Wat is mijn probleem? Ik groei niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is mijn probleem? Ik groei niet

Beste mensen,
    Ik ben nu 9 weken bezig met trainen. Maar ik heb het idee dat ik niet echt groei.
    Ik zou graag van jullie weten wat de oorzaak zou kunnen zijn

Ik heb ook gelezen als je je spieren te vaak in de week traint dat ze dan niet meer groeien.
    Bij mij is dit denk ik niet het geval. Ik heb 48 uur rust.
    Maar de volgende dag train ik dezelfde spier wel indirect. Maar dat moest niks uit maken? Voor de spiergroei.
    Bij de grote spieren ga ik met het gewicht wel snel omhoog bij de biceps blijf ik steeds steken op hetzelfde gewicht.

Dit is mijn sportschema en mijn voedingsschema

Maandag en donderdag

Borst

benchpress 3x10
    dumbel fly 3x10
    afwisselend opdrukken 3x10
    sluipschutter push ups 3x25

Biceps

Barbell curl 3x10
    Hammer curls 3x10
    Concentration curls 3x10

Buik

Brug 3x 10
    crunch ups 3x 10

Dinsdag en vrijdag

Rug

Deadlift 3x10
    optrekken 3x15
    bent over row 3x10
    single arm row 3x 20

Schouders

Arnold press 3x10
    military press 3x10
    Shrugs 3x20

Triceps

Tate press 3x10
    Dips 3x20
    Lying dumbell triceps ex. 3x10

Woensdag en zaterdag

Benen

Squats 4x10
    lunges 3x10
    cross country skien 3x10
    Jumping lunges 3x10

Voedingsschema

8.00

Kwark
    Brinta
    Appel

10.00

Broodje

12.00

4 stukken bruinbrood ham, en ei
    appel

15.00

Shake
    Mandarijn

18.00

Groente en aardappels

20.00

Kwark

Meer kcal binnenkrijgen is de oplossing lijkt me.

Vul in de stickys onder dagelijkse voeding eens een excelsheet in. Dan weten we hoeveel kcal, eiwit, vetten en koolhydraten je binnenkrijgt.

Daarnaast is het handig als je je leeftijd, lengte, gewicht en evt. vetpercentage vermeld. Ik ga ervan uit dat je aan het bulken bent.
    Become the best version of yourself - Elliot Hulse

Comment

handigste is inderdaad om het ff in een excel bestand te zetten die hier op het forum te vinden is.

Daarnaast zou ik persoonlijk bij borst triceps pakken aangezien je nu de dag na borst dips gaat doen waarmee je borst dus ook belast.
      Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Je traint pas 9 weken. Spiermassa opbouwen kost tijd en nog meer energie. Die energie moet jij wel leveren aan je lichaam in de vorm van voeding.
        Ik weet je gewicht, lengte en vet percentage niet. Maar als ik het zo lees eet je waarschijnlijk te weinig.

Je training zuigt ook zo te zien. Borst training bijvoorbeeld, 13 sets van gemiddeld 15 herhalingen, dit is echt veel te veel. Als jij dat kan halen is je intensiteit veel te laag.
        Train kort, zwaar, intensief.
        Mind is everything.

Comment

Originally posted by niels123 View Post
          Meer kcal binnenkrijgen is de oplossing lijkt me.

Vul in de stickys onder dagelijkse voeding eens een excelsheet in. Dan weten we hoeveel kcal, eiwit, vetten en koolhydraten je binnenkrijgt.

Daarnaast is het handig als je je leeftijd, lengte, gewicht en evt. vetpercentage vermeld. Ik ga ervan uit dat je aan het bulken bent.
          Hoe kan je dit roepen als je niet weet hoe lang en hoe zwaar hij is?
          The expert in anything was once a beginner..

Comment

Ten eerste zei ik LIJKT ME. Ik gaf geen garantie of 100% zekerheid. Ik vroeg hem om de stickys in te vullen zodat we de aantallen weten.

Hij traint veel, geeft aan dat hij de 48 uur rust haalt, maar groeit niet .... Dan gok ik dat het aan voeding ligt.

Aan de Topic starter: spier opbouw gaat niet erorm snel en doordat je jezelf elke dag in de spiegel ziet valt het ook niet zo op.

Weeg je jezelf en ben je in gewicht aangekomen?

Comment

Ten eerste zei ik LIJKT ME. Ik gaf geen garantie of 100% zekerheid. Ik vroeg hem om de stickys in te vullen zodat we de aantallen weten.

Hij traint veel, geeft aan dat hij de 48 uur rust haalt, maar groeit niet .... Dan gok ik dat het aan voeding ligt.

Aan de Topic starter: spier opbouw gaat niet erorm snel en doordat je jezelf elke dag in de spiegel ziet valt het ook niet zo op.

Weeg je jezelf en ben je in gewicht aangekomen?
              Als je de begin post van hem hebt gelezen is dit zeker niet het geval en ontbreekt dus dat gedeelte al.

Ik snap wel dat je gelijk denkt dat het aan de voeding ligt maar de tijd dat hij traint is ook nog maar erg kort.
              Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

9 weken is een 2 maanden, daarin zou toch al wel wat progressie moeten zitten. Niet veel natuurlijk, maar wat kleine newbie gains wel.

Lees nu indd dat hij het ook indirect traint de dag erna, niet echt verstandig. 6x per week is ook pittig veel trouwens, zou ik niet trekken denk ik. Zoals je nu traint krijgen je spieren (te) weinig rust IMO

Comment

9 weken...
                  focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

9 weken is een 2 maanden, daarin zou toch al wel wat progressie moeten zitten. Niet veel natuurlijk, maar wat kleine newbie gains wel.

Lees nu indd dat hij het ook indirect traint de dag erna, niet echt verstandig. 6x per week is ook pittig veel trouwens, zou ik niet trekken denk ik. Zoals je nu traint krijgen je spieren (te) weinig rust IMO
                    Misschien groeit hij wel maar zit er een laag vet overheen, de informatie van TS moet veel uitgebreider om er iets over te kunnen zeggen! Ik snap je aanname maar tekort aan kcal of verkeerde ekv verhoudingen, het kan zoveel zijn.

Comment

Sjezus dat er echt mensen zijn die de discussie aan gaan zwengelen.

Training , voeding en rust kloppen niet !

Als je deze 3 perfect hebt en je groeit niet moet je naar de dokter

Comment

Nou slotje dan maar? De vraag is immer zeer uitgebreid beantwoord haha

Comment

Als de trainingsintensiteit hoog genoeg is, je genoeg rust hebt en geen stress hebt ligt het 9 van de 10 gevallen aan de voeding. Dus wanneer je op gelijk gewicht blijft of zelfs afvalt dan eet je inderdaad te weinig.

Comment

Heel simpel. Je eet gewoon te weinig. Succes.
                            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                              Heel simpel. Je eet gewoon te weinig. Succes.
                              Precies! Schema is natuurlijk niet optimaal.. dit zou ik anders gaan indelen. (meer is niet altijd beter) Maar desondanks zou je gewoon moeten groeien als beginner. Zelfs als je voeding niet optimaal is pak je wel wat massa als beginner.. al helemaal in 9 weken tijd.
                              Je zegt dat je op de compounds gewoon stijgt in gewicht, dus progressie is er.. Hoe meet jij je resultaten? Weeg jij jezelf? Meet jij je vetpercentage? Misschien verwacht je gewoon te veel? Meer eten is de beste tip die je hier kunt krijgen, en ga op zoek naar een ander trainingsschema Bijv ub/lb die hier op het forum te vinden is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X