Advies/expertise gevraagd voor thuis trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies/expertise gevraagd voor thuis trainen

Hallo bodybuilders, heb beste plannen voor mezelf. om eens goed te gaan sporten, zowel voor mijn welzijn als om er goed uit te zien. vind de sportschool te duur en doe het liever thuis. ik heb een verstelbare halterbank, 2 sets dumbells met losse gewichten, en een roeitrainer. wil dan nog een chin up bar voor in de deurpost kopen. wegens ruimtegebrek kan er dan niks meer bij. of het moet heel gemakkelijk op te bergen zijn... ben nu een beetje aan het rondkijken op internet wat hiermee mijn mogelijkheden zijn, en om een goed schema voor mezelf op te stellen. Mocht iemand bereid hiertoe zijn, maak ik graag gebruik van uw expertise hierin,.... in grote lijnen weet ik de oefeningen die met dumbells en een bench mogelijk zijn. alleen voor de benen heb/ken ik dan alleen squats en lunges, en het deel wat ik met de roeitrainer pak. hoop dat iemand me wil helpen.

Welkom!
    Er staat bij de discussies toevallig een post over thuis trainen incl de oefeningen die je kan doen.
    Maar wil je in de toekomst wat meer progressie maken,ontkom je er niet aan om meer materiaal aan te schaffen of toch naar de sportschool te gaan!
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dank je Rainman! Heb het doorgelezen. Zal binnenkort het schema wat ik voor ogen heb plaatsen.

Comment

Originally posted by Roeien View Post
        Dank je Rainman! Heb het doorgelezen. Zal binnenkort het schema wat ik voor ogen heb plaatsen.
        Ben benieuwd.
        Voorlopig roeien met de riemen die je hebt!
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

ja, heb eens gelezen dat roeien na langlaufen en zwemmen de beste oefeningvoor je gehele lichaam is. vind het ook leuk om te doen. zoek nog naar eenstepper op marktplaats, die kan ik dan onder het bed schuiven.
          Voor de eerste 3 weken doe ik full body, daarna split.

Maandag:

20 minuten roeien

DB Row 3x12

DB Press3 x12

ShoulderPress 3 x12

DB Pullover3 x12

Squat 3x12

Woensdag:

20minuten steppen

Optrekken

Vrijdag:

Shrugs 3x12

Chestfly 3 x12

Bicepcurl 3 x122

Lateralraise 3 x12

Stationarylunge 2 x8

Crunches2 x ?

Dit dan voor de eerste 3 weken. Suggesties ofaanmerkingen over de oefeningen of sets en reps zijn welkom!

Daarna zie ik het als volgt:

Maandag: benen en schouders.

5 minuten licht roeien

Seated calfraise 3 x12

ArnoldDB press 3 x12

LateralRaise 3 x12

FrontRaise 2 x12

DBswingthrough 3 x12

Uprightrow 3 x12

Stationarylunge 4 x8

Dinsdag:

20-30 minuten roeien

Optrekken 3 x ?

Crunches/met twisted erin verwerkt 2 x ?

Woensdag: rug, biceps en buik

5 minuten roeien

DB rowstanding 3 x12

Bicepscurl – concentrated 4 x12

Row – onknee one arm 4 x12

Bicepscurl – hammer grip 2 x12

Deadlift3 x12

Shrug 3x12

Weightedcrunch 3 x?

Donderdag:

20-30 minuten steppen

Optrekken

Leg pull in 2 x?

Vrijdag: borst en triceps

5 minuten roeien

DB Press3 x12

DB Pressincline 3 x12

Chestfly incline 3 x12

DB Pressdecline 3 x12

Chestfly decline 3 x12

DBPullover 3 x12

One armtriceps extension 4 x12

Nou, ik zie mezelf al best sterk zijn na zo’n 2 maanden.

Comment

Je kan beter een bestaand schema pakken want dit schema is ,op zijn zachts gezegd,niet denderend!

Maandag; begin je met kuiten,daarna 5(!) oefeningen schouders(veel te veel) en op het laatst weer een oefening benen.Eerst 1 spiergroep afmaken voor je de volgende begint,NIET DOOR ELKAAR HEEN GOOIEN!

Dinsdag; ga je eerst roeien 20/30 min en dan optrekken(pull ups)....succes,dat gaat hem niet worden mits je roeien als warming up doet.En waarom pull ups als je dag dag erna rug doet,pull ups moet je bij rug trainen.

Woensdag; doe je rug en biceps weer door elkaar heen.Altijd beginnen met de grote spiergroep(in dit geval rug )en dan de kleine spiergroep pas.

Donderdag;weer optrekken dag na rust??Waarom?Spieren hebben rust nodig.

Vrijdag;6(!) oefeningen borst en 1 oefening triceps...3 a 4 oefeningen voor borst is meer dan genoeg.

Lees nog maar een paar keer op je gemak de stickies door bij trainingsschema,s en nogmaals,pak een bestaand schema wat al aangepast en verbeterd is ipv zelf wat in elkaar flansen.

Nou,ik zie dat er nog aardig wat werk aan de winkel is maar je bent in ieder geval begonnen.

Ps let niet op mijn rommelige verhaal,ben net wakker
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Als je lunges en squats kan doen, dan kan je heel veel beenoefeningen doen. Er zijn heel veel verschillende varianten van de squat die allemaal een ander accent leggen. En dl/sldl kan dan ook

Verder: zorg voor wat structuur in je schema. Het is nu net alsof je lukraak wat oefeningen hebt gepakt. Eerst lekker je basis doen, vanuit daar verder werken naar gekke oefeningen
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Heel erg bedankt voor jullie onderbouwende reacties! Ik ben veels te eigenwijs om zomaar een schema te pakken, en vind het leuk om zelf iets samen te stellen. Zal het allemaal even herzien en een nieuw schema plaatsen. En het ivm de rust in 3 dagen splitsen. Wel word aanbevolen om 2 x per week pull ups te doen. 1 x zal dan bij de rugtraining zijn. Waar kan ik de 2e dag invoegen, en wellicht met een andere grip? Op de rustdagen wil ik wel gewoon blijven roeien, om mezelf een beetje wakker te houden. Of voldoen push ups hierin ook? of beiden? Was in de veronderstelling dat de DB pullover voor de triceps zijn. Patricia, ik heb voor de dumbbell swing through gekozen als squat, omdat je hier meer tegelijk mee pakt. vandaar ook de arnold press, ipv gewoon shoulder press.

Comment

Je moet niet opnieuw het wiel willen uitvinden!
                  Maak het nou niet te ingewikkeld,eigenwijs zijn is prima,maar met jouw kennis momenteel niet doen!!

Hou het vooral bij compound oefeningen en zo min mogelijk overbodige isolatieoefeningen.

Begin gewoon met 1 x per week pullups,is al genoeg voorlopig
                  Kijk voor de uitvoering evt op youtube of bodybuild.com/com/exersises.
                  Zorg eerst dat je alles goed uitvoert/beheerst voordat je gaat experimenteren.

Al heb ik een gevoel dat het deels tegen dovemansoren is gezegd!
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ja, dat heb je goed gezien Er zijn alleen ook zoveelverschillende schema’s te vinden op internet. Vind het moeilijk om te kiezen,dus doe ik liever zelf iets maken waarvan ik denk dat ik plezier uit kan halen.
                    Maargoed. De nieuwe versie.

Maandag: benen en schouders.
                    10 minuten steppen
                    Seated calf raise

DB swingthrough
                    Stationarylunge
                    Arnold DB press
                    Lateral Raise
                    Front Raise

5 minuten roeien

Dinsdag:
                    20 minuten roeien
                    Weightedcrunch

Woensdag: rug, biceps
                    10 minuten steppen
                    DB rowstanding
                    Row – on knee one arm

Deadlift
                    Shrug
                    Pull ups

Bicepscurlstanding
                    5minuten roeien

Donderdag:
                    20minuten roeien
                    Twistedcrunch
                    Leg pull in

Vrijdag: borst en triceps

10minuten steppen
                    DB Press
                    DB Pressincline
                    Chestfly
                    DBPullover

Onearmtriceps extension
                    Dips
                    5minuten roeien

Comment

Ik geef het op!
                      Succes in ieder geval.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Het is niet zo dat ik niet naar je adviezen luister omtrent mijn schema. Kan natuurlijk niet van je vragen of jij dat zomaar allemaal voor me aanpast. Waardeer je eerdere input zeker wel! Maar is het echt zo gek dan hoe ik het heb opgesteld? Iig bedankt voor de succes wens!

Comment

Aanpassen is geen probleem,maar je moet het dan eerst redelijk logisch plaatsen.
                          Als je maandag begint met kuiten(dus benen)daarna 3 oefeningen schouders,dan weer 1 oefening benen en dan weer schouders,is het geen logische training.
                          EERST 1 SPIERGROEP AFMAKEN,DAN DE VOLGENDE!
                          Begin met compound oefeningen en daarna isolatieoefeningen.
                          Dus eerst bv squatten of lungen en calves als laatste.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

beste rainman, heb voor mezelf een full body en split schema opgesteld. zal ze hier niet plaatsen. bij het full body schema heb ik 2 dagen kracht en 1 dag cardio. het split schema is 3 dagen kracht en 2 dagen cardio en buik. ik heb nog wel een vraag... of het misschien een idee is om zeg maar week 1 full body te doen, week 2 het split schema, en dan weer week 3 full body. op die manier heb ik de ene week net wat meer rust, en de week daarna er weer tegenaan. of is dat onzinnig wat ik hier zeg?!

Comment

Verspilde moeite, Rainman.
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X