Buikspieren: hoe train je ze het beste?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikspieren: hoe train je ze het beste?

Wat vinden jullie van dit artikel?
    Buikspieren: hoe train je ze het beste? | Fit Zonder Fabels

Volgens mij wel een aardig artikel over hoe je buikspieren beter kunt trainen.

Comment

Deels mee eens. Ik geloof niet dat je met planks en overhead presses een goede sixpack krijgt. Uit mijn ervaring zijn cable crunches de beste oefening die ik ooit heb gedaan voor m'n buikspieren en ik heb nooit last van mn onderrug. Als je het verkeerd doet dan kun je natuurlijk je onderrug belasten/bezeren, maar datzelfde geldt voor je onderrug tijdens squats en deadlifts. Sit ups > leuk voor je hip flexor, maar helpt niet voor je buikspieren: crunches, best, zolang je ze juist uitvoert.
      Deze werken ontzettend goed:

Cable crunches
      Barbell Rollouts (seated of staand)
      Planks
      Squats
      Deadlifts
      Hanging Knee raises met zo'n halve skippybal in je rug

Comment

Voor algemene kracht in de core/buikspieren zijn o.a. (overhead)squats, deadlifts, overhead (lunges) zeker goed.
        Echter, voor goede spierontwikkeling zou ik ze naast bovenstaande oefeningen net als elke andere spiergroep met veel weerstand en dynamisch trainen (in mindere mate statisch).
        Mijn favorieten zijn de cable crunches en hanging leg/knee raises,hanging windshield wipers. Veel weerstand dus. Voor mij dus liever 10 a 15 zware reps, dan 100 lichtere reps.

Ik moet bekennen dat ik in het voorjaar en de zomer meer aandacht aan de buikspieren geef dan in de winter.

Comment

Lyle zweert bij weighted crunches: A Weighted Ab Routine? - BodyRecomposition Support Forums Hij beschrijft ergens in dit topic hoe hij ze doet.

Aangezien ik vooral op kracht train, heeft een statische oefening voor mij meer meerwaarde en daarom doe ik barbell rollouts.
          Ik doe een gok

Comment

Een specifiek deel van je lichaam sterker maken doe je door daar de focus op te leggen. Ik vind het jammer dat ze in het artikel helemaal niet ingaan op frequentie of manieren om specifiek op dit gebied vooruit te gaan. Bracen ben ik het wel mee eens, maar zie ik meer als een onderdeel van de grote oefeningen als squat/deadlift.

Net als bij alle andere oefeningen is de essentie nog steeds dat je zwaarder moet gaan op de oefening die je doet, of dat nu benchpress is, planks of dragon flags.. Met 15 reps gaat dat lastiger dan lagere herhalingen, het kan wel, maar dan voor afwisseling. Echt grote blokken kreeg ik pas toen ik ze accentueerde met zware oefeningen zoals L-sit of dragon flags en front lever, geen crunch of planks. Planks zijn voor het gros ook te licht om vooruit op te gaan.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

dragon flags, één van de zwaarste en pijnlijkste ab oefeningen die ik ooit gedaan heb.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X