voorbereiding landmacht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voorbereiding landmacht

Ik train nu al ruim 4 maanden om mezelf voor te bereiden, om na mijn studie bij de landmacht te gaan. Momenteel kan ik: 5 kilometer lopen in 19:34 minuut, 3150 meter lopen in 12 minuten, 2 km hardlopen met een rugzak van 13 kilo, 61 kilometer marsen met een rugzak van 12 kilo, 25 kilometer hardlopen in 115 minuten, 60 meter onder water zwemmen, 3 minuten onder water blijven in rust, 16 keer optrekken, krachttraining, 100 m sprinten in 12 seconden en tenslotte rugcrawl, borstcrawl, schoolslag en vlinderslag allemaal gemiddeld 150 m; wel niet helemaal goed maar toch.. . Ik weeg momenteel 66 kilogram en mijn lengte is 1,76m. Ik zou na 2 jaar bij het korps mariniers willen gaan. Hebben jullie nog ideeën voor een betere training? Momenteel zie ik me echt niet lange afstanden lopen met een rugzak van 40 kilo of meer en lange afstanden zwemmen ook niet. Ik heb mijn voedingspatroon slechts een klein beetje aangepast door voedingsmiddelen met meer eiwitten te gaan eten, maar verder niks. Met zwemmen ben ik pas sinds korte tijd pas weer begonnen Oh en ik ben geen schijtlijster die bang is voor kou, hitte beesten of op de grond slapen of zo.

Verder gaan met het huidige waar je mee bezig bent en steeds de grens verleggen. Hoe ziet jou krachttraining en voeding eruit? Ook kan je met een rugzak op gaan zwemmen.
    Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Dat moet afdoende zijn, echter, hoe meer hoe beter. De landmacht hanteert verschillende clusters, te weten 1 t/m 4. Alle gevechtsfuncties zijn cluster 4 naar mijn weten (LMB, PAINF, etc..). KCT en Marns hebben een speciale keuring. Ik weet uit mijn hoofd niet precies wat de eisen van cluster 4 zijn, kan deze wel even navragen bij mijn instructeurs.

Marns is trouwens een totaal andere krijgsmachtdeel dan de landmacht, het is namelijk onderdeel van de marine. Een vereiste is dat je ver moet kunnen lopen met inderdaad zo'n 40/50KG aan kutzooi in je crusader. In je hoofdpost zeg je dat dat een zwak punt van je is, dus daar zou ik zeker aan gaan werken. Je kan nooit goed genoeg voorbereid zijn.

Wat wil je bij de landmacht gaan doen, als ik vragen mag?
      Last edited by Jesaai; 05-06-2013, 10:21.
      I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday.

Comment

Wat een onzin dat je berichten na 5min niet meer kan aanpassen.. -_-

Maargoed, ik heb het even voor je opgezocht.

Dit zijn de fysieke eisen van de Marns:

De test is opgebouwd uit een aantal onderdelen:

- 12-minutenloop: minimaal 2700 meter. Dit doe je op een buitenbaan in eigen sporttenue en sportschoenen;
        - Opdrukken: minimaal 30 herhalingen (vanuit houding met gestrekte armen tot de armen 90º gebogen);
        - Optrekken: minimaal 4 herhalingen (vanuit gestrekte houding tot kin boven de stang);
        - Situps: minimaal 30 herhalingen
        - Fysieke training sessie: Deze vindt buiten plaats, waarbij je gekleed bent in een overall en helm. Daarnaast draag je koppel en veldfles. Tijdens deze sessie ga je een aantal fysieke activiteiten uitvoeren onder leiding van een drill instructor. Je wordt beoordeeld op doorzettingsvermogen, samenwerking en incasseringsvermogen.

Dit zijn de overige eisen:

u bent een man
        - u bent in bezit van de Nederlandse Nationaliteit
        - u bent minimaal in bezit van de VMBO Basis Beroeps of MBO niveau 2 diploma of u zit in het examenjaar
        - u bent in bezit van een zwemdiploma
        - u bent minimaal 17 jaar en 6 maanden en niet ouder dan 26 jaar en 5 maanden
        - uw minimale gewicht is 65 kilogram
        - uw maximale gewicht is niet hoger dan de lengte in centimeters min 100 cm + 5%
        - u bent niet kleurenblind
        - uw maximale oogafwijking bedraagt niet meer dan + 1.50 en - 1.25 (Een eventuele laserbehandeling heeft minstens drie maanden voorafgaand aan het moment van keuring plaatsgevonden)
        Afkomstig van: Vacature Marinier bij de Marine

Je zit 1KG boven het minimale gewicht, ik zou voor de zekerheid iets meer aankomen.

Voor de KL moet ik morgen ofzo even navragen als je dat wilt.
        I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday.

Comment

Originally posted by Jesaai View Post
          Wat een onzin dat je berichten na 5min niet meer kan aanpassen.. -_-

Maargoed, ik heb het even voor je opgezocht.

Dit zijn de fysieke eisen van de Marns:

De test is opgebouwd uit een aantal onderdelen:

- 12-minutenloop: minimaal 2700 meter. Dit doe je op een buitenbaan in eigen sporttenue en sportschoenen;
          - Opdrukken: minimaal 30 herhalingen (vanuit houding met gestrekte armen tot de armen 90º gebogen);
          - Optrekken: minimaal 4 herhalingen (vanuit gestrekte houding tot kin boven de stang);
          - Situps: minimaal 30 herhalingen
          - Fysieke training sessie: Deze vindt buiten plaats, waarbij je gekleed bent in een overall en helm. Daarnaast draag je koppel en veldfles. Tijdens deze sessie ga je een aantal fysieke activiteiten uitvoeren onder leiding van een drill instructor. Je wordt beoordeeld op doorzettingsvermogen, samenwerking en incasseringsvermogen.

Dit zijn de overige eisen:

u bent een man
          - u bent in bezit van de Nederlandse Nationaliteit
          - u bent minimaal in bezit van de VMBO Basis Beroeps of MBO niveau 2 diploma of u zit in het examenjaar
          - u bent in bezit van een zwemdiploma
          - u bent minimaal 17 jaar en 6 maanden en niet ouder dan 26 jaar en 5 maanden
          - uw minimale gewicht is 65 kilogram
          - uw maximale gewicht is niet hoger dan de lengte in centimeters min 100 cm + 5%
          - u bent niet kleurenblind
          - uw maximale oogafwijking bedraagt niet meer dan + 1.50 en - 1.25 (Een eventuele laserbehandeling heeft minstens drie maanden voorafgaand aan het moment van keuring plaatsgevonden)
          Afkomstig van: Vacature Marinier bij de Marine

Je zit 1KG boven het minimale gewicht, ik zou voor de zekerheid iets meer aankomen.

Voor de KL moet ik morgen ofzo even navragen als je dat wilt.
          Die eisen qua kracht kan iedereen wel. Ik zou idd ook wat massa aankomen want 66kg is net boven de grens. Sowieso is 66kg niet veel. Zeker als je die opleiding gaat doen zal er nog wel wat spiermassa verdwijnen door slechte voeding met oefeningen
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Je bent al erg goed bezig denk ik zo.

Een van je zwaktepunten geef je zelf al aan eigenlijk.
            "Momenteel zie ik me echt niet lange afstanden lopen met een rugzak van 40 kilo"
            "of meer en lange afstanden zwemmen ook niet".

lange afstanden lopen met gewicht: De reden hiervoor is wellicht dat je zelf heel licht bent. Met een 80 kilo heb jij een veel betere basis, en is die 40 kilo % veel minder. Combineer dit met een goed stel ontwikkelde beenspieren en een sterke core (die doen het meeste werk) en ICM met specifieke training (lange afstanden met gewicht lopen) en je zult dit vele malen makkelijker kunnen.

Om die 80 kilo to halen, zul je veel meer moeten gaan eten. wellicht anderhalf tot twee maal zoveel (om daar specifiek op te kunnen antwoorden moeten we inzicht hebben in je soort training, duur van trainingen, frequentie van trainingen + wat je nu eet per dag).

Beter lange afstanden zwemmen is iets wat je moet opbouwen net als dat je lange afstanden hardlopen moet opbouwen. dat is een kwestie van een goede systematische opbouw en regelmatige training.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Fysiek valt het allemaal wel mee!
              maar de psychische test falen veel mensen op!

Comment

Kennelijk ben ik de enige die moet gniffelen bij de openingspost
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X