Antagonisten trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Antagonisten trainen

Ik zit hier al een tijdje over te piekeren dus ik deel het maar even.
    Een spier kan niet uit zichzelf ontspannen toch? Daarvoor heeft hij antagonisten. Om de bicep te ontspannen moet de tricep zich aanspannen, toch? Wanneer je dan negatieve training doet train je dan ook niet de antagonisten een deel? Of begrijp ik het verkeerd?

Nope, hoe kun jij je triceps gebruiken als je biceps traint dan? Je hoeft toch je arm niet naar beneden te drukken met de tricep, je arm zakt naar beneden door het gewicht en de biceps die je langzaam ontspant.

Comment

Maar er werd juist gezegd dat een spier alleen maar kan samentrekken. Of is het zo dat ie steeds minder samentrekt ?

Comment

Een spier kan samentrekken of ontspannen. Het is wel zo dat wanneer een spier zich aanspant de antagonist zich automatisch ontspant. Dit gaat via reciproke inhibitie. Wanneer een spier op rek komt te staan zullen de spierspoelen in die spier ook op rek komen. Bij een bepaalde spanning geven zij via afferente banen een signaal door naar de achterhoorn in het ruggemerg. Hierna gaat er vanaf daar een signaal via efferente banen terug naar de spier dat deze moet contraheren waardoor de spierspoeltjes op minder spanning komen te staan. Wat het signaal dat deze afgeven weer stop zet. Tergelijkertijd gaat er een signaal naar de antagonist dat de spierspoeltjes in die spier minder gevoelig maakt en deze dus niet af laat gaan als deze spier op lengte komt.

Misschien niet een hele duidelijke uitleg maar dit is wat ik er nog ongeveer van weet
        Ernstig noh!

Comment

Owwww, ja ik begrijp het. Heel erg bedankt Knulletje en Bvds!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X