vraagje, lastige combinatie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje, lastige combinatie?

ik heb een vraagje,

sinds 5 weken nu ben ik weer redelijk veel aan het trainen. hiervoor heb ik ook wel getraind maar door de opleidingen binnen defensie weinig tijd gehad en nu ik eenmaal overal klaar mee ben wil ik volle bak gaan.
    maar nu ik 5 weken train heb ik het gevoel, dat hoe ik train, niet echt gaat werken. dit komt doordat ik mijn schema niet goed kan combineren met de sportlessen van defensie zelf. ik merk ook weinig vooruitgang.

op maandagochtend gaan we altijd een stuk lopen met bepakking, dit is meestal rond de 15-20km en 25-30kg. Dinsdag hebben we altijd een flinke crossfit op het programma staan. woensdag hebben we in de ochtend rompstabiliteit ofeningen en daarna gaan we de bossen in om te oefenen dus lopen en rennen we ook best een stukje bij elkaar. Donderdag staat we meestal weer crossfit op het programma of als afwisseling de (touw)hindernisbaan of een andere combinatie les, dit zijn meestal conditionele traininen. En vrijdags lopen we altijd als weekafsluiter een ronde met het gehele bataljon, dit verschilt meestal tussen 4 en 6 kilometer waarbij het tempo hoog ligt.

Ik heb nu een schema gekregen van een goede vriend van me.

Borst.
    Flat bench press/dumbbell press : 3x8 1x6
    Incline dumbbell press: 3x8 1x6
    Superset: Cable crossover( hoog 3x8-1x6) Decline pushups to failure
    Peck deck/ Incline dumbbell flys: 3x8 -1x6

Schouders:
    Militrary press/dumbbell shoulder press: 3x8 1x6
    Behind the neck press: 3x8-1x6
    Side raises: 3x8-1x6

Triceps
    Tri-set: Triceps pushdown (3x8-1x6) Overhead triceps extension( 3x8- 1x6) Dips to failure

Evt Verzuringssetje: Diamond pushups : 4x max

----------------------------------------------------------

Benen.
    Squats: 3x8-1x6
    walking lunges: 3x8-1x6
    Leg press: 3x8- 1x6
    Leg curl: 3x8 -1x6

Kuiten.
    calf raises : 10 rechte voeten 10 voeten naar buiten 10 voeten naar binnen.
    Seated calf raise:

-------------------------------------------------------------

Rug.
    Pullups (wide grip): 3x max
    Close grip pulldown: 3x8 -1X6
    Lower back/ hyperextension: 3x8 -1x6
    Cable row/ t-bar row/ one arm db row: 3x8 -1x6
    Vertical traction: 3x8 -1x6

Biceps
    Superset: Barbell biceps curl upright row: 3x8-1x6
    Dumbell hammer curl: 3x8 -1x6
    Preacher curl/pose curl: 3x8-1x6

Evt. Verzuringssetje: Biceps pullups: 3xmax
    ----------------------------------------------------

mijn supplementen die ik nu gebruik zijn:
    -bsn syntha 6 (whey)
    -mp assault (preworkout)
    -bsn amonioX (aminozuren)
    -Body&fit creapure creatine (creatine)
    -Dedicated Domonate (testosteron verhogende capsules)
    aangevuld met multi vitamine en visolie

-Zou iemand mij kunnen vertellen of dit een beetje een goede stack is?
    -Heeft er iemand nog tips voor het gebruiken van supplementen?
    -Heeft iemand enig idee hoe ik met mijn weekrooster en zelf trainen toch nog optimale resultaten kan behalen?

of als er algemene tips zijn die mij en andere zouden kunnen helpen zijn die altijd welkom!

Alvast bedankt,

Don
    1m 78
    73kg

Hee bro, hoe zit je met je eten?
    Flink wat kcals nodig bij zo een week man
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

eten gaat wat minder. s ochtends neem ik een bak magere kwark met een stuk fruit. s middags hetzelfde of een bak pasta en 's avonds varieert van een stuk kip met rijst tot spaghetti tot bami. mijn eetschema moet ik inderdaad op gaan letten ben ook aan het zoeken naar een goed eetschema. ik heb mij horen vertellen dat ik rond de 3000calorien moet zitten voor optimale groei?

Comment

Je eet als een kleine jongen en dan zoveel sporten?

Ga alles eens uitrekenen.

Denk eerder wel 3000+ (3000 is ook echt niet veel om te bouwen hoor )
        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

daar kan ik je geen ongelijk in geven haha. ik wil het ook zo snel mogelijk aanpassen maar wil dan zeker weten dat ik een goed voedingsschema heb waar ik echt mee vooruit kan. hebben jullie nog tips over hoe ik met de sport tijdens het werk toch nog optimaal kan trainen in eigen tijd? want ik heb geen idee hoe ik bijvoorbeeld na een pittige crossfit toch nog even de gym in moet en of dat uberhaupt wel nodig is.
          Last edited by Donh17; 13-09-2014, 19:23.

Comment

Hoe ziet zo'n crossfit training er bij jullie een beetje uit dan?

Qua eten, man met zon verbruik en zulke voeding is het niet gek dat er weinig gebeurd... Zou minimaal op die 3000 beginnen, minimaal, voor elke week die je niet aankomt 250 kcal erop.
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

gemiddele crossfit training:
              -warming up 800m hardlopen.
              -2.5km hoog tempo rennen
              dan gaan we naar binnen en starten we het krachtcircuit wat we ongeveer 10-15min aan een stuk doen dit bestaat vaak uit:
              -20xsitups
              -15xlunges per been met x aantal kilo's
              -15xkettlebell shoulderpress x aantal kilo's
              -15xburpee pushup
              -15xsquat met x aantal kilo's
              -15xdippen met benen op bankje geplaatst

dit rondje doen we dan 10-15 min lang en dan starten we weer met de 2.5km
              intotaal doen we het rondje 3 keer met 30sec rust tussen de rondes in.

dit is overgens niet altijd hetzelfde, soms veranderen er wat oefeningen als afwisseling en het rennen is soms iets meer of iets minder, word soms ook afgewisselt door spinning.

Comment

En ik zou je testbooster en je aminozuren eruit gooien. Testbooster werkt eigenlijk niet voldoende om het rendabel te maken en als je je eiwitten uit verschillende bronnen haalt, heb je die aminozuren eigenlijk niet nodig.
                Verder inderdaad meer eten.

Qua training:
                Doe die calf raises gewoon normaal en niet met voeten naar binnen of naar buiten. Daar verneuk je enkel je gewrichten mee.
                2 isolatie-oefeningen voor triceps en biceps is waarschijnlijk voldoende. Het is een beetje raar dat je bijna net zoveel biceps traint als je hamstrings en quads bij elkaar, vind je niet?
                Dan mijn laatste puntje: de deadlift ontbreekt. Die kun je op benendag doen. Direct na je squat.
                Ik doe een gok

Comment

bedankt voor alle tips tot nu toe!

ik heb dat ook gehoord ja dat die testbooster niet goed werken, slaap er wel goed door.
                  verder qua creatine hoor ik verschillende geluiden. ene zegt blijf 3x perdag aanhouden en de ander 1x per dag. weet echt niet wat er nou het beste is.
                  zijn er verder nog tips voor het schema wat ik nu gebruik of klopt het gehele plaatje wel?
                  momenteel doe ik op maandag de borst shouder en tripce, op dinsdag de rug en biceps en woensdag de benen, dit probeer ik 2x per week aan te houden en ik doe vaak op zaterdag rustdag.

Comment

Ik zou het in ieder geval wat training betreft zoeken in intensiteit en niet zoals het schema is opgesteld volume. Dus minder oefeningen en minder sets!
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Als ik je week zo zie zou ik minder herhalingen en minder oefeningen doen ter aanvulling op de crossfit. Je voorgestelde schema geeft je te weinig rust imo.
                      "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Als hij er niet bij eet heeft het ook geen nut.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X