Start

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Start

Hey all, Ik ben nu 3x naar de sportschool geweest en weet hoe alle machines werken, ik ga maandag met het UB/LB/UB schema beginnen van dynobet (3x per week trainen) alleen las ik op Victor mooren dit:
    Een schema waarin het hele lichaam (full body) 2-3x per week getraind wordt is voor de meeste beginners de beste keuze om op lange termijn progressie te maken. Populaire trainingsschema’s voor beginners zijn Starting Strength, HST en Stronglifts 5×5. Ik heb een soortgelijk krachttraining schema opgezet wat een blend is van deze schema’s.

Betekent dit dat je met een full body sneller progressie maakt dan met een UB/LB schema?

Zeker voor beginners kan het inderdaad baten om de 'grote' oefeningen vaker per week te doen ja. Of je nou 5 sets squat drie keer per week of één keer per week meerdere oefeningen doet, groeien doe je toch wel zeker als beginner dus waarom maar 1xpw een groeiprikkel geven als het ook 3x kan

Ben je op een gegeven moment verder gevorderd heb je misschien meer prikkel nodig en kun je het gaan opdelen.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

hmm oke , maar ik heb er een lekkerder gevoel erbij als ik het schema van dynobet gebruik, dan weet ik waar ik mee bezig ben, ik fitnesste hiervoor 2 maanden 1x per week, of is het toch verstandiger om een 3x full body te pakken?

Comment

Je moet doen waar je je goed bij voelt! Een up/low is goed maar een full body ook...
        En als je nu al zegt dat je een beter gevoel hebt bij up/low lijkt me de keuze makkelijk gemaakt!

Comment

oke, dan ga ik er mee beginnen, alleen heb nog nooit deadlifts gedaan en ook geen romanians, moet ik dan beginnen zonder gewicht of?

Comment

Ik zou zeggen doe eerst een warming up alleen met stang zoals in het schema staat en begin met een klein gewicht. Zorg eerst dat je de techniek een beetje onder controle krijgt.

Comment

ik heb het erover gehad met een kerel uit de sportschool, die traint nu 6 jaar maar die zei dat ik beter niet gelijk moest gaan deadliften maar eerst mijn onderrug versterken, kan ik ook een vervangende oefening gebruiken?

Comment

Bullshit, versterk je lowerback maar gewoon met het deadliften zelf (:

Comment

haha, is dat echt zo?, want het is wel een heel nauwkeurige oefening toch net als squatten..

Comment

Idd bullshit. Dan maar zonder gewicht. Techniek onder de knie krijgen en je zult merken dat je voorruit gaat
                    Stats: 74kg at 11%
                    Vision: 85kg at 8%

Comment

oke, ik las op internet dat sommige back hyperextensions doen ipv deadlift, ik doe deze oefening sinds vorige week ook en hij voelt goed!, splitschema dan maar na het schema van dynobet?

Comment

Ja daarom oefenen oefenen oefenen, filmpjes kijken, jezelf filmen etc.

en in zou eerst maar eens vol met dyno's schema aan de gang gaan, dan kan je rustig kijken wat je daarna wilt doen maar zou er niet zoveel aan denken

Comment

oke thanks voor de hulp

Comment

Originally posted by gentjuh View Post
                            oke, ik las op internet dat sommige back hyperextensions doen ipv deadlift, ik doe deze oefening sinds vorige week ook en hij voelt goed!, splitschema dan maar na het schema van dynobet?
                            Hyperextensions kan je doen ,maar het is geen volwaardige vervanger van de deadlift.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

oke ik snap het , nog even een off-topic vraag, kan ik spiermassa bouwen (heel veel eten) 3xpw fitness EN conditie bouwen met hardlopen? ik wil niet afvallen maar juist spiermassa kweken alleen conditie is heel belangrijk voor mijn opleiding die ik wil gaan doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X