Straps: No-No of GG

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

gebruik ze soms, als ik merk dat ik faal op mijn grip,

Comment

ik gebruik ze altijd bij dl, shrugs en bij zwaardere db rows en evt bb rows. Eigenlijk alleen maar door mijn elleboog/onderarm blessure
      Maar het traint wel fijn, en mijn onderarmen zijn echt niet klein vind ik zelf.
      Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
      Doel eind 2015: 100kg
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Als ik zwaar DL zeg maar dan gaat me bar naar me vingers toe zeg maar, doet ook pijn aan je eeltplekken tbh.
        daarom Straps

Comment

Ik deadlift zonder straps en zonder mixed grip. Maar mijn max is ook maar 130 ofzo. Heel soms als ik high reps shrugs of kroc rows doe, dan doe ik de zwaarste set met straps. Ik vind persoonlijk grip heel belangrijk, niets is zo vet als iets kapot kunnen knijpen .

Joachim trekt 200 mixed grip zonder straps volgens mij en als hij me een hand geeft merk ik dat wel zeg maar

Comment

Mmmmmm. Laatst had ik zo een set met deadliften

5x60 (no straps)
            5x70 (no straps)
            5x80 (no straps)

5x100 (no straps)
            5x120 ofzo ( no straps
            Xx130 (repout, met straps)

5x10x60 (no straps voor drie setjes)

Wilde daarna de bar zonder gewicht oppakken maar had gewoon geen knijpkracht over. Dus ik denk niet dat die straps zo slecht zijn.

Ook met walking lunges etc is het voor mij veel makkelijker om lang 30kg+ dumbels vast te houden. Anders red ik het maar voor een rep of 3.

Voor voor krachtontwikkeling zelf is het toch een goed middel? Je maakt meer reps waardoor je spiergroep een grotere prikkel krijgen. Alleen laat je je voorarmen wat achter, wat je weer goed kunt maken met andere oefeningen. Of werkt dat niet zo?
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Straps zijn gewoon good to go. Kan zoals hierboven al gezegd werd helpen bij meer focus leggen op de te trainen spier of spiergroep.

Ik wissel regelmatig af. Ene keer DL met andere keer zonder. Met kan ik gewoon meer uit mn deadlift halen op de rug en benen en zonder verbeter je de krachtbalans in je lijf wat meer.
              "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

In het begin gebruikte ik straps, toen ik over stapte op magnesium heb ik sindsdien nooit meer een grip issue gehad, m'n top op de deadlift is 265kg maar ik pak 3x320 met rackpull, rug geeft eerder op dan m'n grip.....
                Mijn probleem was altijd dat ik bij het knijpen in de bb ging zweten (klam) in m'n handen en daardoor de bb uit m'n handen dreigde te glippen, met magnesium heb je dat probleem daarmee opgelost, grip is vaak sterker dan dat je denkt....
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Nadat ik een tijdje straps had gebruikt bij dl merkte ik dat mijn grip ook vanzelf sterker werd. Dus zeker een aanrader. Maar gebruik voortaan magnesium, zit je ook niet te kunnen elke keer met die straps.
                  sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

proberen zo veel mogelijk zonder
                    wanneer je niet meer kan straps gebruiken
                    deadlift is immers geen onderarm oefening he
                    Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Eens met block
                      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Welke straps hebben jullie allemaal? Wil er ook een paar aanschaffen namelijk
                        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Ik kan tot 120-130 romanian deadlift sets maken zonder straps, maar dan zit ik wel soms te sukkelen met wegglijdende stang. Daarom gebruik ik sinds een tijdje steeds vaker straps op dat soort momenten. Alleen bij deadlift, zware shrugs en zware db row
                          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by blocktoblock View Post
                            proberen zo veel mogelijk zonder
                            wanneer je niet meer kan straps gebruiken
                            deadlift is immers geen onderarm oefening he
                            RT
                            Originally posted by GespierdeMug View Post
                            Welke straps hebben jullie allemaal? Wil er ook een paar aanschaffen namelijk
                            Gewoon B&F-straps, kosten niks en zijn ideaal ook qua wikkellengte etc. Gym owner heeft er gelukkig een setje of 10 van liggen net als belts etc

Comment

Bij B&F kan je ze gratis uitzoeken als je boven de 60 euro bestelt.
                              Ernstig noh!

Comment

Relaxed, maakt dus geen fuck uit welke in principe
                                Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X