hoeveel geven jullie uit aan eten per week?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

dus als jumbo ze kip 5 euro duurder maakt is het geen plofkip meer?(flauw)
    ik koop kip bij de poelier, vlees bij de slager, biefstuk/ossehaas, gehakt etc. bij de ah. en groente etc ook bij de ah.

Comment

Nee zeker niet, maar het is wel zo dat ik bij de kipfilet van de aldi nagenoeg geen vocht vind en het bereide gewicht veel hoger blijft dan bij AH/Jumbo.

Als het zo uitkomt haal ik het overigens altijd bij ons op de markt bij de poelier en gooi ik gelijk een hele zak in de vriezer.
      'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Zakken kipfilet bij de Aldi, Lydl etc.. is echt niets mis mee hoor. En is zeker geen plofkip! 1 persoon hier noemt het plofkip zonder onderbouwing en iedereen gaat er maar klakkeloos van uit dat het plofkip betreft. Gewoon kopen joh, wees geen dief van je eigen portemonnee!

Comment

Voedingswaarde achterop de verpakking geeft de voedingswaarde weer wanneer deze onbereid is. Dus plofkip of niet, als de voedingswaarden gelijk zijn? Daar kan toch niet mee worden gefraudeerd?
          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

@de hulk, gooi even een kip van de poelier in de pan en eentje van de jumbo, plofkip zal meevallen maar een waterkip is het zeker.

@mug, daar wordt meer mee geklooid dan je denkt, was laatst ook bij radar ofzo, dat op 80% van de artikellen de voedingswaarde voor geen meter klopt.

Comment

[QUOTE=quibus;1103608]@de hulk, gooi even een kip van de poelier in de pan en eentje van de jumbo, plofkip zal meevallen maar een waterkip is het zeker.

Bij de poelier is hij vers en bij de aldi etc.. bevroren(in zakken dan) hij is dus ook niet opgespoten met water. bij het ontdooien zou hij dit water verliezen en gezien ik mijn voedsel altijd weeg blijft mijn weegschaal altijd netjes 1000gram aangeven. Het zal je verbazen hoeveel kwaliteit artikelen Aldi, Lydl etc verkoopt. Maar over smaak valt te twisten dus ja als je mij vraagt een verse kipfilet van de poelier of een bevroren van de Aldi ga ik voor de poelier uiteraard. Maar omdat ik net als jullie belachelijk veel kipfilet eet in deze belachelijk dure tijdperk ga ik voor de kipfilet van de aldi of de Lydl( Jumbo kennen wij hier niet in dit afgelegen stuk grond in Nederland)

Comment

kippen worden niet opgespoten maar ondergedompeld, het is tot een bepaalde mate niet eens verboden, als jij denkt dat dat niet gebeurd moet jij weten maar ik weet dat het zo is.
                dat water loopt dus ook niet uit de kip want het zit zeg maar ingekapseld, als het in een hete pan komt, zet het water uit en verdampt en dat is het geknetter dat je hoort.
                Ik haal zelf zat spullen bij de lidl, maar geen vlees/kip wel groente en fruit.

Comment

De kip van de lidl is van de beste kwaliteit onder de supermarkten las ik laatst in een of ander landelijk onderzoek over die plofkippen enzo. Vind het persoonlijk ook betere kwaliteit qua smaak en malsheid dan van andere supermarkten.

Nog steeds niet vergelijkbaar met verse scharrelkippen van de boer die geleefd hebben op biologische mais en elke dag gemasseerd worden natuurlijk

Comment

van de site van de jumbo:

5. Wat voor soorten kip verkoopt Jumbo?

Jumbo verkoopt drie soorten kip:
                    1. Gewone kip (prijs kipfilet: 7,69 Euro/kg)
                    2. Kip met het Jumbo Bewust label, met 1 ster van het Beter Leven Kenmerk van de Dierenbescherming (prijs kipfilet: 10,90 Euro/kg)
                    3. Biologische kipproducten onder het merk Bio+, met drie sterren van het Beter Leven Kenmerk van de Dierenbescherming (prijs kipfilet: 24.98 Euro/kg)

6. Waarom verkoopt Jumbo nog steeds gewone kip/plofkip?

Er is momenteel nog te weinig vraag en aanbod van duurzame kip zoals de kip met 1 ster van de Dierenbescherming
                    De consument moet duurzame kip willen kopen en deze ook kunnen betalen. Immers, de prijs hiervan is hoger dan gewone kip. Daarnaast moet de kippensector de duurzame kip in voldoende mate kunnen leveren. En de winkels moeten het vervolgens aan hun klanten aanbieden.
                    Als het prijsverschil tussen gangbare en duurzame kip minder wordt, zullen meer consumenten duurzame kip gaan kopen. Daarom proberen wij samen met onze kipleveranciers de prijs van duurzame kip zo aantrekkelijk mogelijk te krijgen.
                    'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

25 euro voor een kilo kip. Dan koop ik liever een levende kip bij de boer en ga ik er zelf mee aan de slag.

Comment

Originally posted by Jurvg View Post
                        25 euro voor een kilo kip. Dan koop ik liever een levende kip bij de boer en ga ik er zelf mee aan de slag.
                        Vid pls
                        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

25 euro per kilo nondeju, misschien moeten ze het ook iets aantrekkelijker maken biologisch verantwoord te eten want dit prijsverschil is natuurlijk ongelofelijk. Zeker voor mensen die op dagelijkse basis 3-4 ons kip wegwerken.

Comment

Groothandel ftw! Scheelt echt enorm en kwaliteit is veel beter als je een hele verse zalmrug haalt ipv die supermarkt shizzle. Portioneren en de vriezer in. Visboer kost een fortuin meestal.
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X