Brainstorm:Wat zullen we eens voor doelen stellen?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mariekepiek View Post
    Ik wil benen en billen strakker en wat meer spierdefenitie overal. Ik zal dus wel mijn vet% lager moeten. Maar te droog wil ik dan weer niet. De foto's zijn op zich wel inspirerend. Wat ik demotiverend zou kunnen vinden is of het allemaal haalbaar is om nog strak te worden. Ik ben namelijk al 26 kilo lichter als ooit. Probleemgebied is echt bovenbenen en onderkant billen. Moet ik dan een beeld nastreven wat niet haalbaar is? Wat ook niet te voorspelen is, is hoe mijn lichaam het vet gaT verbranden en waar het eraf gaat. Ik wou dat ik wist waar ik zelf in een jaar kan staan.
    numerieke trainingsdoelen zijn wat meetbaarder en maken in ieder geval wel progressie zichtbaar. Maar ik zal binnenkort weer eens nieuwe foto's maken. Misschien moet ik dat plannen elke 4 weken te doen Ofzo.
    ik ga nu in ieder geval elke 4-6 weken een nieuwe schema krijgen. Ene periode 4-5 herhaling genen andere keer 8-10.
    OK, dus je doel is een "optisch doel". Je wilt dat bepaalde delen van je lichaam er beter uitzien als je geen/weinig kleren aan hebt (benen, billen). Je beschrijft dat in bovenstaande tekst en maakt het visueel door de plaatjes in de volgende post.
    Je zegt zelf al dat dat doel voornamelijk door vetpercentage bepaald wordt. En inderdaad, je kunt niet "sturen" waar je lichaam vet weghaalt. Dat zit versleuteld in je DNA. Om je doel te bereiken zul je dus moeten accepteren dat je lichaam elders ook vet vermindert. Maar dat lijk je niet te willen accepteren. Je lijkt klem te zitten tussen twee doelen: vet verliezen in het ene gebied maar geen vet verliezen in het andere gebied. Je zult moeten bedenken welke van de twee belangrijker is voor je.
    En vervolgens ga je meteen verder met een beschrijving van een krachttraining opzet. Dit is niet logisch. Om je doel te bereieken dien je te bedenken welke weg (of wegen) van toepassing is/zijn. In jouw geval is dat niet krachttraining want dat heeft niet als hoofddoel vet verliezen. Je doet er beter aan om op voeding en cardio te focusseren.

Mijn opmerkingen (zowel deze als de vorige) komen misschien lomp en onbehouwen over. Maar ik hoop dat met deze schrijfstijl je het beste begrijpt wat ik bedoel. Als ik omfloerste terminologie gebruik dan klinkt dat aardiger maar snap je misschien niet wat ik bedoel te zeggen.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ja je snapt het helemaal. Voorlopig kan er in gewicht uitgedrukt nog wel 5 kg af schat ik. En qua vet staat 20 % wel mooi denk. Daaronder toont het denk qua bovenlijf niet meer mooi. Misschien ben ik dan ook wel tevreden qua benen en billen. Voeding op orde snap ik. Onder mijn behoefte gaan eten en niet teveel. Ik loop en fiets dagelijks veel. Ik ben postbode tegenwoordig voor 11 uur in de week en zit nog een uur of 3 per week op de fiets of bakfiets. Telt dit als cardio? Volgens mij is massa trainen op 8-10 herhalingen het meest effectief om spiermassa te maken en dat helpt me toch vet te verbranden en lijf mooi te vormen en strakker te worden? Door massa trainen word je toch ook sterker hoewel je daarvoor Beter op kracht kan trainen met 4-5 herhalingen. Verbrand je tijdens en na krachttraining geen vet? Na trainingen op kracht en massa altijd afsluiten met cardio.
      Is het Voor de trainingsprikkels ook niet handig daar wat kn af te wisselen?

Ja mujndoel kan optisch zijn en meetbaar door foto's te maken zo nu en dan, doel kan gericht zijn op cijfertjes qua vet%, gewicht en omtrekken. Als ik bang ben obsessief te worden met een bepaald lichaam na te streven en daardoor geen zin meer heb, kan ik ook dat even beetje loslaten (zonder te jojo'en) en ook gewoon plezier hebben in sport op zich en trots te Zijn op progressie die im daar boek.
      Maar goed... Door het hier neer te pennen en commentaar te ontvangen die ik niet altijd leuk vind om te horen, helpt wel.
      Just do it!!!!

Comment

Jemig wat stel je veel vragen. Ik ga ze niet allemaal quoten, daar ben ik te lui voor.

• Als je doel "optisch" is, dan zijn die cijfertjes (vetpercentage) niet belangrijk. En ook het resterende gewichtsverlies (kg) niet.
        • Als je 1 kg spiermassa wint dan gaat je energieverbruik per etmaal met ongeveer 30~50 kcal omhoog. Dus spiermassa winnen om energieverbruik te verhogen kost meer moeite dan het opbrengt. Bovendien, als vrouw zijnde zal het moeilijk zijn om zoveel spiermassa extra te winnen als je al een tijd krachttraining doet. Beter zorg je ervoor dat je verbranding op peil blijft, zorgt dat je goed eet, en voldoende cardio doet.
        • Cardio hoeft niet op een cardio machine te gebeuren. Lopen (postbode) en fietsen (postbode) telt ook. Tenzij je het op een zodanig sukkeldrafje doet dat het je geen inspanning kost. Tijdens een krachttraining verbruik je ook energie, maar volgens "de geleerden" veel minder dan tijdens cardio want de periodes dat je inspanning verricht zijn veel korter (hooguit een paar minuten per set).
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Nog aan het brainstormen?
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X