concentratie problemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• concentratie problemen

Zoals de topicnaam al aangeeft.

Sinds een week nu weer volledig bezig met trainen en voeding.
    probleem wat ik voor mijn half jarige stop ook al had is het volgende.

Af en toe heb ik concentratieproblemen tijdens mijn oefeningen.

0 tot 5 reps gaan goed en daarna krijg ik een inzinking, niet qua kracht maar door concentratieproblemen.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips om dit zo minimaal mogelijk te houden en volledig gebruik te maken van de power die je op dat moment tot je beschikking hebt?
    Stats: 74kg at 11%
    Vision: 85kg at 8%

ga je toch gewoon 5x5 doen

Comment

Concentratieproblemen boven de 5 reps? Na 1 week?
      Ik weet niet hoor, maar moet jij jezelf niet gewoon een schop onder de kont geven? 6 reps en daarboven zijn geen hogere wiskunde ofzo...

Carbs en vermoeidheid kunnen ook meespelen, maar in theorie zou je daar na een week nog geen last van horen te hebben.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Haha thx Patriciaa, maar ik denk wel dat ik motiverend genoeg ben voor mezelf. Heb al geprobeerd een schop onder mijn eigen kont te geven. Maar die draai word me teveel (zo lenig ben ik niet).

Ik denk dat het probleem ligt bij de sportschool. Hier trainen ze wel, maar 70 % van de mensen lopen alleen maar te lullen en ik kan me moeilijk afsluiten hiervoor.

Ik zat te denken om me volledig bezig te houden met mijn ademhaling tijdens mijn reps, misschien dat de concentratie zo verhoogd.

Misschien dat jullie nog iets anders weten dan alleen een schop onder de kont.

5x5 past niet in mijn trainingschema momenteel

Comment

Originally posted by gripmaster View Post
          Haha thx Patriciaa, maar ik denk wel dat ik motiverend genoeg ben voor mezelf. Heb al geprobeerd een schop onder mijn eigen kont te geven. Maar die draai word me teveel (zo lenig ben ik niet).

Ik denk dat het probleem ligt bij de sportschool. Hier trainen ze wel, maar 70 % van de mensen lopen alleen maar te lullen en ik kan me moeilijk afsluiten hiervoor.

Ik zat te denken om me volledig bezig te houden met mijn ademhaling tijdens mijn reps, misschien dat de concentratie zo verhoogd.

Misschien dat jullie nog iets anders weten dan alleen een schop onder de kont.

5x5 past niet in mijn trainingschema momenteel
          oordopjes en gezicht op oorlog scheelt een eind.

Comment

Ik sluit me helemaal af van mensen om me heen.. Zoals quibus zegt.. oordoppies en trainen maar, interesseert me niet wat de rest doet

Comment

meestal niet fijn om met oordopjes te trainen, maar idd het is wel een manier.

Ik vind het toch wel een interessant topic eerlijk gezegt. Ik ben van mening dat menig mens veel meer power in zicht heeft dan ze zelf denken. Dit ligt naar mijn mening grotendeels aan de concentratie op dat moment.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                oordopjes en gezicht op oorlog scheelt een eind.
                Hahaha, heel herkenbaar! Gwoon heel kwaad kijken en doen alsof je gewoon geen zin hebt om te praten en lekker je muziek in. Omega kan geloof ik ook een positieve invloed hebben op concentratie.
                Hard work, beats talent.

Comment

ga je toch gewoon 5x5 doen
                  He he he .... ik wou net zeggen. Een paar maanden terug ging ik Smolov Jr voor bankdrukken testen en op een van de dagen moest ik sets van 6 reps doen. Daar moest ik niks van hebben; focus was weg en het beviel gewoon niet. De week erna haalde ik er maar een rep vanaf.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

^Had bij smolov jr hetzelfde, vond de 5, 4 en 3 dagen goed te doen maar 6hh vond ik niet veel, vond dat er ook veel te weinig gewicht aan de bar hing met 70%... Heb ze er wel netjes ingelaten en goed op uitvoering gelet steeds op de 6x6 dagen
                    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Kan zijn dat je erg hoogsensitief bent of aanleg voor adhd o.i.d. Dan ben je snel afgeleid en komen geluid en licht harder bij je binnen. Probeer die oordopjes eens. of zet een headphone met muziekje op. Of ga thuis trainen met gewichten of met lichaamsgewicht
                      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                        Kan zijn dat je erg hoogsensitief bent of aanleg voor adhd o.i.d. Dan ben je snel afgeleid en komen geluid en licht harder bij je binnen. Probeer die oordopjes eens. of zet een headphone met muziekje op. Of ga thuis trainen met gewichten of met lichaamsgewicht
                        die lijkt me vrij zinloos

Comment

Thx voor de tip.

hahaha ben inderdaad al getest voor adhd maar dat is het niet.
                          en train al behoorlijk lang in de sportschool, dus dat blijven we doen.

Nog zoiets.
                          Met de benchpress bijv. Concentratie vergroot wanneer ik in de barbell knijp.
                          Wanneer ik dit niet doe, verkleint mijn concentratie wat als gevolg is dat er maar 4 a 5 reps komen.

Gevolgen hiervan zijn ook direct dat de oefenen beter wordt uitgevoerd.
                          Heeft het knijpen in de barbell consequenties tot de desbetreffende te trainen spiergroeep?

Comment

die lijkt me vrij zinloos
                            Nee hoor. Wel als je BB wedstrijden wilt doen. maar je kan heel heel ver komen met alleen je lichaamsgewicht. Ga op je kop staan tegen muur en duw je omhoor;..et voila, je doet militairy press met 80 kilo. Druk je 40 keer op. Te simpel...zet je handen 10 cm verder van je hoofd af.
                            Mooie van lichaamsgewichtoefeningen is dat je het zo zwaar kan maken als je zelf wilt.

Ik ken iemand die echt veel gains heeft gemaakt met dit programma:

Xero
                            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Buiten het feit dat ik niet geloof dat je er echt een indrukwekkend lichaam mee kan krijgen bedoelde ik dat niet eigenlijk.
                              ts is al na 5 reps afgeleid, dan heb je thuis dezelfde problemen en zal hij na 5 reps de tv wel aanzetten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X