Cardio goed of slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio goed of slecht?

Hallo daar ik heb eens een vraagje over Cardio.

Is dit nu een goeie manier om gewicht te verliezen + je BF naar beneden te halen
    want als ik een doorzoek door het internet zie ik veel links waar ze zeggen dat het niet zo goed is , integendeel het verhoogd blijkbaar zelfs je BF.

Bij een goed dieet werkt cardio ondersteunend in het verlagen van de vetmassa zonder de vetvrije massa aan te tasten.

Comment

Je BF omhoog door cardio? Laat eens zien waar je dat tegen gekomen bent.. ben die bewering zelf nog nooit ergens tegen gekomen.

Comment

Originally posted by NickL View Post
        Je BF omhoog door cardio? Laat eens zien waar je dat tegen gekomen bent.. ben die bewering zelf nog nooit ergens tegen gekomen.
        Ik denk dat de TS het VP bedoeld ipv bf. Dat kan namelijk wel wanneer de vetmassa niet of nauwelijks afneemt maar de spiermassa wel. Bij ondervoeding gebeurt dit vrij snel.

Comment

eerst voeding en training op orde, dan cardio 1 a 2x per week toevoegen oid om metabolisme te verhogen, het liefst hiit.

Comment

Originally posted by stanleymarclar View Post
            eerst voeding en training op orde, dan cardio 1 a 2x per week toevoegen oid om metabolisme te verhogen, het liefst hiit.
            Het liefst hiit omdat??????
            Er zijn genoeg theorieën die juist beweren dat cardio beter is en hiit net niet omdat bij hiit nou juist de kans op spierafbraak groter is.
            Volgens mij ligt het verschil tussen cardio en hiit zoiezo niet zo hoog. Behalve dan dat je met hiit sneller klaar bent.
            Ik doe zoiezo liever 30 minuten lekker cardio dan dat ik 15m met mijn hart op ontploffen sta te beulen, en uiteindelijk toch hetzelfde resultaat krijg.

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=-yJCQ3R4km8
              hier een filmpje, heb geen wetenschappelijke onderzoeken klaarliggen die mijn stelling bewijst.

Comment

Ik ben klaar met cardio, doe het ook niet weer zolang het niet brood nodig is..je verliest er veel spiermassa mee..

Comment

Njah sinds ik elke training 30 minuten cardio doe zie ik mijn vp wel gewoon omlaag gaan hoor, en merk verder geen verlies in kracht.
                  Ik eet wel iets meer dat dan weer wel.
                  En als ik abs doe 2x per week combineer ik dat meestal met een hiit.
                  Ik ga prima op beiden.
                  Beste is denk ik gewoon goed naar je lichaam luisteren en doen wat jij fijn vind.
                  Want weet ook niet meer waar maar ik dacht ergens gelezen te hebbend at HIIT of cardio in principe niet zo superveel zou schelen kwa fat loss, mjah dit kan natuurlijk ook broscience zijn geweest.

Comment

Neem dan wat amino's als je echt zo bang bent voor spierafbraak. Zo snel zal dat niet gebeuren.
                    Dikker worden van cardio nee. Als je cardio gewoon toepast als je met je kcal inname op onderhoud of in een tekort zit zal cardio zeker een goede invloed hebben op je vetverbranding.
                    Broomstick_bodybuilding op insta
                    F#CK heavy weights

Comment

Originally posted by Dutchpride View Post
                      Njah sinds ik elke training 30 minuten cardio doe zie ik mijn vp wel gewoon omlaag gaan hoor, en merk verder geen verlies in kracht.
                      Ik eet wel iets meer dat dan weer wel.
                      En als ik abs doe 2x per week combineer ik dat meestal met een hiit.
                      Ik ga prima op beiden.
                      Beste is denk ik gewoon goed naar je lichaam luisteren en doen wat jij fijn vind.
                      Want weet ook niet meer waar maar ik dacht ergens gelezen te hebbend at HIIT of cardio in principe niet zo superveel zou schelen kwa fat loss, mjah dit kan natuurlijk ook broscience zijn geweest.
                      Dat heb ik dus ook. Ik vind dat teveel mensen te snel denken aan massa verlies. Net of het er af gaat omdat je een klein beetje aan het rennen/crossen/fietsen bent.

Laatste keer dat ik naar wielrenners keek hadden die ook aardige poten.

HIIT verhoogt kennelijk je metabolisme tot 8 uur nadat je het gedaan hebt. Hier ben ik zelf wat skeptisch over, en of die verhoging in het metabolisme nu daadwerkelijk zoiets geweldigs is lijkt me niet.
                      Feit is wel dat je bij HIIT echt doodgaat haha , als ik daar dan broscience op toe moet passen zou ik zeggen meer energie gebruiken is meer kcal verbranden. Maarja.. zo een steadypace cardio kan je weer langer doen dan kom je uiteindelijk op hetzelfde aantal kcal uit bij wijze van.

Denk dat HIIT of steady cardio meer neerkomt op hoe efficient je met je tijd om wilt/kan gaan.
                      BROSCIENCE BITCHES.
                      Broomstick_bodybuilding op insta
                      F#CK heavy weights

Comment

Cardio heb je niet perse nodig bij vet verliezen. Als je je kracht wilt behouden+afvallen zou ik eerder kiezen voor meer trainen. Zit je met een tijdsdruk dan is cardio zeker wel een nuttige toevoeging.
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X