Why 'clean eating' is a myth?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by FitnessBoer View Post
    IIFYM wordt somehow meteen geassocieerd met junkfood? Hoe ik eet vind ik ook IIFYM maar komt vrij weinig 'junk food' in...

If it fits your macro's, ofwel als het maar in je macro's past. Ik sta 's ochtends op, ontbijt is eigenlijk wel elke dag hetzelfde. Als ik dat lekker aan het opeten ben zet ik de laptop aan met m'n excellsheet en ga een beetje invullen waar ik die dag zin in heb tot het in mijn macro's past. Kies wel alleen 'goede' producten en heb veel dagen dat het uiteindelijk nog 90% op hetzelfde neerkomt maarja eet wel gewoon wat ik wil als het maar in m'n macro's past

Is dat niet IIFYM dan? Vind ik wel namelijk.
    Dat komt hoe ze het brengen..ik neem ijs wan het past in me macros...kan ik naar de mac ja hoor iifym etc.
    De meeste hier eten iifym maar sommige gooien cobstant hun snacks online en zo wordt de suggestie gewekt dat ze alleen junken.
    Maar probeer bij de mac maar 3500kcal in de juiste verdeling binnen te krijgen praktisch onnogelijk.

Comment

IIFYM wordt somehow meteen geassocieerd met junkfood? Hoe ik eet vind ik ook IIFYM maar komt vrij weinig 'junk food' in...
      Dat komt omdat het vaak wordt toegepast door mensen die dolgraag regelmatig willen junken. Kijjk maar in dit forum of in het bb.com forum; het zijn vaak van die gasten die vol trots melden dat zij weer eens naar de Mac zijn geweest, een pizza hebben verorberd of 3x per week een bak ijs vreten.

Het slaat sowieso nergens op want of je nou die onweerstaanbare drang om te junken hebt of niet, als jij je vetpercentage wilt verlagen zullen je marco's moeten passen. Dit concept werd heus niet ontdekt door IIFYM aanhangers. Iedereen met een voedingsschema doet dus in feite aan IIFYM.

Originally posted by quibus View Post
      Klopt maar focus is dus kennelijk ook gezond eten
      Maar noem maar eens een pro dir iifym doet alle eetschemas van hun zijn oatmeal rgges chickenbreast etc. Ik lees nooit big mac etc.
      Kijk naar wat al die pl ers eten stuk voor stuk gezond.
      Iifym is leuk als je bv een patatje neemt ipv aardappelen maar thats it wat mij betreft.
      Nou, er zijn meer dan genoeg pro's die buiten het seizoen om alles wat los en vast zit opvreten.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

If it fits your macro's, ofwel als het maar in je macro's past. Ik sta 's ochtends op, ontbijt is eigenlijk wel elke dag hetzelfde. Als ik dat lekker aan het opeten ben zet ik de laptop aan met m'n excellsheet en ga een beetje invullen waar ik die dag zin in heb tot het in mijn macro's past. Kies wel alleen 'goede' producten en heb veel dagen dat het uiteindelijk nog 90% op hetzelfde neerkomt maarja eet wel gewoon wat ik wil als het maar in m'n macro's past

Is dat niet IIFYM dan? Vind ik wel namelijk.
        Zo doe ik het ook, je hebt zo een hele boel variatie en als je dan toch door omstandigheden iets anders eet dan wat er in je voedingsschema staat dan pas je dat gewoon wat aan. Veel meer genieten en totaal niet moeilijk vol te houden.
        I'm not special, but not the same as you.
        Because I do things you will never do.
        SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Dat komt omdat het vaak wordt toegepast door mensen die dolgraag regelmatig willen junken. Kijjk maar in dit forum of in het bb.com forum; het zijn vaak van die gasten die vol trots melden dat zij weer eens naar de Mac zijn geweest, een pizza hebben verorberd of 3x per week een bak ijs vreten.

Het slaat sowieso nergens op want of je nou die onweerstaanbare drang om te junken hebt of niet, als jij je vetpercentage wilt verlagen zullen je marco's moeten passen. Dit concept werd heus niet ontdekt door IIFYM aanhangers. Iedereen met een voedingsschema doet dus in feite aan IIFYM.

Nou, er zijn meer dan genoeg pro's die buiten het seizoen om alles wat los en vast zit opvreten.
          Ja ok srry bedoelde meer zij die dat naturel doen en vooral rondom de tijd van wedstrijden.
          Zoals gezegd met t3 hgh kun je alles eten..laat staan als er nog tren/mast/clen bijkomt dan moet je wel naar de mac en tubes mayo leegvreten..ik ben met t3 gestopt zo hard ging het.

Comment

Originally posted by nbtp View Post
            Zo doe ik het ook, je hebt zo een hele boel variatie en als je dan toch door omstandigheden iets anders eet dan wat er in je voedingsschema staat dan pas je dat gewoon wat aan. Veel meer genieten en totaal niet moeilijk vol te houden.
            M.a.w., die associatie met junk is helemaal niet zo vreemd. Want het waren juist de IIFYM fanaten die daarmee kwamen opdraven; "Wij kunnen gewoon flink junken want het past in onze macro's!" Dus zoals al eerder werd opgemerkt, IIFYM is gewoon een excuus om lekker regelmatig te kunnen junken.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
              Ik vind het sowieso apart. Als je met IIFYM bedoelt dat je enkel eet om aan je macro's te komen dan eet je toch gewoon zoals eenieder hier? Als je het af en toe opvult met junk is dan ook nog gewoon normaal eten, want 8/10 junkt hier op regelmatige basis. Waarom moet daar dan ineens weer een naampje aan gehangen worden?

Het blijft alsnog zaak dat je je macro's haalt met juist voer.

En of jij dat nou met een macflurry wilt opvullen of met een bak rijst, lekker belangrijk. De een wil het gelijk weer uit z'n verband trekken en al zijn kcal opvullen met macflurry's en de ander doet dan 1 mac flurry per week. Is dat allebei dan IIFYM of is het laatste een "gewoon dieet" en zoekt de eerste gewoon een manier om zich vol te stampen met junkfood, omdat het zogenaamd gebaseerd is op een of ander "dieet"?
              Dit dus zoals ik eerder ook al zei. Als je het af en toe junken noemt dan kan het wel. Meeste mensen weten zelf wel wanneer ze uit de bocht vliegen toch?
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                Wij willen graag meer weten over het stuke focus. Wil je daarover uitbreiden, svp?
                Haha, lijer . Stukje consistentie, jezelf pushen, aan de voedingstoffen komen die je nodig hebt, genoeg rusten etc etc

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Dit dus zoals ik eerder ook al zei. Als je het af en toe junken noemt dan kan het wel. Meeste mensen weten zelf wel wanneer ze uit de bocht vliegen toch?
                  Dan is gewoon de visie IIFYM anders, ik versta eten wat je wilt hoe ongezond ook als het maar past.
                  Maar men bedoelt, af en toe een junk en als ik dat dan doe dan zet ik dat op facebook, twitter,myspace,bn,dbb,etc en doe net alsof ik niks anders doe dan junken. #YOLO

Comment

Dan is gewoon de visie IIFYM anders, ik versta eten wat je wilt hoe ongezond ook als het maar past.
                    Maar men bedoelt, af en toe een junk en als ik dat dan doe dan zet ik dat op facebook, twitter,myspace,bn,dbb,etc en doe net alsof ik niks anders doe dan junken. #YOLO
                    Iemand met een beetje verstand snapt wss wel dat er verschil tussen verschillende eiwitten, vetten en carbs maar ik pas het als het maar past ding ook weleens toe als ik wat snoep. Gisteren na t eten een of ander mona-appeltaart-yoghurt ding gegeten, dat compenseer ik dan door wat carbs weg te halen in het verloop van de dag. Ben ik nu IIFYM of niet?

Wat carbs betreft geloof ik er niet zo in dat het erg veel verschil maakt, eiwit en vetbronnen ben ik wat sceptischer over.

Comment

Iemand met een beetje verstand snapt wss wel dat er verschil tussen verschillende eiwitten, vetten en carbs maar ik pas het als het maar past ding ook weleens toe als ik wat snoep. Gisteren na t eten een of ander mona-appeltaart-yoghurt ding gegeten, dat compenseer ik dan door wat carbs weg te halen in het verloop van de dag. Ben ik nu IIFYM of niet?

Wat carbs betreft geloof ik er niet zo in dat het erg veel verschil maakt, eiwit en vetbronnen ben ik wat sceptischer over.
                      nee in mijn ogen niet, je vervangt alleen wat, maar als je dat inderdaad iifym noemt dan doet iedereen dat wel lijkt me.

maar carbs maakt je niks uit, dus ik kan in principe me rijst vervangen door suiker? ik snap dat je dat niet bedoelt maar daar gaan imo al die iifym discussies over, dus voortaan geen zilvervliesrijst maar suiker, wedden dat het uitmaakt, insuline pieken, carbs die na een uur op zijn etc.
                      Nee een maaltijdjevervangen is imo geen iifym de hele dg snacken en om 22 uur 3 shakes nemen om aan je macros te komen wel.

Comment

nee in mijn ogen niet, je vervangt alleen wat, maar als je dat inderdaad iifym noemt dan doet iedereen dat wel lijkt me.

maar carbs maakt je niks uit, dus ik kan in principe me rijst vervangen door suiker? ik snap dat je dat niet bedoelt maar daar gaan imo al die iifym discussies over, dus voortaan geen zilvervliesrijst maar suiker, wedden dat het uitmaakt, insuline pieken, carbs die na een uur op zijn etc.
                        Nee een maaltijdjevervangen is imo geen iifym de hele dg snacken en om 22 uur 3 shakes nemen om aan je macros te komen wel.
                        In een normale context ouwe als ik 200 gram rijst eet en ik vervang 50 gram door Mona-ding... Nee zal wel meevallen dat verschil in resultaten. Ook wat betreft insuline/gi waardes. Er zit daar namelijk ook weer een verband met hoe de rest van je voeding uitziet, je kan het niet echt isoleren per product. Als je het op de spits drijft ja dan krijg je issues maar ik ga zelf uit van een dieet dat in balans is.

Comment

In een normale context ouwe als ik 200 gram rijst eet en ik vervang 50 gram door Mona-ding... Nee zal wel meevallen dat verschil in resultaten. Ook wat betreft insuline/gi waardes. Er zit daar namelijk ook weer een verband met hoe de rest van je voeding uitziet, je kan het niet echt isoleren per product. Als je het op de spits drijft ja dan krijg je issues maar ik ga zelf uit van een dieet dat in balans is.
                          precies en waarom is die normale context die wij al tig jaar doen nu ineens IIFYM met ijsjes op facebook omdat ze wilen doen geloven dat je op chips en ijs ook groot wordt en das niet waar.

Comment

precies en waarom is die normale context die wij al tig jaar doen nu ineens IIFYM met ijsjes op facebook omdat ze wilen doen geloven dat je op chips en ijs ook groot wordt en das niet waar.
                            Nee tuurlijk niet, een glas frituurvet, je carbs in kristalsuiker en wat wheyshakes gaan problemen veroorzaken. Ook als je er genoeg vezels bijneemt wat dan een vaak gehoord stokpaardje is. Maar ik ben ook weer niet van het kamp dat in paniek raakt als ik eens ergens zin in heb. Ik eet het alleen niet vaak omdat het tot daags erna enorme cravings veroorzaakt bij mij.

Comment

Srry maar check de progressie van diegene die harfcore eten.
                              Mvos..kevster..iron minde...gus...beetje gip vs yolo iifym gasten en zeg dan nogg eend dat het niks uitmaakt.

Nocerino jij hrbt een jaar lang een dieet strikt gevolgd???? Wanneer dan? Ern jaar oo schema en trainen was jr imo verder dan nu.
                              Ehm een paar kuren en een paar hebben jaren ervaring weten wat werkt van hun en niet (wil niet zeggen dat ze niet hard werken he, voordat iemand weer psycho gaat)? Omdat je het nog nooit gezien hebt bestaat het niet/kan het niet?

Toen ik net begon met trainen. Had waarschijnlijk gewoon meteen duidelijk BB moeten gaan doen, maar heb geen spijt van dat ik ben begonnen met krachtschema's. As matter of fact, ik begrijp nu ik ''BB'' train juist beter de krachtschema's, en zou als ik weer op kracht ga richten deze opgedane kennis gebruiken.

En wat jij denk en vind over mijn progressie vind ik leuk, hoe kan jij dat nou weten? Of was jij wel in je eerste jaar meteen buffel? Wil je niet aanvallen, maar het gaat toch allemaal om zoeken? Dat alles werkt, supersetten, hoog reps, laag reps, hoog volume, laag volume, split, SL weet ik nu wel. Gaat erom dat je iets vind dat jij leuk vind, als je iets leuk vind houd je dan lang vol (consistentie). Is het raar dat ik dat dan pas na een jaar weet? Heb tijd gestoken in het zoeken naar wat ik leuk vind en heb dat nu gevonden. Of ik op IIFYM ga gainen weet ik nog niet, dat zie ik vanzelf wel maar naar alle waarschijnlijkheid wel.

Voorderest zijn er inderdaad weinig iifym-aanhangers hier, een paar die ik ken houden zich stil omdat iedereen altijd weer begint te zeiken ''LOL, maccie echt noob''. Ik vind dat juist grappig . Ben benieuwd of er meer mensen zijn die enkel kijken naar macros en naar hun gains. PM me en dan ga ik je volgen.

IIFYM voor vandaag

100 gr havermout
                              28 gr whey
                              1 broodje ham
                              36 gr chocola hazelnoot (!!!! WOWOWOWOW JUNKKK)

"Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Nog niet gedaan , maar als ik wat meer over voeding weet wil ik het zeker proberen. Ben niet van plan om op podium te gaanstaan of.onder 6% vet te komen dus ik wil het zeker proberen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X