Alles en nog wat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alles en nog wat

Allen,

Heb hem maar even onder 'algemeen' aangemaakt aangezien ik een aantal uitelkaar lopende vragen heb en het me niet handig lijkt meerdere topics te openen.

1. Welke Omega 3 hebben jullie besteld? Ik heb via Dyno een voedingsschema waarin elke ochtend 3 capsules omega 3 ingenomen moeten worden. Nu vraag ik me af welke omega 3 jullie hebben en waarom. Op bodyenfitshop kom ik de volgende tegen: High quality Omega 3 1000mg (6.50eu) - Ultra Omega 3 750mg (14.90eu) [Beide van het merk Now Foods] - Tested Omega 3?

2. Misselijkheid na het trainen.
    Ik heb nu al voor de tweede keer dat ik misselijk ben na het trainen. Deze keer hield ik alles binnen. De vorige keer was dit niet zo. Ik train een ruime 1.5u na het avondeten (pre workout). Mijn avondmaal bevat niks geks. Althans als sambal geen kwaad kan.
    65gr ongekookte rijst, 100gr kip, 200gr groente.

De misselijkheid komt ongeveer 10min na de training opzetten. Dan ben ik vaak al thuis. Als de misselijkheid zakt kan ik gewoon me shake nuttigen. Me banaan heb ik 2 minuten na de training al achter mijn kiezen.

3. Helaas ben ik (als ik toch wil squaten) genoodzaakt om de squat uit te voeren op een smith machine. Deze machine heeft de stangen verticaal. Dus niet schuin, maar kaarsrecht! Waar moet ik mijn voeten positioneren?
    Ik zet mijn voeten nu iets verder naar voren dan normaal. Hierdoor komen mijn knieen niet voorbij mij tenen als ik zak naar een hoek van 90 graden.

gr.
    ESTR

Heb dit trouwens bijna alleen maar op beendagen. Als ik wat op google kijk zie ik dat meerdere mensen dit hebben.
    Zal wellicht te maken hebben dat benen de grootste spiergroep is en dus veel zuurstof zal opeisen. Voortaan maar iets beter op me ademhaling letten tijdens de rusttijd tussen de sets.

Comment

Ik heb de visolie van de Tuinen omdat die in de aanbieding was. Volgens mij was Marinol van body en fitshop de goedkoopste in verhouding met aantal pillen/mg en prijs
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Bodyenfitshop als merk:
        Marinol. Heb het even opgezocht.
        100 capsules, 7.90euro.1000mg

High Quality Omega 3:
        60 capsules, 2.50euro, 1000mg

Ander merk:
        high quality omega 3 [now food]:
        100 capsules, 6.50euro, 1000mg

Omega 3 Ultra pure [allmax nutrition]:
        180 capsules, 9.90euro, 1000mg

ER zijn er dus veel meer die ook goedkoper zijn. Maar welk merk komt hierin het beste naar voren?
        Heb moeite met het bepalen van de beste prijs/kwaliteit verhoudingen.
        WEllicht dat andere hier een goede kijk op hebben?

Comment

Ik heb de 3de van het rijtje die je opnoemt. Ze zullen niet veel verschille visolie is visolie. Maar goed mag ik vragen eaarom je genoodzaakt bent in de smith te squatten

Comment

Originally posted by EatSleepTrainRepeat View Post
            Allen,

Heb hem maar even onder 'algemeen' aangemaakt aangezien ik een aantal uitelkaar lopende vragen heb en het me niet handig lijkt meerdere topics te openen.

1. Welke Omega 3 hebben jullie besteld? Ik heb via Dyno een voedingsschema waarin elke ochtend 3 capsules omega 3 ingenomen moeten worden. Nu vraag ik me af welke omega 3 jullie hebben en waarom. Op bodyenfitshop kom ik de volgende tegen: High quality Omega 3 1000mg (6.50eu) - Ultra Omega 3 750mg (14.90eu) [Beide van het merk Now Foods] - Tested Omega 3?

2. Misselijkheid na het trainen.
            Ik heb nu al voor de tweede keer dat ik misselijk ben na het trainen. Deze keer hield ik alles binnen. De vorige keer was dit niet zo. Ik train een ruime 1.5u na het avondeten (pre workout). Mijn avondmaal bevat niks geks. Althans als sambal geen kwaad kan.
            65gr ongekookte rijst, 100gr kip, 200gr groente.

De misselijkheid komt ongeveer 10min na de training opzetten. Dan ben ik vaak al thuis. Als de misselijkheid zakt kan ik gewoon me shake nuttigen. Me banaan heb ik 2 minuten na de training al achter mijn kiezen.

3. Helaas ben ik (als ik toch wil squaten) genoodzaakt om de squat uit te voeren op een smith machine. Deze machine heeft de stangen verticaal. Dus niet schuin, maar kaarsrecht! Waar moet ik mijn voeten positioneren?
            Ik zet mijn voeten nu iets verder naar voren dan normaal. Hierdoor komen mijn knieen niet voorbij mij tenen als ik zak naar een hoek van 90 graden.

gr.
            ESTR

1. High Quality Omega 3 - 1000 mg - Now Foods | Body & Fitshop OF http://www.bodyenfitshop.nl/vitamine...3-body-en-fit/ beiden zijn goed.

2. Dit is mijzelf ook al vaker gebeurd. Dit kun je oplossen door op dagen dat je benen traint langer tijd te laten tussen je avondeten en je beentraining (bijvoorbeeld minimaal 2 uur).

Een andere goede optie is om de 25g whey, banaan en 400ml melk voor je training te nemen, en je avondeten pas post workout te nemen (3 en 4 omdraaien). Beide optie's combineren is nog beter.

Word je toch misselijk (wat mij als ik heel hard train toch nog wel af en toe gebeurd, ga dan liggen en leg je benen licht omhoog. De misselijkheid trekt dan vrij snel weg. Sta dan niet meteen op want dan is die ook weer vrij snel terug. Blijf dus zeker even een tijdje liggen (15-20 min).

3. hoe zwaar squat je op dit moment?
            ---------------------

Je mag me zulke vragen ook gerust mailen he!.
            Last edited by dynobet; 27-01-2014, 23:54.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@Dyno.

Bedankt voor je reactie.
              Op moment squat ik niet zwaar. 60kg hang ik op de smith machine. Kan zeker zwaarder, maar om het schema te leren kennen heb ik deze oefening op 80% gedaan.
              Op moment dat de romanian deadlift zwaarder kan (sterkere onderrug) dan durf ik meer aan op de smith met squat. Ben wat angstig voor blessures die je kan krijgen bij de smith.

@jimmyfloyd
              We hebben geen squatrek meer in de sportschool. Tot treurnis van vele sporters. Zie dat ding ook wel terugkomen, maar zal wel weer wat tijd overheen gaan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X