Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik zou graag wat feedback willen krijgen op mijn voedingsschema en sportroutine. Eerst even een korte toelichting, ik ben een vrouw van 27 jaar, ben 1.70m. lang en weeg 69 kilo. Ik heb op zich een goede BMI, maar een vetpercentage van 38%, dus dat is veel te hoog. Mijn probleemzone is vooral vetopslag op en rond mijn buik. Ik ben nooit een fanatieke sporter geweest, maar ben er sinds kort fanatiek (of tenminste voor mijn doen fanatiek) mee bezig
Ik doe het volgende:
1x per week een uur BodyPump
1x per week fitness (kracht en cardio)
1x per week half uur racefiets (dit wil ik nog wel verder opbouwen)
Qua voeding eet ik het volgende:
07:00 uur: havermout met kaneel / thee
10:30 uur: volkorencracker met kaas / 1 stuk fruit
13:00 uur: 3x volkorenboterham met 1x kaas en 2x kipfilet
16:00 uur: handje cashewnoten / 1 appel
18:00 uur: avondeten kan van alles zijn (pasta/aardappels met groenten en vlees/vis/ei)
20:00 uur: schaaltje magere kwark
Dit doe ik nu zo'n 2 maand. Ik merk niet dat ik afval, maar wel dat mijn broeken strakker gaan zitten. Waarschijnlijk door spieropbouw. Uiteraard ben ik blij dat ik nu al verandering merk in mijn lichaam maar ik zou daarnaast wel af willen vallen en slanker willen worden.
Heeft iemand tips/suggesties?
Ik ben nieuw op dit forum. Ik zou graag wat feedback willen krijgen op mijn voedingsschema en sportroutine. Eerst even een korte toelichting, ik ben een vrouw van 27 jaar, ben 1.70m. lang en weeg 69 kilo. Ik heb op zich een goede BMI, maar een vetpercentage van 38%, dus dat is veel te hoog. Mijn probleemzone is vooral vetopslag op en rond mijn buik. Ik ben nooit een fanatieke sporter geweest, maar ben er sinds kort fanatiek (of tenminste voor mijn doen fanatiek) mee bezig

Ik doe het volgende:
1x per week een uur BodyPump
1x per week fitness (kracht en cardio)
1x per week half uur racefiets (dit wil ik nog wel verder opbouwen)
Qua voeding eet ik het volgende:
07:00 uur: havermout met kaneel / thee
10:30 uur: volkorencracker met kaas / 1 stuk fruit
13:00 uur: 3x volkorenboterham met 1x kaas en 2x kipfilet
16:00 uur: handje cashewnoten / 1 appel
18:00 uur: avondeten kan van alles zijn (pasta/aardappels met groenten en vlees/vis/ei)
20:00 uur: schaaltje magere kwark
Dit doe ik nu zo'n 2 maand. Ik merk niet dat ik afval, maar wel dat mijn broeken strakker gaan zitten. Waarschijnlijk door spieropbouw. Uiteraard ben ik blij dat ik nu al verandering merk in mijn lichaam maar ik zou daarnaast wel af willen vallen en slanker willen worden.
Heeft iemand tips/suggesties?
Comment