Kom maar niet aan.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kom maar niet aan.

hallo iedereen

Ik zit met een probleem en heb wat hulp nodig.
    Het zit zo : in het begin begon ik veel vooruitgang te zien, maar laatste tijd blijf ik nogal het zelfde. ik zal zeggen laatste maand zie ik geen vooruitgang in spiegel maar VVM stijgt stillekes maar ik snap niet waarom ik geen vooruitgang zie in het spiegel en wel vooruitgang heb op VVM.
    Maak ik mij zorgen om niks of moet ik iets aanpassen.

Ik ben nu 17jaar , 66,2 kg , vetpercentage van ongeveer 16,5%.

Ik doe :
    maandag thaiboks
    dinsdag high intensive bodyweight training (is het zelfde als street workout)niet in gym.
    woensdag mma
    Donderdag high intensive bodyweight training
    Vrijdag thaiboks
    Zaterdag Rust
    Zondag Rust

Ps. high intensieve bodyweight training duurt 1u - 1u15min

Alvast bedankt!
    Attached Files

Wanneer je niet aankomt dan moet je meer eten.
    Groeien is een langzaam proces, je zult niet meteen verschil zien. Heb geduld, gaat het echt heel langzaam ga meer eten.

Comment

Zoals hier boven ook verteld wordt, meer eten
      Everybody wanna be a bodybuilder but nobody wanna lift heavy ass weights

Comment

Het is ook lastig om aan te blijven komen als je met bodyweight trained. In het begin zal het prima gaan maar het wordt lastig zogenaamde progressive overload te creëeren als je met bodyweight trained. Dus simpel gezegd de gewichten blijven verhogen om een situatie te creëeren waar je lichaam niet kan wennen aan de stress die je erop uitoefend hetgeen uiteindelijk leidt tot spiergroei.

Nu weet ik dat veel vechtsporters huiverig zijn voor barbells maar tot een bepaald punt zit er heel veel rek in, zeker op grote compounds met een geweldige - vooruitgang in kracht per kilogram spier - verhouding. Dus als je vooruit wilt blijven gaan en écht sterker wilt worden zul je wss iets aan je training moeten doen. Al die mannen doen dat overigens en op jouw leeftijd is gewichtsklasse niet iets waar je te concreet rekening mee wilt houden. Als je omgeving je daar wel toe aanzet zou ik daar eens over na gaan denken.

Daarnaast wat hierboven al gezegd wordt... wss eet je gewoon te weinig.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Dus jullie zeggen dat ik waarschijnlijk te weinig eet... maar volgens mijn schema eet ik voldoende.
          Hoeveel moet ik anders meer eten?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
            Het is ook lastig om aan te blijven komen als je met bodyweight trained. In het begin zal het prima gaan maar het wordt lastig zogenaamde progressive overload te creëeren als je met bodyweight trained. Dus simpel gezegd de gewichten blijven verhogen om een situatie te creëeren waar je lichaam niet kan wennen aan de stress die je erop uitoefend hetgeen uiteindelijk leidt tot spiergroei.

Nu weet ik dat veel vechtsporters huiverig zijn voor barbells maar tot een bepaald punt zit er heel veel rek in, zeker op grote compounds met een geweldige - vooruitgang in kracht per kilogram spier - verhouding. Dus als je vooruit wilt blijven gaan en écht sterker wilt worden zul je wss iets aan je training moeten doen. Al die mannen doen dat overigens en op jouw leeftijd is gewichtsklasse niet iets waar je te concreet rekening mee wilt houden. Als je omgeving je daar wel toe aanzet zou ik daar eens over na gaan denken.

Daarnaast wat hierboven al gezegd wordt... wss eet je gewoon te weinig.
            Pescator ik wil kort op jou in gaan, opzich heb je op de ene kant wel gelijk maar op andere kant weer niet vind ik aangezien ik veel mensen heel veel bereiken door zware bodyweight training en zo makkelijk is het weer niet. probeer maar 20pulls ups onder 1minuut. U kan kijken op youtube want voor transformaties mensen allemaal bereiken. Ik heb wel schema van bodyweight training dus het is niet zomaar even 20pushups 20 pull ups , wanneer je klaar bent ben je helemaal bezweet en uitgeput.Helemaal niet persoonlijk bedoeld want ik begrijp u wel.

Comment

je zit nu 250 boven je onderhoud? volgens mij mag daar best wat bij nog, zeker met de trainingen die je doet, volgens mij verbrand je daar behoorlijk wat mee.
              Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

Originally posted by Killit View Post
                Dus jullie zeggen dat ik waarschijnlijk te weinig eet... maar volgens mijn schema eet ik voldoende.
                Hoeveel moet ik anders meer eten?
                Volgens 'het schema' misschien wel. Maar volgens je lichaam niet. Schema's zijn niet allesbepalend. Ieder lichaam is anders en dat kun je niet met een formuletje berekenen.
                En zoals al wordt gezegd, met bodyweight trainingen kun je niet veel en snel spiermassa bouwen.

Comment

Okee bedankt iedereen ik zal mijn schema aanpassen zodat ik meer eten. dan maar zien wat er van komt.

Comment

Gooi er wat carbs bij
                    Everybody wanna be a bodybuilder but nobody wanna lift heavy ass weights

Comment

Pescator ik wil kort op jou in gaan, opzich heb je op de ene kant wel gelijk maar op andere kant weer niet vind ik aangezien ik veel mensen heel veel bereiken door zware bodyweight training en zo makkelijk is het weer niet. probeer maar 20pulls ups onder 1minuut. U kan kijken op youtube want voor transformaties mensen allemaal bereiken. Ik heb wel schema van bodyweight training dus het is niet zomaar even 20pushups 20 pull ups , wanneer je klaar bent ben je helemaal bezweet en uitgeput.Helemaal niet persoonlijk bedoeld want ik begrijp u wel.
                      Pescatore heeft opzich wel gelijk?
                      Die transformaties zie je ook op filmpjes over afvallen en sporten.. En laten die filmpjes nou dezelfde dag zijn gemaakt over start en einde! Zijn bewijzen van, en kun je vinden op het internet...
                      20 pull ups/ push ups binnen een minuut doen de meeste wel met 1 vinger in hun neus.
                      Met alleen bodyweight zal je nooit ver kunnen komen, daar het beprekingen heeft en je niet het gewicht aan kunt passen. Hoezeer je ook je best doet.
                      Natuurlijk raak je bezweet en uitgeput, maar vraag jezelf af of het inhoud heeft.

Daar ik zelf een aantal verschillende vechtsporten (heb) beoefen(d) snap ik ook jouw idee wel weer.
                      Ik denk en weet bijna zeker dat je vermoedens of angst "voor" ongegrond is.
                      Het juist trainen heeft mij alleen maar geholpen.

Comment

Een wijs man zei ooit alles voor het woord "maar" kun je in principe weglaten. Blijf maar bodyweigt doen dan en op een manier voor uithoudingsvermogen ipv hypertrophy, we spreken ons over een jaar.

Wat je wilt is maximale kracht per kg spier die je aanzet. Dus je moet niet gaan bodybuilden maar tot een bepaald punt zijn alle trainingen echter in de basis grotendeels hetzelfde. Daarom doen alle topsporters ze ook, zeker in vechtsporten.
                        Last edited by pescatore; 07-04-2014, 17:56.

Comment

Denk overigens ook eens in het hoekje battleropes, plyometrics, kettlebell, interval (speedbag, heavybag) en weight sleds...

Comment

Ik denk dat je activiteitsfactor wat hoger ligt, bijv: thaiboksen verbrandt behoorlijk wat kcals.

Eet meer! zoals iedereen al gezegd heeft.

Wat je niet op krijgt Blend it ! Een ontbijt wat ik zelf aanhoud is simpel gewoon een shake met havermout of fijngemalen haverout (oats) drinkt makkelijk weg en zitten behoorlijk wat vezels in.

60gr. brood per maaltijd lijkt mij ook vrij weinig, de gemmidelde broodsnede weegt zo'n +/- 30gr dus 2 boterhammen per maaltijd. 60 gram vetten is ook vrij laag voor een bulk? Vetten op ongeveer 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
                            Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt. teminste...zo heb ik het geleerd.

pak wel zoveel mogelijk gezonde vetten.

Succes!

Comment

Meer vreten jongen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X