Maximale inspanningen leiden tot zogenaamde Brain Freezes?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Maximale inspanningen leiden tot zogenaamde Brain Freezes?!

Ik ben nu 6 maanden aan het trainen, combinatie van kracht & massa training.

Echter heb ik 2 keer serieus last gehad van Brain Freezes.

De eerste keer gebeurde bij leg presses. Ik was mijn limit aan het pushen. En kreeg na afloop een ontzettende bonzende hoofdpijn waardoor ik even niet moest bewegen. Volgens een medestander zag ik rood aan, inclusief ogen. Als gevolg kreeg ik al bij simpele inspanningen al hoofdpijn. Joggen op een hartslag van 135 kreeg ik al hoofdpijn. Bij lichte krachttraining ook al.
    Ik ben hiermee naar de dokter gegaan en hij vertelde, zoals verwacht, dat ik rust moet nemen of rustig aan moet doen. Mijn bloeddruk etc was dik in orde. Na 2 weken rustig aan was het volledig weg.

Maar sinds kort heb ik het weer gekregen, door squats, wilde weer mijn max verleggen. Nu weer ellende. Want ik merk dat ik bij bepaalde oefeningen gewoon meer eruit kan persen maar mijn hoofd houdt het tegen. Echt zo jammer.

Wie herkent dit, waar heb ik precies mee te maken en wat doe jij eraan? waar zou ik op moeten letten om het te voorkomen?

Niet persen, doorademen.

Comment

Waarschijnlijk heeft je ademhaling wat aandachtspuntjes
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

De kans bestaat dat je verkeerd aan het persen bent. Wanneer je dat gewicht omhoog duwt of trekt moet je ervoor zorgen dat er zo min mogelijk spanning naar je hoofd gaat. Het is vergelijkbaar met vrouwen die aan het bevallen zijn; die moeten tijdens het persen ervoor zorgen dat er geen spanning op hun gezicht komt.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Verdomd, ik ga er inderdaad op letten. Thanks

Comment

Er is daarnaast een theorie die ik van het boksen ken (not sure if broscience) dat als je je focust op volledig uitademen dat je automatisch voldoende inademd als reflex zodat je min of meer je ademhaling reguleert door middel van ademhalingsrefelxen te creëeren. Maw als je voldoende uitademd en op de goeie momenten dan zou het zichzelf moeten reguleren.

Daarnaast werkt dit ook handig voor andere zaken zoals een gewenste spanning houden etc.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X