Waarom ik train en altijd zal blijven trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waarom ik train en altijd zal blijven trainen

Mijn verhaal

10 jaar geleden liep ik voor het eerst de sportschool in, als probleemjongere had ik baat bij een hobby waar ik mijn energie in kwijt kon dus nam mijn neef me mee.
    Ondanks dat ik een fors postuur had had ik totaal geen talent, ik bankdrukte hooguit 35 kilo en deadlifte misschien met 80.
    Dit heeft lang geduurd, na een half jaar trainen drukte ik 70 kilo en eigenlijk schoot het niet echt op.
    Ondanks mijn overdreven fanatisme wilde het niet vlotten en ik denk dat de omgeving wel eens gedacht moet hebben waar ik mee bezig was.

De jaren kabbelden voort en ik deed maar wat, tot ik met een oude Hagenees ging trainen deze man had bodybuild wedstrijden gedaan en leerde me squaten deadlift en los bankdrukken.
    Toen ging het snel, in september 2006 deed ik mijn eerste sterkste man wedstrijd en trok daar 220 kilo op de deadlift.
    Deze tendens heb ik een jaar voortgezet tot het leven mij een aantal fikse klappen uitdeelde.

In 2,5 jaar tijd verloof ik 7 dierbaren en raakte van het pad af, trainen deed ik wel maar tegelijk haalde ik veel narigheid uit en heb het mezelf heel heel erg moeilijk gemaakt.
    Ik was blij dat ik het trainen nog had als uitlaatklep en heb er veel verdriet in kwijt gekund, als ik onder de barbell sta of mezelf opfok voor een deadlift flitsen er nog altijd veel beelden door mijn kop.

Na deze periode volgde een periode waar ik niet te diep op inga maar waarin ik veel geleerd heb.
    Daarna stond ik voor de keuze, eeuwig zo door blijven lummelen of er godverdomme nog wat van proberen te maken..

Ik koos mijn pad en schopte veel mensen van mijn pad af die er niet op hoorden, ging na 10 jaar terug naar school en stortte me vol op het trainen.
    In de eerdere jaren heb ik nooit gelooft in het nut van goede voeding, en bleef lang aan deze mening hangen.

De laatste jaren ben ik echter gaan inzien dat het voor herstel gewoon onontbeerlijk is om je voeding en in ieder geval je eiwitopname op peil te hebben.
    Ondanks dat ik graag mag schoppen tegen sommige huisjes aan hier weet ik precies wat ik eet en ja ik heb tegenwoordig ook een weegschaaltje voor mijn eten..

Op dit punt in mijn leven kijk ik terug op alles en ben ik blij dat ik na al die jaren nog altijd train, ik kan nog altijd als een kind genieten van een geslaagde pr poging en het helpt me nog altijd om veel dingen een plaats te geven.
    Het gevoel dat je krijgt als iets lukt wat je daarvoor zo vaak niet gelukt is, is niet te beschrijven en moet je ervaren hebben om te begrijpen wat ik bedoel.

Mijn studie heb ik voortgezet, na de vakantie ga ik aan de slag bij een instelling waar men jongeren begeleid en op het goede pad probeert te houden.
    Met mijn achtergrond weet ik waar ik over praat, en ik hoop dat ik mijn passie voor onze sport op deze jongeren kan overbrengen en als ik er 1 kan behoeden voor mijn valkuilen dan is mijn missie geslaagd.

Trainen zal ik altijd blijven doen, het helpt me om mijn rust te vinden en is voor mij een rode draad die in goede en slechte periodes van mijn leven altijd is blijven lopen sinds December 2002.

Als mens heb ik mijn rust gevonden, ik weet waarvoor ik vechten wil en wie mij zal behoeden en sta na een aantal hele turbulente jaren eindelijk op 2 poten vast in de grond!
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Mooi stukkie tekst, trainen is de beste uitlaatklep die er bestaat.
    Een dag niet getraind...

Comment

Heel mooi, inspirerend en openhartig verhaal. Top!

Maar dat weegschaaltje ...
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Prachtig, meer kan ik er niet van zeggen

Comment

Mooi stuk tekst man

Ik train omdat ik zoals de meeste hier er beter uit wil zien.En gezond bezig wil zijn, ik vind dat als je gezond bezig bent en er goed uit ziet net zo leuk kan hebben als dat je alleen maar rookt/drinkt etc. Ik train ook omdat ik dan later niet hoef te zeggen, : ''Was ik maar eerder begonnen''
          17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Hij is er weer
            Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
            Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Mooi verwoord! Op sommige vlakken ook zeker herkenbaar.
              Ga zo door ouwe reus!
              People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Dit is wel eens wat anders dan 'ik train voor een beach boy lichaam'. Mooi om te lezen dat je uiteindelijk goed terecht bent gekomen en dat trainen daar een bijdrage aan heeft geleverd
                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Een inspirerend verhaal Iguana. Ik vind de missie die jij hebt een hele mooie. En dat jij andere mensen wilt helpen om op het rechte pad te komen. Dit zegt heel veel over jou als mens. Ik hoop dat je veel mensen kunt helpen en nog vele PR's gaat zetten .

Ik zeg altijd zelf: "Je moet zeilen op de wind van vandaag, niet die van morgen".
                  Benchpress: 1x110 Deadlift: 1x215 Squat 1x150

Comment

Mooi stuk inderdaad en heel herkenbaar!
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                      Hij is er weer
                      En hij blijft dit keer

Originally posted by LazarAngelov View Post

Ik zeg altijd zelf: "Je moet zeilen op de wind van vandaag, niet die van morgen".
                      Prachtig!

@All

Thnx.
                      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                      Squat 230 kilo
                      Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Respect ! Mooi om te lezen hoe mensen in het leven staan en waar vandaan ze zijn gekomen, met veel kracht, mentaal en fysiek !
                        - Get out of your comfort zone ! -

Comment

Amen! Dikke respect van mijn kant!
                          The expert in anything was once a beginner..

Comment

Thnx guys
                            In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                            Squat 230 kilo
                            Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Altijd goed om mensen/bezigheden te hebben in moeilijke tijden die nog, al is het maar heel klein, wat houvast en ritme bieden!
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X