extreem vermoeid na fitnessen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• extreem vermoeid na fitnessen

Gisteren ben ik na een lange tijd weer wezen fitnessen. Iets waar ik al vaker last van heb is dat ik na ruim een uur te hebben gefitnessed ik me me vitaal voel. De nacht slaap ik dan erg lang 10 uur en vermoeid mijn bed uit. Heb het erg warme handen , voeten. Voel me verre van fit. Dit blijft de hele dag en heb een paar dagen nodig om te herstellen.
    Herkent iemand dit? Waar heeft dit mee te maken? En wat kan ik er aan doen om sneller te herstellen?

Bedankt voor de feedback.

Het moet niet gekker worden! Ik zou niet meer fitnessen met deze klachten en eerst naar de dokter gaan!
    The expert in anything was once a beginner..

Comment

Laat bloed trekken.

Comment

Ga naar een huisarts en laat je inderdaad even doorverwijzen om wat zaken controleren door bloed te laten prikken.
        Dit lijken me namelijk niet zomaar simpele vermoeidheidsklachten zoals je na een training gewoon zou hebben.
        "Straight outta gym"

Comment

Inderdaad, rapido ff wat bloed laten onderzoeken..
          - Get out of your comfort zone ! -

Comment

Originally posted by Steff_Hens View Post
            Laat bloed trekken.
            Idd.

Verder: heb je het ook als je niet traint en hetzelfde eet? Heb je het altijd op hetzelfde moment, of ook bv overdag? Ben je op dieet?
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

wat eet je voor het slapen gaan?

Comment

Inmiddels is het wel duidelijk na een uitslag vh zkh. Ik heb slaapapneu. Er is een tijd geleden onderzoek naar gedaan en net de uitslag gekregen. Wist niet dat er dus een relatie lag tussen het , voor mij extreem moe zijn en fitnessen. ik ben wel vaker erg moe maar niet zo extreem als afgelopen week.
                Dit, slaapapneu, betekent dat ik gem. per uur ongeveer 24 x een halve minuut niet ademhaal en dit vaak 30 seconden wel en dan 30 seconden niet. Met als gevolg dat mijn lichaam niet goed kan herstellen alsgevolg van een zuurstof te kort.
                Dit betekent voor mij wel fitnessen maar minder intensief en zoeken naar een oplossing voor de slaapapneu.

Mijn vraag is nu:

Hoe optimaal te fitnessen en massa te krijgen EN “iets” wat mijn lichaam sneller kan laten herstellen dan behalve nachts.

Graag jullie feedback.

Comment

Zonder voldoende rust lijkt het mij onmogelijk of heel lastig om goed te groeien.

Is het niet verstandiger om niet te trainen en pas weer beginnen als er een oplossing tegen de slaapapneu is? Misschien kan je huisarts je hier beter advies op geven, tenzij er mensen met hetzelfde probleem zijn natuurlijk..
                  The expert in anything was once a beginner..

Comment

Hoe is die slaapapneu geconstateerd?

Comment

vandaag mijn trainingschema gehalveerd en eens kijken het gaat. de arts gaf zelf om naar mij zelf te "lusiteren". Dus kijken wat een training met mij doet. Wel gemerkt dat ik vanmiddag meer zou willen maar juist dat is de valkuil. Dus gestopt en nu kijken hoe het gaat.
                      De apneu is vastgesteld via een slaaptest. data zijn geanalyseerd en duidelijk is het probleem zichtbaar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X