Voedingsles op de basisschool

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Assie321 View Post
    Niet helemaal maar er zijn ook dikke ouders met dunne kinderen en andersom ik denk dat voorlichting op de basisschool goed zou zijn alleen heb je als kind nog niet zoveel invloed op wat je te eten krijgt dus ligt de verantwoordelijkheid idd nog meer bij de ouders
    Die zijn in de minderheid en lang zal het waarschijnlijk nietf al te lang duren voordat die dunne kinderen net zo rond zijn als hun ouders. Terwijl ik aan het wachten was tijdens zwemles viel mij op dat mijn kind en nog 2 andere de enigen waren die geen overgewicht hadden. Alle andere kinderen hadden vetrolletjes op hun lichaam. Erg triest. En na het zwemmen renden zij allemaal naar de snackbar om een patatje te kopen.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by Mvos View Post
      Lekker negatief weer

Die kleine van mij (4jaar) krijgt wekelijks een voeding les en iedere 3 maanden is er een nieuw sport thema voorbij er elke keer een fittest gedaan word.

Elke half jaar worden ouders met kinder met overgewicht uitgenodigd om met de schooldietiste en schoolsport instructeur te praten.

Door de weeks is er 4x gym les en bij de BSO is er elke week een sportfocus.

Elke 3 maanden is er ook een bijeenkomst avond voor ouders wat betreft voeding voor kinderen en elke dag is er een fruitpauze.

Er mogen geen dranken als appelsap / prik meegenomen worden evenals snoep.
      Trakteren is niet toegestaan,mitshet gezond is .

Voor alle voeding is een lijst vanuit school met wat wel en niet mag.
      Hierop is niks slechts te vinden.

Maw niet op iedere school is het zo negatief als jullie het hier doen voorkomen!
      Mooi zo,zo hoort het overal te gaan
      Maar ik zal je 1 ding vertellen.......dat is echt niet standaard op iedere school hoor!
      Dat was wel bij de kleuters zo bij mijn zoontje,maar nu niet meer op de basisschool.
      Als je ziet hoeveel ouders hun kinderen snoep meegeven iedere dag,schrik je van.
      Last edited by rain; 28-02-2014, 21:34.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Die kleine van mij zit dus op de basisschool en dit programma loopt voor iedereen t/m groep 8 en alle aangesloten scholen.

Ik weet ook wel dat het er niet overal zo aan toe gaat,maar het kan dus wel gewoon goed geregeld zijn en niet alles hoeft dus zo negatief te zijn als de meeste "azijnpissers" aangeven.
        Last edited by Mvos; 28-02-2014, 22:09.
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Chille school voor kinderen MVOS. Maar dat mist dus op erg veel scholen wel!

Ben het zeker met de beginpost eens. Besef van voeding zou een hoop kunnen schelen!
          Become the best version of yourself - Elliot Hulse

Comment

In de brugklas elke pauze naar de supermarkt geweldig toch. Dat gelul over voeding zou me daar echt niet van weerhouden hebben. Sport moet wel gestimuleerd worden

Comment

Ik ben voor bewustwording, maar ik denk dat het te vroeg is voor voedingslessen op school. Er zijn simpelweg teveel diëtistes die onzin lopen verkondigen, en het daardoor slechter maken dan het is.

Op mijn werk hebben we twee van die meisjes die G-krachten zijn (zit veel subsidie op omdat ze geestelijke beperkingen hebben) en die doen de afwas enzo. Beiden zijn ze veel te dik, de ene heeft suikerziekte en de andere zit er tegenaan. Beiden eten alleen maar suiker en zijn ervan overtuigt dat het het beste is, want dat heeft hun diëtiste hun wijsgemaakt. Nu zijn ze ook van het niveau dat ze dieetkoekjes halen en in 1x een compleet pak leegeten (in de hoop dat ze afvallen), dus het niveau is wel erg daarmee. Maar dat zijn dingen die je hier niet kan voorstellen, en die grotendeels worden wijsgemaakt door een diëtiste. Tjah, dan heb ik toch liever dat ze een ouderwets plakje brood met kaas eten, en een bord aardappelen.

Ik ben voor kennis over voeding, maar dan moet er eerst wat anders aangepakt worden vind ik. En hoe krom is het dat er op veel scholen nog steeds de ongezonde snacks duurder zijn dan relatief gezonde? Klopt ook niet.
              School van de kleine van een vriendin van me, daar mag er niet met snoep en chips getrakteerd worden. Vind ik alweer een totaal andere (en betere) insteek.
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                Lekker negatief weer

Die kleine van mij (4jaar) krijgt wekelijks een voeding les en iedere 3 maanden is er een nieuw sport thema voorbij er elke keer een fittest gedaan word.

Elke half jaar worden ouders met kinder met overgewicht uitgenodigd om met de schooldietiste en schoolsport instructeur te praten.

Door de weeks is er 4x gym les en bij de BSO is er elke week een sportfocus.

Elke 3 maanden is er ook een bijeenkomst avond voor ouders wat betreft voeding voor kinderen en elke dag is er een fruitpauze.

Er mogen geen dranken als appelsap / prik meegenomen worden evenals snoep.
                Trakteren is niet toegestaan,mitshet gezond is .

Voor alle voeding is een lijst vanuit school met wat wel en niet mag.
                Hierop is niks slechts te vinden.

Maw niet op iedere school is het zo negatief als jullie het hier doen voorkomen!
                Kijk en zo hoort het overal te gaan! Erg goed initiatief van die scholengemeenschap

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                  In de brugklas elke pauze naar de supermarkt geweldig toch. Dat gelul over voeding zou me daar echt niet van weerhouden hebben. Sport moet wel gestimuleerd worden
                  Dat is ook totaal niet de insteek. Het gaat om bewust wording en dat je weet hoe het in elkaar steekt wat je er verder mee doet is natuurlijk aan jezelf maar dit zal denk ik een hoop anorexia en dikkertjes schelen. Vooral die dikkertjes die zeggen dat ze niet dun kunnen zijn omdat ze aanleg hebben om dik te worden en een ziekte hebben zullen dat ook begrijpen dat ze omzin pratem en dat ze wel degelijk kunnen afvallen op een juiste manier.

Comment

Ik heb voor school een sportdag moeten organiseren op twee scholen en heb daarbij ook kleine "voedingslessen" gegeven. Een quiz over de schijf van vijf waar de winnaars iets gezonds krijgen na informatie over voeding (op een leuke manier gebracht). Wat mij opviel is dat de kinderen dat eigenlijk best leuk vinden.. Had eerder verwacht dat het een onderdeel zou zijn waar ze lastig zouden worden maar ze waren goed aan het opletten
                    the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Originally posted by diasog View Post
                      Dat is ook totaal niet de insteek. Het gaat om bewust wording en dat je weet hoe het in elkaar steekt wat je er verder mee doet is natuurlijk aan jezelf maar dit zal denk ik een hoop anorexia en dikkertjes schelen. Vooral die dikkertjes die zeggen dat ze niet dun kunnen zijn omdat ze aanleg hebben om dik te worden en een ziekte hebben zullen dat ook begrijpen dat ze omzin pratem en dat ze wel degelijk kunnen afvallen op een juiste manier.
                      Helemaal mee eens ik vind ook dat er al snel gezegd word dat ze er aanleg voor hebben vooral als de ouders ook al wat dikker zijn maarja dat ligt 9/10 keer toch echt aan de voeding

Comment

Na het doorlezen van dit topic moest ik gelijk denken aan deze presentatie van Jamie O:
                        Jamie Oliver's TED Award speech - YouTube

Het is een bezielde en prachtige presentatie over het voedingspatroon van de jeugd in amerika. Echt de moeite waard !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X