Moet ik nou cutten? (foto)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Moet ik nou cutten? (foto)

Hi,

Ik zit al een tijd te twijfelen of het nou wel verstandig is om huppa van 75 naar 100 kilo te gaan, zeker omdat ik met elke kilo ook wat vet mee zie komen. Nu ben ik bij lange na nog niet tevreden met mijn lichaam, eigenlijk baal ik een beetje van het behaalde resultaat. Ik was eerst een echte ecto, 193 lang en 75 kilo. Nu weeg ik 90 kilo maar heb ik het idee dat dit eigenlijk alleen zichtbaar is in de breedte, dus van buitenkant schouder tot buitenkant schouder en op mijn borst (en vet). Mijn armen hebben amper vooruitgang geboekt (ik heb gelezen dat dit moeilijker gaat bij lange mensen..), maar ik heb dan ook niet vanaf het begin af aan goed getraind. De laatste 5 maanden volg ik eigenlijk pas een goed trainingsschema (4 dagen schema van dit forum), eten doe ik wel al goed vanaf ongeveer begin dit jaar.

Wat is jullie mening? Hoe hoog zit ik ongeveer in vet en is het inderdaad verstandig om nu gewoon cutten? En is het verstandig om de focus op de armen en rug te leggen of gewoon het schema op de juiste manier blijven volgen?

2013-10-29 10.21.53.jpg

Je wilt een mening?
    Ja je bent te vet +18% naar mijn schatting.
    Maar ik snap ook niet dat je van 75 naar 100 wilde in korte tijd, en al helemaal niet dat je het zo hebt laten gaan.
    Aan de andere kant, waarom laat je het niet meten? Meten is weten.
    Pas je voeding aan en ga 500Kcal minder eten, niet minder het word winter en je wilt ook nog spiergroei naam ik aan.

Comment

Ik was eerst echt dun dus ik dacht op naar de 90-100 kilo met deze lengte kan geen kwaad, alleen ook toen zat er ook al wat vet op mn buik. Het probleem is dat het in het begin super verliep met 4000 kcal. Toen stagneerde ik en ben ik naar de 4500 kcal gegaan wat ik nog altijd elke dag eet. Nu zit ik op de 90 kilo maar gebeurt er ook niet zo veel meer. 18% zou ik persoonlijk niet zeggen, het probleem is dat het vooral op mn pens zit en totaal niet op mn armen rug en benen. Zou het graag meten maar hier in het dorp zit nogal een gebrekkige sportschool dus die hebben geen tang maar doen het af met de weegschaal, werkt dus niet. Ben op zoek naar een kamer, dan zal ik ook een fatsoenlijke sportschool zoeken.

Maar in ieder geval voor nu is het dus zeker de beste optie om te cutten? Ik gooi dan vanaf morgen mijn schema gelijk om naar 4000 kcal en dan maar kijken of dat helpt.
      Last edited by Larsson; 29-10-2013, 11:24.

Comment

Je kunt ook naar je huisarts, die kan het ook voor je meten met een tang.
        Een weegschaal is idd alleen om gewicht te meten meer niet.

Sorry kerel maat je hebt ook vet op je armen en borst zover ik het kan zien..
        Bij minder zou je knap aderen zien op de armen, schouders en borst..
        Maar als jij je er beter bij voelt. ok het is 17%.

Maak je niet zo druk als er even een moment is dat de spieren niet willen groeien, ze groeien ook niet het hele jaar door daar het met stapjes gaat.
        Je armen liggen niets achter op de rest, dus zou mij er niet zo druk om maken.
        Over het bulken:
        Het is niet de bedoeling van bulken dat je 25kilo aan gaat komen he.. Je doet dat om n betere spiergroei te krijgen , maar als je er veel vet hebt aan gewerkt moet dat er ook weer af. Is dat erg veel, dan ben je zo weer terug bij af.
        Niet meer zo gek doen dus... Maar doe dat bv met 5 tot 7kg en dan heel je dat er weer heel langzaam af om toch je spiergroei te behouden.
        Als ik jou was zou ik idd op die 4000Kcal gaan zitten en kijken wat het doet na 1 a 2 maanden en dan weer verder kijken.

Comment

Je drukt me in ieder geval met de neus op de feiten, ik zag niet in dat ik al zo ver de verkeerde kant op ging. Ik dacht dat het geen kwaad kon 15-20 kilo aan te komen als je van niets af komt, voortaan het denken dan maar aan jullie over laten;p. Hoeveel kilo ongeveer kwijt raken nu dan? 5, of meer zelfs?

Comment

Ja ik druk je op de feiten daar je er om vroeg.
            Maar ik zet je niet voor lul, en het is voor je bestwil.
            Ik zou eens terug gaan naar rond de 12 tot 14%bf Maar doe dat heel rustig aan.
            Dan zou ik als ik daar was beland, net iets boven het behoefte gaan eten zodat je op 12-14 blijft staan en toch spiermassa aanmaakt. Dan pas je zelf aan hoeveel je eet, je kijkt elke week wat je gewicht doet en in de spiegel bekijk je wat je lichaam doet.
            Het beste maak je op het moment dat je op 12-14 staat een foto, en dan zie je vanzef wat je lichaam doet.

Comment

Ik bedoel ook alleen maar dat ik je er dankbaar voor ben. Ik ga nu in ieder geval naar de 4000 kcal, mocht ik niet af vallen, dan zakken naar 3800 denk ik zo?

Comment

Op 11 april woog je nog 78 kg. (stond in een topic dat je toen aanmaakte)
                12 kilo in 6 maanden tijd is veel. Voortaan dus rustiger bulken. Ik zou voortaan mikken op een gewichtstoename van 1 kg per maand.

Hoe is je kracht geëvolueerd sinds 11 april?
                What matters in life is the courage, you bring to it.

Comment

Ik zou persoonlijk niet gaan cutten maar op onderhoud gaan eten.
                  Volgens mij zit je nu veel te hoog boven onderhoud.
                  Dat je 500 kcal minder gaat eten,is dan waarschijnlijk nog steeds je behoefte en geen cutten.

Hoe is de verdeling macro,s momenteel?
                  Last edited by rain; 29-10-2013, 12:02.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Zit wel 2 kilo vocht bij deze 90 kilo van de creatine;p Daar wel gewoon mee door gaan?
                    Qua kracht ben ik ook niet echt tevreden. Destijds (toen stond ik op het punt om een serieus schema op te pakken) pakte ik ongeveer 45 kilo 5x5 op de BP, nu is dat 60-65 5x5. Ik heb een nieuwe laptop dus oude trainingsschema's zijn helaas pleite.

Comment

Originally posted by Larsson View Post
                      Ik was eerst echt dun dus ik dacht op naar de 90-100 kilo met deze lengte kan geen kwaad, alleen ook toen zat er ook al wat vet op mn buik. Het probleem is dat het in het begin super verliep met 4000 kcal. Toen stagneerde ik en ben ik naar de 4500 kcal gegaan wat ik nog altijd elke dag eet. Nu zit ik op de 90 kilo maar gebeurt er ook niet zo veel meer. 18% zou ik persoonlijk niet zeggen, het probleem is dat het vooral op mn pens zit en totaal niet op mn armen rug en benen. Zou het graag meten maar hier in het dorp zit nogal een gebrekkige sportschool dus die hebben geen tang maar doen het af met de weegschaal, werkt dus niet. Ben op zoek naar een kamer, dan zal ik ook een fatsoenlijke sportschool zoeken.

Maar in ieder geval voor nu is het dus zeker de beste optie om te cutten? Ik gooi dan vanaf morgen mijn schema gelijk om naar 4000 kcal en dan maar kijken of dat helpt.
                      Met een huidplooi meting kun je het vet% meestal redelijk accuraat meten. Met een huidplooi meting kun je echter geen visceraal vet meten. Dit is het vet dat je opslaat bij je buik (rondom je organen). Een andere redelijk accurate manier om het vet% te bepalen is aan de hand van de volgende factoren: Lengte, gewicht, buikomtrek (navelhoogte, buik aangespannen en buikspieren naar buiten duwen) en nekomtrek. Ook is dit een makkelijke manier om vet% toe/afname in de gaten te houden in je cut/bulk.

Als ik naar je foto kijk gok ik ook een 17-18% vet. Wat ik je zou aanraden is om te proberen deze 90 kilo vast te houden, maar wel je vet% te verlagen en dus in eenzelfde periode ook verder spiermassa op te bouwen (recompen). Met de juiste strategie qua voeding zal dit goed lukken.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik denk niet dat ik er veel te hoog boven zit hoor. Een lange tijd gebeurde er echt vrijwel niets met 4000 kcal...

Comment

En wat is volgens jou dan de juiste strategie qua voeding. Hoe moeten de verhoudingen ongeveer zijn? Ik heb al die tijd 25% V, 25% E, 50% KH gedaan. Moet ik dat blijven doen?

Comment

Nee, maar dat kan Dynobet je beter uitleggen, en voorrekenen.

Comment

Originally posted by Larsson View Post
                              En wat is volgens jou dan de juiste strategie qua voeding. Hoe moeten de verhoudingen ongeveer zijn? Ik heb al die tijd 25% V, 25% E, 50% KH gedaan. Moet ik dat blijven doen?
                              Het begint ermee om een verschil te maken tussen training en rustdagen. Op een dag dat je traint heb je simpelweg meer energie nodig dan op een dag dat je niet traint (en je verbruikt meer koolhydraten).

Ervan uitgaande dat je een X aantal kcal nodig hebt voor je dagelijkse activiteiten + energie die nodig is voor eiwitsynthese (spieropbouw), komt daar op dagen dat je traint ook nog een X aantal kcal bij om energie te leveren voor de training.

Wat jij wellicht beter had kunnen doen tijdens je bulken:
                              Op dagen dat je traint: 4500 kcal e300, K575, V110.
                              Op dagen dat je niet traint: 4000 kcal e300, k350, v155

Op die manier had je veel minder vet aangezet. Dan had je langer door kunnen blijven bouwen, omdat je netto een stuk minder vet zou hebben aangezet. Je spier/vet ratio die je aan was gekomen zou dan veel beter zijn geweest.

Als ik jou was, zou ik de komende 8 weken de focus leggen op het verlagen van het vet%. En als secundaire focus het bouwen van spiermassa nemen.

Op dagen dat je traint: 4000 kcal e300, K500, V88.
                              Op dagen dat je niet traint: 3500 kcal e300, k300, v122

Dat zou een goede basis zijn. Daarbij speelt maaltijd samenstelling/timing gedurende de dag ook een rol. Het effect wordt door velen overschat, maar het heeft wel degelijk effect en is dus ook zeker de moeite waard om rekening mee te houden. Hetzelfde geld ook voor productkeuze (waar haal je je kcal en EKV vandaan) en supplementen. Op zichzelf maken elk van deze onderdelen maar een heel klein verschil op het totaal resultaat. maar alle kleine beetjes opgeteld maken vaak wel een significant verschil. Het verschil tussen goede resultaten en uitstekende resultaten.

succes
                              Last edited by dynobet; 29-10-2013, 12:26.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X