Hamstrings té hard getraind?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hamstrings té hard getraind?

Mensen,

Even vooraf een opmerking: misschien dachten jullie bij de titel dat ik cedric, michael of pieter was maar dit is geen troll

Ik heb dinsdag (met gyzz) voor het eerst in iets minder dan een jaar in een sportschool getraind. Squatten voelde ik meer branden in mijn spieren op 1 of andere manier met ietsje minder gewicht en heb nog wat andere oefeningen voor de hamstring gedaan bijvoorbeeld hamstring curl (zittend) en romanian deadlifts.

En daar zit nou net het probleem denk ik, zonder de oefening vaker te hebben gedaan heb ik deze gedaan met een acceptabele techniek (denk ik zelf) maar wel met 60 kg. 40 kg vond ik erg licht aanvoelen dus heb hem wat hoger gedaan.

Het probleem: ik kon de eerste 2 dagen echt niet normaal lopen aangezien ik mijn benen nogal hard aangepakt heb. 4 dagen later is de spierpijn ondertussen in de quads weg maar in de hams voel ik het nog steeds en als ik er op druk doet het pijn. Ik kan door mijn schouderblessure een tijdje alleen mijn benen trainen en ben nu al 2 dagen over mijn training heen. Ik kan nog steeds niet trainen en voor mijn gevoel gaat dit morgen ook nog niet lukken.

Ik heb ze dus te hard aangepakt denk ik? gaat dit vanzelf weg (lijkt me wel) maar hoelang duurt zo iets meestal om te herstellen?
    Voedingsschema was oke volgens dynobet dus daar ga ik dan ook vanuit.

Hihihi je hebt ze laten schrikken.. Gewoon naar de gym gaan en de oefening ligt doen met veel herhalingen zodat het goed word doorbloed. Dan is het de andere dag al n stuk minder..
    Kijk nu absoluut niet naar gewicht, het gaat meer om de beweging die je moet maken.
    Probeer t maar, je zal t tijdens dat je bezig bent al merken dat het opknapt..

Comment

Gelukkig train ik thuis, dus ff warmlopen en dan meteen even proberen! thanks

Comment

Voor de training even opwarmen met een cardio oefening wil vaak de spierpijn ook aanzienlijk verminderen. En trainen zoals knulletje zegt zou ik zelf ook adviseren.

Comment

houd ze in beweging . en als ik heel erge spierpijn heb willen koud/warm douches wel helpen
          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

10 minuten op 9 kilometer per uur, vervolgens 4 x 10 de romanian deadlift gedaan = bijna geen resultaat.. Voelt bijna hetzelfde als zonet.. Zal het morgen op dezelfde manier aanpakken.

Bedankt voor de tips, die koud/warm douches kende ik al indd haha voor de doorbloeding toch?

Comment

Originally posted by NickP View Post
              10 minuten op 9 kilometer per uur, vervolgens 4 x 10 de romanian deadlift gedaan = bijna geen resultaat.. Voelt bijna hetzelfde als zonet.. Zal het morgen op dezelfde manier aanpakken.

Bedankt voor de tips, die koud/warm douches kende ik al indd haha voor de doorbloeding toch?
              Er word gezegt met veel herhalingen, dan denk ik toch echt aan zo'n 20 reps.
              17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Als je dit wat nu gebeurde in de toekomst wilt voorkomen, dan begin je bij nieuwe oefeningen/schema's een stuk lichter en bouwt gewichten/intensiteit in 2 weken naar maximaal(week 1, 80% intensiteit, week 2 90%, week 3 95-100%). Door dit rustig aan op te bouwen zal de spierpijn minder heftig zijn.

Door een lichte spierpijn zou ik gewoon heen trainen. In het begin heb je altijd wel dat je benen nog zwaar/moe aanvoelen terwijl je ze alweer moet trainen. Na een tijdje (als je je erdoorheen zet) ben je wel gewend aan de zwaardere intensiteit/volume en heb je nergens meer last van.

Als het echt een zware/pijnlijke spierpijn is, zou ik gewoon doortrainen maar een aantal stappen terug qua intensiteit. Deze dan vanaf nu opbouwen in stapjes. EVentueel een aantal dagen niet benen trainen en enkel wat wandelen/cardio voor doorbloeding.
                Last edited by dynobet; 07-12-2013, 17:56.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Tonijnvreter View Post
                  Er word gezegt met veel herhalingen, dan denk ik toch echt aan zo'n 20 reps.
                  heb ook wel meer herhalingen gedaan, richtlijn in mijn hoofd was 4 x 10 maar zijn best setjes die ik 15 of 20 deed gewoon om ff kijken hoe dat voelde
                  Originally posted by dynobet View Post
                  Als je dit wat nu gebeurde in de toekomst wilt voorkomen, dan begin je bij nieuwe oefeningen/schema's een stuk lichter en bouwt gewichten/intensiteit in 2 weken naar maximaal(week 1, 80% intensiteit, week 2 90%, week 3 95-100%). Door dit rustig aan op te bouwen zal de spierpijn minder heftig zijn.

Door een lichte spierpijn zou ik gewoon heen trainen. In het begin heb je altijd wel dat je benen nog zwaar/moe aanvoelen terwijl je ze alweer moet trainen. Na een tijdje (als je je erdoorheen zet) ben je wel gewend aan de zwaardere intensiteit/volume en heb je nergens meer last van.

Als het echt een zware/pijnlijke spierpijn is, zou ik gewoon doortrainen maar een aantal stappen terug qua intensiteit. Deze dan vanaf nu opbouwen in stapjes. EVentueel een aantal dagen niet benen trainen en enkel wat wandelen/cardio voor doorbloeding.
                  Inderdaad een goed idee om in de toekomst lichter te beginnen. Wat ik ervaren heb was geen lichte spierpijn en zal dus niet hiermee gaan trainen. Heb wel elke dag even wat cardio gedaan voor de doorbloeding van de spier, maar voor mijn gevoel heeft het niet veel geholpen. Ik zal het even aanzien en hopelijk kan ik morgen weer trainen.

Comment

Slaap je wel oke, of wordt je ook wakker van de pijn? Want dan kan een asperine voor het slapen ook veel verschil maken. Eigenlijk is het een bar slecht advies, en alleen nuttig als je het bij een uitzondering doet, maar omdat je nachtrust belangrijk is, kan het wel het verschil maken.
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Gewoon rekken man is de spierpijn snel minder mee..

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                        Slaap je wel oke, of wordt je ook wakker van de pijn? Want dan kan een asperine voor het slapen ook veel verschil maken. Eigenlijk is het een bar slecht advies, en alleen nuttig als je het bij een uitzondering doet, maar omdat je nachtrust belangrijk is, kan het wel het verschil maken.
                        Zo'n slecht idee vind ik dat niet. Als je nachtrust daardoor net wat beter is en het herstel daardoor ook, lijkt me dat geen probleem.

Comment

@patricia

waarom n slecht idee? (ken de wetenschap niet waarom een aspirine stijfheid weghaalt, wel vaak gehoord, maar er is dus een negatief kantje?)
                          powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Tijd geleden rest pause calf raise gedaan. Rond de 60 reps .

abnormaal spierpijn. Kon nog niet met de auto rijden .

Warme douche gevolgd door ijskoud en hard inmasseren .

of tijgerbalsem is goed .
                            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Ik heb ook altijd heftige spierpijn in me hams door de rdl's. Maakt niet uit of ik de oefening weer na een lange tijd doe, met lichter gewicht, of consequent doe met een redelijk zwaar gewicht. Met andere oefeningen zoals leg curls nooit last van spierpijn. Rekken/strekken danwel de oefening met een hoog aantal reps doen voor de doorbloeding helpt bij iig niet om de spierpijn te verminderen. Soms krijg ik zelfs van die schokken in me hams, zo erg is het. Motto van het verhaal: no pain no gain
                              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X