Trainen na 10 dagen vakantie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen na 10 dagen vakantie

Ik ben net thuis van een vakantie van 10 dagen. Ik heb er verder redelijk goed op mijn voeding gelet. Ik volg een 4 daagse ub/lb schema. Nu wil ik weer aan de bak, maar ik heb die 10 dagen niks aan krachttraining gedaan. Wel veel gelopen, was namelijk in Parijs. Maar is het nu slim om gelijk weer met mijn oude gewichten voort te gaan, of eerst een aantal kilo'tjes lichter? Hoeveel % van mijn oude gewichten zou ik dan evt moeten nemen? En kan ik dan de week erna gewoon weer het oude gewicht nemen, of moet ik het opbouwen in een aantal weken?

Alvast bedankt!
    17 jaar
    DL: 170 x 1 --> SQ: 160 x 1 --> BP: 105 x 1

Ik zou niet gelijk weer voluit gaan maar rustig opbouwen . Zelf aanvoelen dat kan ik niet voor je zeggen.

Wat ik doe is dat ik de week na mijn deload hoger ga ik reps. Zo werk je sowieso met minder gewicht. Na een/twee weken verander ik het weer naar mijn oorspronkelijke rep range.
    Ook ga ik niet weer gelijk tot (en met) failure want daar heb ik slechte ervaringen mee
    the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

10 dagen niet getraind door vakantie. Dat komt me bekend voor.

na 10 dagen merkte ik al dat ik mijn uiterste gewicht niet meer hebben kon. Ik ging daar dus net iets onder zitten, als je niet van schema wil veranderen.

Gebruik je dus dumbells van 16kg bij een oefening, probeer dan nu eens 14kg.
      Het kan inderdaad maar zo zijn dat je na een week van trainen gewoon weer op het niveau zit van voor je vakantie. 10 dagen is niet veel als je niet ziek bent geweest.

veel succes en trainze!

Comment

Thnx voor jullie reactie. Ik ga morgen weer naar de gym, dus morgen zie ik of ik in kracht achteruit ben gegaan. Als ik mijn oude gewichten niet aan kan, neem ik wat lichter, en bouw ik het vanuit daar weg weer op. Ik ben niet ziek geweest, ik heb voldoende gegeten op vakantie Bedankt!
        17 jaar

Comment

Was jullie vergeten te vertellen hoe mijn eerste training ging.

Mijn training ging vrij lekker, beter dan verwacht. Heb amper kracht verloren na 10 dagen vakantie. Heb een volle 2 weken niet getraind. Maar me training ging heerlijk, viel me erg mee. Bijna sommige oefeningen 1 a 2 repjes minder. Bij bankdrukken bijv. van 5,5,5,5,5 naar 5,5,4,5,3, maar de rest van de oefeningen 1 rep of zelfs geen reps minder.

Hoe gaat dat bij jullie na een vakantie?
          17 jaar

Comment

Originally posted by Marcusje View Post
            Was jullie vergeten te vertellen hoe mijn eerste training ging.

Mijn training ging vrij lekker, beter dan verwacht. Heb amper kracht verloren na 10 dagen vakantie. Heb een volle 2 weken niet getraind. Maar me training ging heerlijk, viel me erg mee. Bijna sommige oefeningen 1 a 2 repjes minder. Bij bankdrukken bijv. van 5,5,5,5,5 naar 5,5,4,5,3, maar de rest van de oefeningen 1 rep of zelfs geen reps minder.

Hoe gaat dat bij jullie na een vakantie?

Fijn dat je niet veel kracht verloren bent. Is toch een hele opsteker!

ben momenteel zelf op vakantie echter heb ik hier het euvel dat de dumbells maar tot 20kg gaan. Ben dus verplicht wat rustiger aan te doen haha. Maar zeer in mijn nopjes dat er in ieder geval een kleine gym hier is.

succes met trainen in de 'echte' sportschool.

Comment

je merkt het vanzelf wat je wel en niet kan ,is toch niet zo moeilijk
              Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by Smitsmachine View Post
                Fijn dat je niet veel kracht verloren bent. Is toch een hele opsteker!

ben momenteel zelf op vakantie echter heb ik hier het euvel dat de dumbells maar tot 20kg gaan. Ben dus verplicht wat rustiger aan te doen haha. Maar zeer in mijn nopjes dat er in ieder geval een kleine gym hier is.

succes met trainen in de 'echte' sportschool.
                Ja viel me erg mee.

dat is wel kut dat ze maar tot 20kg gaan, maar dan kun je jouw vakantie beschouwen als een echte deload haha. Je hebt iig kunnen trainen op vakantie, wel fijn.

thnx man, jij ook
                17 jaar

Comment

Snap het probleem niet , als je wat minder gewicht tot je beschikking hebt doe je gewoon wat meer herhalingen en/of meer sets.
                  Het gaat er om de spier te blijven prikkelen, en dat hoeft niet per se door maximale gewichten.
                  Het is mooi als je kunt trainen tijdens de vakantie, maar va een weekje of wat zal je echt niet minder worden. Het is zelfs zo dat even een totale rust wel eens positief kan zijn voor de spieren.

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                    Snap het probleem niet , als je wat minder gewicht tot je beschikking hebt doe je gewoon wat meer herhalingen en/of meer sets.
                    Het gaat er om de spier te blijven prikkelen, en dat hoeft niet per se door maximale gewichten.
                    Het is mooi als je kunt trainen tijdens de vakantie, maar va een weekje of wat zal je echt niet minder worden. Het is zelfs zo dat even een totale rust wel eens positief kan zijn voor de spieren.

Klopt wat je zegt hoor. Het is ook niet echt een probleem. Even een andere 'mindset' nu met inderdaad wat meer reps. De verzuring treed wat later op. Een weekje rust doe ik liever niet. Alhoewel dat soms wel beter zou zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X