klopt, sprinters trainen licht maar zeer explosief
Minimum leeftijd
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by NickkDavito,
Mits je de goede oefeningen doet en met de juiste herhalingen etc. kun je wel zeker sneller worden met fitness/krachttraining.
Waarom denk je dat sprinters 3 tot 5 keer per week fitnessen...
Ik ben het wel met je eens dat je niet té zwaar moet worden, en vooral je benen moet trainen.
weet er dan iemand hoe zo'n schema er ongeveer uitziet, ik train nou heel af en toe mijn benen, en hep nou ook last van mijn knie maar ik wil ze wel meer trainen en natuurlijk het liefst op de mannnier hoe ik het snelst blijf of zelfs nog sneller kan worden
wat dacht je trouwens van die bovnbenen? kuiten zijn nu lang maar ik denk dat die ook wel behoorlijk dik zijn, oke het klopt dat het bovenlichaam erg dun is maar dat scheeld ook niet zo veel, die armen zien er wel redelijk gespierd uit, maar zo te zien wel vetloosLast edited by hardcoremenneke; 21-05-2006, 13:16.on the road to get huge
Comment
-
@ Nick + Hardcoremenneke
Je word niet sneller van fitness zoals wij het doen, Als je vooral je benen traint, dan zullen ze sneller en explosiever kunnen reageren. Maar als je dan ook je bovenlichaam traint dan moeten je benen veel meer dragen en is dat effect dus weg. Op je bovenlichaam kan je volgens mij veel meer spiermassa bijkweken dan op alleen je benen, dus dat betekend dat je naar verloop van tijd achteruit zou moeten gaan. Want je benen groeien dan, en je bovenlichaam harder, wat de benen meer belast dan dat ze extra kunnen door de gain.
Een goed voorbeeld is snipke, tenminste ik dacht dat hij dat een keer poste.
Hij deed mini voetbal, en na flink trainen was hij helemaal niet zo snel, maar kon wel heel hard trappen
grtzVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL
Comment
-
ja waarom kan een voetballer niet aan fitness doen, ik begeleid vele voetballers op de sportschool en heb nog geen enkele horen klagen dat hij trager wordt ofzo, de meeste brengen team maten mee om mee te trainen.
Natuurlijk moet een voetballer niet trainen zoals een bb, in laat die mensen heel explosief trainen of vele negatieven doen.
Ze worden allemaal sterker in duels, zijn niet meer zo snel van de bal te slaan, kopduels worden ze sterker in.
Barcelone heeft een heel belgisch team klaar staan ( ja ja een belgisch team) die de voetballers begeleid op fitness en krachttraining.
Grtzstil growing
Comment
-
Originally posted by keesHeel veel de berg op lopen kerel
ik heb dit ter beschikking qua lopen/fietsen
een loopband met wat programmatjes erin enzo, je kunt hoogstens 12.5 kmpu mee lopen hij is ook eigenlijk bedoeld voor conditie/cardio
en een soort van fiets : cyclone crosstrainer misschien zegt jullie dat wat
waarbij je kunt instellen hoe zwaar/lich je wilt gaan trappen hij kan echt super licht en echt zo zwaar dat ik hem niet eens kan trappen ( wat ben ik toch weer een watje )
o er werd al wer gereageerd toen ik aan het typen was zie ik, en ja jullie hebben wel gelijk qua je boven lichaam maar dan moet je echt een beer van een vent willen worden en ik wil nog wel redelijk beschaaft blijven
zoiets dus maximaalLast edited by hardcoremenneke; 21-05-2006, 13:32.on the road to get huge
Comment
-
Originally posted by snipkeja waarom kan een voetballer niet aan fitness doen, ik begeleid vele voetballers op de sportschool en heb nog geen enkele horen klagen dat hij trager wordt ofzo, de meeste brengen team maten mee om mee te trainen.
Natuurlijk moet een voetballer niet trainen zoals een bb, in laat die mensen heel explosief trainen of vele negatieven doen.
Ze worden allemaal sterker in duels, zijn niet meer zo snel van de bal te slaan, kopduels worden ze sterker in.
Barcelone heeft een heel belgisch team klaar staan ( ja ja een belgisch team) die de voetballers begeleid op fitness en krachttraining.
GrtzVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL
Comment
-
Hahaha yes I wich you luck. idd de loopband instellen op de helling.
Voor de voetballers en andere sporters , zij kunnen best wel aan fitness doen maar wel aangepast aan hun behoefte.. Zoals snipke al aangeeft.een gladde aal blijft altijd glad.
Comment
-
@ Ahmet
Over het algemeen trainen sprinters inderdaad licht maar explosief.
De betere op wereldniveau trainen explosief maar met gewichten tot zo’n 200 kg
@ Hardcoremenneke
Hier een paar schema’s:
http://www.snelkracht.nl/index.php?article=34
http://www.snelkracht.nl/index.php?article=36
http://www.snelkracht.nl/index.php?article=32
Ik hoop dat je er wat aan hebt…
In de schema’s staat de good morning niet vermeldt geloof ik, mijn fysiotherapeut raadt mij echter wel aan om die te doen naast natuurlijk squatten en uitvalspassen (weet niet wat de officiële benaming daarvoor is?)
Je moet trouwens vooral je hamstrings (!!!) en je kuiten trainen.
Bovenbeen moet je natuurlijk niet achterwege laten, maar ik voel ze niet vaak na een sprinttraining...
Je moet natuurlijk ook je buikspieren trainen, omdat die er (o.a.) voor zorgen dat je je benen op kan tillen.
En tja als je je buikspieren traint moet je ook je rug trainen etc. etc.
Tot slot is het misschien beter om naar foto’s van mannelijke sprinters te kijken (tenzij je die foto voor andere doeleinden gebruikt…)
Google is op: Justin Gatlin, Maurice Green, Micheal Johnson,
Ooh en nog iets (ik lees je laatste post net pas)
Vergeet de crosstrainer, fiets en loopband
Dit kan je voor je conditie gebruiken maar snelheid haal je meer uit korte sprintjes (bij. 4x 50 meter 5 min. rust en nog een keer 4x 50 m)!
@ Davito
Inderdaad ftness/bodybuilding zoals de meesten hier op het forum beoefenen, daar wordt je in eerste instantie niet veel sneller door. Maar als je de oefeningen aanpast op je doel en hieri.c.m. loop/sprint-training er bij doet is het zeker haalbaar om met fitness sneller te worden.
Comment
-
he NICk hoor ik die naam goed Maurice whaha.. zit gewoon in de naam... nou komt de aap uit de mouw ik zal de schema's eens bekijken en buikspieren train ik ook, dat is de spiergroep waaarmee ik begonnen ben en daardoor eenbeetje hierin gerold ben en maar beslote alles te doen.
enneh ik denk dat 200 kg. wel voldoende isvoor me beentraining hoor... ahhahaaon the road to get huge
Comment
-
Originally posted by hardcoremennekehe NICk hoor ik die naam goed Maurice whaha.. zit gewoon in de naam... nou komt de aap uit de mouw ik zal de schema's eens bekijken en buikspieren train ik ook, dat is de spiergroep waaarmee ik begonnen ben en daardoor eenbeetje hierin gerold ben en maar beslote alles te doen.
enneh ik denk dat 200 kg. wel voldoende isvoor me beentraining hoor... ahhahaa
Micheal Johnson had/heeft 24 karaats-spikes (sprintschoenen :P), speciaal voor hem ontworpen door Nike... :P
Terug te vinden op www.nikespeed.com
Comment
-
verstopping door whey/koolhydraten shake,s?
hoi wie weet of je door shake,s whey eiwit etc verstopping kunt krijgen?
ik had hier last van tot ik stopte met deze shake,s toen was het over,maar aangezien ik zwaar train voor massa !,is er ook een alternatief voor na de training behalve gekookte eieren
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70.5kg 6x
- 70.5kg 8x
Safety bar back extension:
- 40.5kg 4x
- 23kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
8 uur geleden -
-
door ersatzakkusIn der heutigen umweltbewussten Zeit ist die Wahl der richtigen Batterien für ein nachhaltiges Leben entscheidend. Ob durch das Fahren eines E-Bikes...1 day ago
-
door careerokayAre you currently on the lookout for Jobs in Karachi? In this article, we will explain how Karachi’s job market is bustling with opportunities spanning...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 2x
One legged calf raise:
- 30kg 15x, 8x L en R
Superset met
Lu side raise:...-
2 dagen geleden -
-
door youcancreativeengineIn the vibrant city of Lahore, the future of motion graphic design services is poised to revolutionize the way brands communicate their messages. With...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111.5kg 2x
- 91kg 3x
- 91kg 4x
Deficit wide grip SL DL:
- 85kg 2x10...-
5 dagen geleden -
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
6 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse