Hoog of laag in koolhydraten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoog of laag in koolhydraten?

Beste leden,

Ik ben nu een aantal maanden bezig om het vet rondom mijn buik weg te werken, alleen ik vraag me af of ik dan hoog of laag in koolhydraten moet gaan? Het vet rondom mijn buik bestaat voornamelijk uit visceraal vet volgens Dynobet.

Ik train 4x in de week ( alleen krachttraining ) . Mijn doel is eigenlijk voornamelijk om dat buikje weg te werken, alleen ik heb het gevoel dat ik mijn koolhydraten moet verlagen ( vooral het geen wat ik op internet dan lees over die koolhydraten.

Reacties zijn welkom

Wat denk je van je calorieën verlagen?

Comment

vraag rene gewoon, hij is je voedingscoach en kan je daarmee uitleggen wat hij wilt bereiken met het schema wat hij je nu heeft gegeven.

de k/e/v/ zullen zijn aangepast op jou behoefte en hiermee misschien even tijd nodig hebben om zijn werk te doen.
      KH heb je ook gewoon nodig, volg je het schema 100%? of zit er nog ergens een gevulde koek verstopt die je niet meerekent of een litertje baco bij wijze van?

Comment

en wat dacht je van cardio???
        Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Een voedingscoach en toch je eigen plan trekken? Waarom heb je dan een coach?
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
            Een voedingscoach en toch je eigen plan trekken? Waarom heb je dan een coach?
            Wie heeft het hier over een eigen plan trekken...? Ik houd mij gewoon aan het schema, alleen als ik dan op het internet lees dat men minder kh moet binnenkrijgen om zo meer de vetmassa aan te spreken dan ga je toch wel zitten denken of je op de juiste manier bezig bent.

Comment

Originally posted by Protasius View Post
              vraag rene gewoon, hij is je voedingscoach en kan je daarmee uitleggen wat hij wilt bereiken met het schema wat hij je nu heeft gegeven.

de k/e/v/ zullen zijn aangepast op jou behoefte en hiermee misschien even tijd nodig hebben om zijn werk te doen.
              KH heb je ook gewoon nodig, volg je het schema 100%? of zit er nog ergens een gevulde koek verstopt die je niet meerekent of een litertje baco bij wijze van?
              Nee ik houd me precies aan het schema, afgezonderd van het avondeten ( wat de pot schaft ) , maar die maaltijd bestaat meestal uit max 600 kcal, en die is gewoon gezond.

Overigens drink ik sowieso geen alcohol, en is er ook van andere verstopte voedsel geen sprake.

Comment

Je schrijft in je opening, het vet rondom je buik bestaat hoofdzakelijk uit viceraal vet.
                Waaruit ik begrijp dat Dynobet met je bezig is?
                Zo ja bemoei ik mij er niet mee, daar deze echt wel weet wat hij doet.

Maar even verderop schrijf je, ik hou mij aan het schema Afgezonderd van het avondeten....
                Dan hou je jezelf dus niet aan het schema..

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                  Je schrijft in je opening, het vet rondom je buik bestaat hoofdzakelijk uit viceraal vet.
                  Waaruit ik begrijp dat Dynobet met je bezig is?
                  Zo ja bemoei ik mij er niet mee, daar deze echt wel weet wat hij doet.

Maar even verderop schrijf je, ik hou mij aan het schema Afgezonderd van het avondeten....
                  Dan hou je jezelf dus niet aan het schema..
                  Jawel.., alleen afgezonderd van het avondeten dus ( 1 maaltijd ) dit in overleg met Rene.

Maar dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was of ik laag of hoog in kh moet gaan om vet te verliezen?

Comment

Het ligt niet alleen aan kh maar ook aan hoe hoog je eiwitten en vetten zijn.
                    Waarschijnlijk heeft rene dit voor jou uitgezocht er klopt dit gewoon dus maak je niet zo druk.

Comment

Ik heb je per mail al beantwoord maar zal hier ook even wat achtergrond informatie verschaffen:

De TS staat sinds einde oktober onder mijn begeleiding. Zijn behoefte ligt rond de 2600 kcal en toen hij begon had hij een hoog algemeen vet% en vooral ook een grote buikomtrek (indicatie voor hoog visceraal vet gehalte).

Hij begon met een schema van mij welke op:
                      Trainingsdagen ongeveer 2300 kcal: E190, K230, V68 bevatte.
                      Rustdagen ongeveer: 1800 kcal: E190, K135, V55 bevatte.
                      (Dit kwam in zijn geval neer op gemiddeld 2000 kcal, welke 600 onder behoefte is).

Zijn trainingen gingen goed vooruit. Zijn gewicht nam van 24-10 tot en met 10-12 af met 4 kilo. Dit is dus 4 kilo in 6.5 weken. Het gewicht nam dus met ongeveer een 600g per week af. Buikomtrek nam geleidelijk af (3 centimeter in deze 6.5 weken) en ook via een huidplooi meting is een afname in de dikte van de huidplooien vastgesteld.

Triceps: 14 en nu 12
                      Chest: 7 en nu 5
                      Abdomin:27 en nu 19
                      Midex : 11 en nu 8
                      Subsc.: 14 en nu 13
                      Been : 17 en nu 12
                      iliac crest: 30 en nu 21

Aan deze metingen kunnen we zien waar voornamelijk vet verloren is (buik, lovehandles, been).
                      ----------------------------------------

Absoluut niets mis met die resultaten naar mijn mening. Toch had de TS gehoopt op een veel sneller resultaat (buik weg in een aantal weken). Wellicht dat de TS daarom zelf ook op internet op zoek is gegaan naar informatie.

Nu heeft de TS op internet verschillende artikelen gelezen waar gezegd wordt dat de KH veel lager moeten tijdens een dieet om vet te verliezen (50-70g per dag). Ik heb aangegeven dat dit ten koste zal gaan van zijn training intensiteit (en dus spierbehoud) en dat vetverlies voornamelijk te maken heeft met energie inname versus verbruik.

Op dit moment doet de TS een recomp (spiermassa opbouwen en daarbij ook ietsjes vet verliezen). Vetverlies zal dus veel langzamer gaan als voorheen waar de volledige focus lag op vetverlies.

zijn opzet is:
                      Maandag: 2800 kcal
                      Dinsdag: 2800 kcal
                      Woensdag: 2400 kcal
                      Donderdag: 2800 kcal
                      Vrijdag: 2800 kcal
                      Zaterdag: 2400 kcal
                      Zondag: 1650 kcal. (reductie kcal uit voornamelijk KH en beetje uit vetten)
                      ------------------------------

Naar mijn mening gaat gewoon alles goed, al zou de TS graag nog sneller resultaat boeken. Maar zo werkt het nou eenmaal in deze sport. Het gaat niet snel en om een goed lichaam te bouwen zul je hard moeten werken gedurende langere tijd. De TS leest daarom elders op internet artikelen over afvallen en leest daar verhalen over dat brood dik maakt etc. etc.

Ik denk dat deze gewoon lekker hard moet blijven trainen. Zich goed aan de voeding houden. Resultaten goed bij blijven houden en in kaart brengen en vooral ook geduld hebben.

dan zal het helemaal goed komen,.
                      Last edited by dynobet; 21-03-2014, 15:41.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X