Beste soort cardio voor bodybuilding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    Jawel, maar een sprint van 20 minuten gaat het nooit worden.
    nee niet echt ,maar dat is ook geen hiit
    er zijn van die mensen hier (niet jij hoor)zullen er nooit iets van snappen
    Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Well, waarom hoor ik eigenlijk nooit iemand over zwemmen (borstcrawl om specifiek te zijn.)
      als een vorm van cardio? Het is een zeer lichte belasting op je spieren*. En bovendien ook nog eens extra zwaar voor je cardiovasculair systeem door een beperking van de zuurstofinname die inherent is aan deze techniek van zwemmen tov bijvoorbeeld fietsen of rennen.)

*de belasting op de spieren is op drie manieren zeer licht.
      -De belasting wordt verdeeld over het hele lichaam, waardoor individuele spiergroepen slechts weinig werk hoeven te verrichten
      -Door de beperking van de zuurstofinname wordt de beperking nog verder verschoven naar het cardiovasculair systeem ipv de spiergroepen.
      -Tot slot - waarschijnlijk zelfs de belangrijkste reden - is er nog het type beweging wat zorgt voor een minder zware belasting op de spieren. Namelijk het gebrek aan oprekken onder spanning. Ook wielrennen heeft dit voordeel: Bij deze vorm van beweging hoeft een spiergroep geen kracht te leveren op het moment dat hij wordt uitgerekt. Dit voorkomt dat de actine-myosine zich moeten verzetten terwijl ze uit elkaar getrokken worden. Bij rennen is dit echter wel nodig omdat je anders bij de eerste stap al direct tegen de grond zou vallen.

Dat gezegd hebbende: met zwemmen kun je de meest overdreven vorm van HIIT doen: tijdens het trekken van een 'sprint' met borstcrawl ben je het snelste als je niet met je hoofd boven water komt. Op die manier ben je binnen no-time buiten adem.

En tot slot, wat ik het belangrijkste voordeel vind momenteel: Gezien de buitenbaden rond deze tijd open beginnen te gaan, en het water zo'n 17 graden is, kun je zeer zware inspanningen leveren zónder dat je gaat zweten.

Ohja, en voor diegenen die het belangrijk vinden; direct lekker patsen.
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by scoobydoo View Post
        Well, waarom hoor ik eigenlijk nooit iemand over zwemmen (borstcrawl om specifiek te zijn.)
        Inderdaad, vind ik ook perfecte cardio (samen met boksen)!
        Is wel moeilijk om technisch te perfectioneren. Iedereen kan lopen, iedereen kan fietsen maar slechts weinigen kunnen uberhaupt een tiental baantjes na mekaar crawl zwemmen.

Comment

Originally posted by Theodore Rex View Post
          Is wel moeilijk om technisch te perfectioneren. Iedereen kan lopen, iedereen kan fietsen maar slechts weinigen kunnen uberhaupt een tiental baantjes na mekaar crawl zwemmen.
          Dat komt denk ik dan vooral omdat ze zich flink vergissen in hoeveel zuurstof dat vreet. De individuele spieren vreten misschien niet zoveel zuurstof (waardoor de inspanning dus ook niet zo zwaar lijkt.) maar doordat de optelsom wel een flink verbruik oplevert, komt die klap meestal wel na zo'n 75-100 meter ja.
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Tja moet ik een apart abonnement nemen op de zwembaan :P

Op fitness kan ik HIIT gratis doen

Daarnaast heb ik en hekel aan zwemmen. Is dus wel een beetje persoonlijk...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X