Hulp voor de vriendin haha.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp voor de vriendin haha.

Beste bbers,

Nu ik al een hele tijd flink aan het sporten ben en met mijn voeding maar steeds bezig ben heb ik mijn vriendin toch wel een beetje aangestoken. Ze wil wat kilo`s kwijt raken en strakker lichaam krijgen. Ze is kapster en werkt ook vaak savond`s dus sporten gaat wel onregelmatig worden en zal minimaal 2 keer per week zijn.

Nu heb ik een aantal vragen gelden er voor vrouwen andere regels als voor mannen?
    Bijv: gewoon 500 kcal onder onderhoud? en rustdagen gewoon op onderhoud?
    Wat voorn training is het beste HIT, full body?
    E\K\V verhouding is het gewoon 2.5 keer lichaamsgewicht eiwit en 1 keer lichaamsgewicht vet?
    Eiwitshake handig?
    Zijn er nog andere specifieke dingen waarop gelet moet worden?
    En tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Bedankt alvast
    Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Als ze maar 2x per week gaat gewoon fullbody. 2.5x lichaamsgewicht voor eiwitten 1x voor vetten en aanvullen met koolhydraten. Er staat bij de stickies een leuk negin schema fullbody.

Comment

Dankjewel voor de info T-swizzle.

Even over de training het kan dus bijvoorbeeld ook zo zijn dan er zo en ma alleen getraind kan worden misschien ub/lb dan een beter alternatief?

Comment

Ja 2x zo kort achter elkaae is niet goed voor fullbody. Maar 1x per week per spiergroeplijkt me ook niet supereffectief.

Comment

Dan toch maar gaan kijken of we de trainingsdagen 2 dagen minimaal uit elkaar kunnen houden!

Comment

Lijkt me wel effectiever idd.

Comment

Ik heb mijn vrouw verteld dat een goed potje sex goed is vopor 500 kcal, klopt geen reet vabn maar voordat ze dat doorhebben

enfin, voor een vrouw geld in principe hetzelfsde als voor mannen, hard trainen en een goed voedingsschema doen wonderen.

Comment

Haha die zal ik er zeker inhouden,

Ja ik vroeg me gewoon af of er idd verschillen zouden zijn met verdeling van het eten etc.
                Het is alleen lastig omdat ze veel avonden in de week werkt en vaak de zondag en maandag de dagen zijn dat ze wat meer tijd heeft maar daar verzinnen we wel wat op!

Comment

Hit zou zonde zijn, je kan nooit in 1x weten wat haar behoefte is. Eerst focussen op hoeveel eten ze nodig heeft + structuur en vooral plezier in haar trainingen krijgen, en pas daarna verder uitbouwen. Als je meteen alles uit de kast trekt dan is de kans op slagen op verschillende manieren kleiner.
                  Minimaal twee dagen is al heel wat. En als ze dat een tijd volhoudt dan is het al beter dan wanneer ze gelijk begint met 5x in de week, en het maar 3 weken volhoudt.

Volgens die calculatoren is mijn onderhoud rond de 2700. Ik voel me het beste rond 1800, en dan bouw ik zelfs een beetje. Volgens mij zat ik voor mijn schildklier gerammel ook rond de 1800.
                  En er zijn ook andere uitersten, voor wie dat onderhoud veel en veel te laag is. Dus je doet er goed aan om eerst uit te zoeken wat echt haar onderhoud is.

Betreft trainen: in grote lijnen hetzelfde. Grootste verschil is denk ik dat traps, zijkant buik isoleren en borst minder interessant zijn voor vrouwen. Qua dieet is bulken niet interessant voor vrouwen (vrouwen komen toch minder goed weg met een flinke winterlaag).
                  Mocht ze gemengde gevoelens hebben bij kt, dan kan het best zijn dat ze oefeningen zoals jump squats wel leuker vindt.

Vrouwen hebben hormonale schommelingen, en dat is niet alleen tijdens hun menstruatie. Vocht vasthouden, meer cravings, schommelingen in de energie, ect, zijn allemaal dingen die het er lastiger op maken. Bereid je daarop voor, is zo zonde als ze gelijk opgeeft (of er minder in geloofd) omdat ze daar tegenaan bots.
                  Calcium/magnesium zou ik erbij suplementeren. Helpt niet alleen met de opname van je eiwit, ik merk zelf ook heel stevig dat het verschil maakt voor mijn menstruatie. Oh enne een flinke pomp in je onderrug ken je wel he? Mocht je vriendin veel klagen over rugpijn voor/tijdens haar menstruatie, dan is de kans groot dat ze op dat gevoel doelt.
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Nee oke daar heb je dan ook volledig gelijk in. het is berekend op 2100 kcal en gaan dat dan ook uittestten of dit in werkelijkheid zo is. Daar eens 300 a 500 onder gaan zitten uiteindelijk.

Ik ga dan ook beginnen met een standaard full body schema(van de stickies) en we trainen in de home gym bij mij thuis dus ze kan ongestoord uitzoeken wat ze nu echt leuk vind om te doen. Hierop kunnen we het schema natuurlijk weer wat aanpassen.

Het onderste stuk ga ik haar zeker laten lezen ik denk dat zij dat zeer interessant zal vinden. Ik moet haar ook aan het verstand brengen dat de weegschaal niet alles zegt!

Dankjewel voor de hulp Patriciaaa!!

Comment

Wat ook belangrijk is voor dr om te weten is dat progressie nu eenmaal langzaam gaat. En ook kan je de ene dag zo 2 kg zwaarder zijn dan de sag ervoor. Puur vocht vadthouden dus. Sommige raken daar door snel gedemotiveert.

Comment

Daar heeft zij ook namelijk last van het op de weegschaal gaan staan en zien dat er maar weinig of geen verschil is. Daarom wil ik ook gaan meten om de zoveel tijd dit zal haar alweer iets beter laten zien dat de weegschaal niet alles zegt.

Comment

Bodybuilding.com staat ook vol met transformaties, waaronder vrouwen die zijn aangekomen (zoals deze).
                          Bij de meesten lijkt het wel alsof ze zijn afgevallen... Maar als je de vvm gaat berekenen, zijn ze vaak net zo goed aangekomen.
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Dat probeer ik haar ook vaak te vertellen dat er niet alleen naar het gewicht gekeken moet worden. Dat soort verhalen zijn misschien wel eens goed om te laten lezen. Het is belangrijker hoe het in de spiegel uitziet en niet op de weegschaal. Ik denk dat ze veel aan deze info heeft om zich er in vast te bijten. Dankjewel voor alle hulp!

Comment

Pak een calculator berekend behoefte en laat haar daar eerst 4 a 5 weken elke dag naar eten. Elke week wegen en bijhouden, zo kun je bepalen hoe het met haar onderhoud daadwerkelijk gesteld is. Als ze nooit eerder op haar eten heeft gelet kan dit wel eens flink vertekend zijn, of als ze bijvoorbeeld al heeft gelijnd etc.

Na die periode 20% onder die behoefte gaan zitten en weer wekelijks meten. Na een paar weken is het niet onverstandig om voor korte tijd weer op behoefte te gaan zitten, puur om je metabolisme niet te vertragen. Doe je dit niet kun je op een gegeven moment eindelijk de kcals omlaag halen zonder resultaat.

Dus periodiseer het, is voor haar ook gemakkelijker. Nu eerst een maandje op berekend onderhoud zitten, kijken hoe dat uitpakt door te wegen. Elke kg aangekomen of afgevallen betekend dat het daadwerkelijke onderhoud +~250 of -~250 is op het berekende onderhoud. (http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...tml#post936758)

Daarna bijvoorbeeld een maand 20% eronder zitten, dan weer even een of twee weken op dat bovenstaand bepaalde onderhoud eten en dan weer een maand eronder. Zo periodiseer je het mooi, is er steeds een tijd aan gebonden en ook makkelijker vol te houden.

Qua verdeling inderdaad gewoon grofweg hetzelfde aanhouden
                              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X