Wat is nu precies "FAILURE''

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tot falen houd in dat je wwet niet meer in staat te zijn zelf het concentrische deel van de rep te doen en het gewicht dus eigenlijk nog voor echt falen terug plaatst

Tot en met positief falen houd in dat tijdens het concentrische deel van de rep het gewicht niet meer aan kan maar nog wel op eigen kracht het excentrische deel van de rep aan kan.

Tot en met negatief falen houd in dat je ook het exentrische deel van de rep niet meer op eigen kracht aan kan.

Ja, je kan gewoon iedere set tot falen trainen (je kaniedere set tot en met positief of zelf negatief falen trainen) want het uitgangs punt met dit soort training is dat je maar en heel beperkt aantal werk sets doet

Je moet een intensiteit techniek zoals failure training dus niet combineren met en hoog volume!
    Last edited by 3XL; 20-03-2014, 19:15.
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

[QUOTE=3XL;1202516]Tot falen houd in dat je wwet niet meer in staat te zijn zelf het concentrische deel van de rep te doen en het gewicht dus eigenlijk nog voor echt falen terug plaatst

dit doe ik dus op bijna elke set omdat ik dacht ik faal niet in het midden van de beweging (het concentrische deel) dus ik heb niet gefaald omdat ik immers die laatste rep zelf heb gedaan wel met wat strijd maar wel op eigen kracht.

Mijn schema is nou niet echt een schema met een laag volume, 2 oefeningen voor de grote spiergroepen en 1 voor de kleine spier groepen (UB/LB) 4 sets voor de hoofd oefening en 3/4 voor de assist bvb: 4 sets bend over rows, en 3 set wheighted pull-ups voor rug. ik begrijp nu dus dat het beter is om op de eerste 3 sets, 1 of reps in de tank te houden en de laatste set all-out i.v.m. met het redelijk hoge volume van mijn training.

het wordt wel moeilijk voor me, ik kan me haast niet inhouden om die laatste rep te laten zitten :P

de reden van deze discussie is dat de weegschaal haast niet omhoog gaat, ik wordt desondanks wel elke training sterker :S en het kan gewoon haast niet aan mijn voeding liggen

Comment

Als jij steeds sterker word, is het wachten op extra massa een schone zaak.

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
          Als jij steeds sterker word, is het wachten op extra massa een schone zaak.
          Dat hopen we dan maar, wil naar de 90 kilo! en dus wil ik alles optimaliseren.

Comment

Waarom zou je die laatste rep moeten laten zitten dan als je die zonder spotter nog kan afmaken?
            the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Ja daar snap ik dus ook niets van dat was dus ook de vraag :P mischien omdat je bij elke set je maximale inzet gebruikt je te veel belast en dus te vaak tot falen gaat.
              Last edited by Jeffers; 21-03-2014, 16:38.

Comment

Maar lijkt me onlogisch.. Als je de kracht spaart om alsnog het de laatste set eruit te persen heeft het toch geen zin? Als je de eerste set tot je uiterste gaat, kan je de tweede set sowieso al iets minder
                the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

4 sets alles eruit persen tot je niet meer kan is wat anders als dit alleen op je laatste setje doen. Zolang je goed vooruit gaat qua trainen met hetgeen je nu doet, en je voelt je er goed bij, dan zou ik zo doorgaan. Voel je dat het eigenlijk teveel is en je niet optimaal herstelt, Pas je je training hierop aan. Bijvoorbeeld door niet Elke set tot het naadje te gaan, maar dit sporadisch toepassen.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik heb het topic niet gelezen en het is mss al gezegd .

Ikzelf ga niet meer tot failure , wel tot form failure dwz als ik geen rep meer kan uitvoeren met goede form .

failure heeft me als beginner teveel overbelasting /blessure/ herstelvermorgen gekost
                    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                      Pas je je training hierop aan. Bijvoorbeeld door niet Elke set tot het naadje te gaan, maar dit sporadisch toepassen.

Of en daar ben ik zelf meer een fan van, intensiteit hoog houden en je volume verminderen (minder sets)

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                        failure heeft me als beginner teveel overbelasting /blessure/ herstelvermorgen gekost

Failure is dan ook een gevorderde techniek en ik snap niet waarom je dat als beginner gedaan heb? Het is dus niet de manier van trainen geweest die voor problemen gezorgd heeft maar een verkeerd gebruik er van.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X