluut niet en mijn workouts zijn eigenlijk altijd wel langer geweest dan een uur, ik ben het er wel mee eens.
    Maar kan zelf dus niet aangeven of het ideaal is sinds ik nooit onder een uur getraind heb.

Broomstick_bodybuilding op insta
    F#CK heavy weights

ik train ook gemiddeld anderhalf tot 2 uur en gain ook prima.
    Heb paar keer geloof ik zelfs 3 uur getraind.

Denk als je gewoon naar je lichaam luistert komt het vanzelf wel goed.

Comment

en hier komt het weer, gewoon doen waar je, je goed en lekker bij voelt.. zolang je goede progressie maakt, waarom veranderen?

als ik alleen train, cardio niet meegerekend ben ik ongeveer 1.5 uur bezig.. is het iets drukker of train ik samen word het al gauw 2 uur.

vroeger trainde ze ook ongelofelijk lang en dat werkte ook.
      SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

De vraag is ook niet of het werkt maar of het beter of juist slechter werkt, ik dat veel langer dan een uur voor mij niet te doen is, neem je tussen elke set 10 minuten rust zal 2 uur trainen niet veel slechter zijn dan 1 uur.

Comment

er zit ook nog al wat verschil tussen thuis trainen, samen trainen in een sportschool of alleen trainen in een sportschool

Comment

Train met mn wendler schema in een half uurtje. Feels good man. Als ik met maatje train is dit opeens 2 uur ofzo.
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
              Train met mn wendler schema in een half uurtje. Feels good man. Als ik met maatje train is dit opeens 2 uur ofzo.
              moet er persoonlijk niet aan denken om voor een half uurtje naar de sportschool te gaan.

Comment

Krijg nu in een half uurtje meer gedaan dan als ik anderhalf uur train. Ach, is ook van meer variabelen afhankelijk. Doe gewoon wat goed voelt en wat aansluit bij je doelen. De een is volgens mij niet beter als het ander.

Edit: Whuahaha als ik een half uurtje moest fietsen zou ik er ook wat langer blijven.
                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Krijg nu in een half uurtje meer gedaan dan als ik anderhalf uur train. Ach, is ook van meer variabelen afhankelijk. Doe gewoon wat goed voelt en wat aansluit bij je doelen. De een is volgens mij niet beter als het ander.

Edit: Whuahaha als ik een half uurtje moest fietsen zou ik er ook wat langer blijven.
                  Ligt aan de weersomstandigheden, waait het heel hard, platteland for the win¿?¿, dan is het ongeveer een uur anders 45 minuten en dat keer twee

Comment

Zit je met je oefenigen nu ook al in de buurt op 85% van je 1rm dan?
                    F#CK heavy weights

Comment

Originally posted by Wessle View Post
                      Zit je met je oefenigen nu ook al in de buurt op 85% van je 1rm dan?

Nee doe twee oefeningen, kijk anders even het volgende linkje. Dan gaat je topic niet zo offtopic. A Hardcore Look At Wendler's 5/3/1 Powerlifting Routine | Muscle & Strength

Comment

Toch geinig dat dit naar boven komt

Natural lifters should try to be in and out of the gym in 60 minutes. If you can't "hit it" in that period of time, you need to take a long, hard look at the rest periods you are taking between assistance work sets.
                        Echter met deze opmerking eronder, word het allemaal wel weer erg van de extremen.

People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success.
                        Schema lijkt mij persoonlijk niet vol te houden wegens, en neem dit niet te letterlijk 'saai trainen' , maar veel succes. Ben benieuwd wat voor resultaat je ermee boekt
                        F#CK heavy weights

Comment

Let zelf niet echt op de tijd, denk ook niet dat het uitmaakt .

Comment

Train ongeveer anderhalf uur meestal. Volgens mij maakt het niet zoveel uit, maar dat is een gevoel. Ik denk dat mensen eerder te weinig/ te slap trainen, dan dat ze zich overtrainen.
                            Train hard or go hormone

Comment

Meestal 70 min oid. Vind het wel best

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X