Te hoge hartslag: help

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wanneer de hoge hartslag een conditie probleem als oorzaak kent, dan biedt training uitkomst. Maar is de oorzaak een andere, dan is het ronduit gevaarlijk!
    Ga gewoon naar een arts en laat het onderzoeken, daarna kun je altijd nog beslissen het advies naast je neer te leggen.
    Ritmestoornissen hebben betrekking op de manier waarop het hart zijn pompfunctie uitvoerd, dan kan gepaard gaan met een normale hartfrequentie. Je kunt ook een hoge hartslag hebben zonder enige ritmestoornis. Met een (24 uurs) ecg, een hartecho, fietstest etc. Kan eenvoudig onderzocht worden of er sprake is van een afwijking in het hart.

Comment

Bedankt voor je reactie. Ik ga mijn huisarts vragen of ik een hartfilmpje of inspanningstest mag doen. Fijn om te weten dat (als er geen afwijking is) de hartslag wél verlaagd kan worden. Dat was eigenlijk mijn vraag Als ik de testen heb gedaan, zal ik wel een nieuw topic openen, dan kan ik beginnen met het trainen op hartslag

Originally posted by erik1982 View Post
      Wanneer de hoge hartslag een conditie probleem als oorzaak kent, dan biedt training uitkomst. Maar is de oorzaak een andere, dan is het ronduit gevaarlijk!
      Ga gewoon naar een arts en laat het onderzoeken, daarna kun je altijd nog beslissen het advies naast je neer te leggen.
      Ritmestoornissen hebben betrekking op de manier waarop het hart zijn pompfunctie uitvoerd, dan kan gepaard gaan met een normale hartfrequentie. Je kunt ook een hoge hartslag hebben zonder enige ritmestoornis. Met een (24 uurs) ecg, een hartecho, fietstest etc. Kan eenvoudig onderzocht worden of er sprake is van een afwijking in het hart.

Comment

Nog een vraag: moet ik dit aanvragen bij de huisarts of heb ik persé een doorverwijzing naar een cardioloog nodig? (Mijn huisarts is namelijk wat terughoudend met doorverwijzingen na m'n hypochondrie)

Originally posted by erik1982 View Post

Comment

Originally posted by Boringx View Post
          Ik heb een hartslag apparaat besteld met een polsband en een borstband. Bedoel je zoiets?
          Nee, dat is een apparaat van de huisarts met een kastje er aan. Deze leest de hele dag uit op diverse momenten zodat je weet op welke momenten hij te hoog is, als dit al zo is. Waar ik aan twijfel als jij hem bij jezelf meet.

Ik sportte toendertijd gemiddeld 4,5 uur per dag, waarvan 3 uur boksen dus denk dat ze dat wel een sporthart vonden hihi.

Comment

Hoe hebben ze dit gezien? Hartfilmpje of? En is het hetzelfde als een ritmestoornis?

Dus met andere woorden, mijn hartslag blijft altijd zo? Ook als ik sport? Ik heb echt 0,0% conditie en had juist het idee dat als ik mijn conditie train (nadat ik alle testen heb laten doen of het een hartritme stoornis of iets is) dat ik mijn hartslag kan verlagen naar misschien 75-80 in rust, wat nog binnen de ''normale'' categorie valt. Vind 90-92 veelste hoog.
            Dit was al bekend vanaf toen ik 1 jaar was. Lekkende kleppen, aorta gedoe, gaatjes tussen kamers etc.

Die verwijzing loopt via je huisarts. Maar een inspanningstest of 24 uurs hartslag onderzoek moet niet zo moeilijk zijn. Je kan ook zelf een paar dagen een hartslagmeter dragen, goed noteren wat je doet met welke hartslag en dat aan je huisarts overleggen.

Comment

Nog een vraag: moet ik dit aanvragen bij de huisarts of heb ik persé een doorverwijzing naar een cardioloog nodig? (Mijn huisarts is namelijk wat terughoudend met doorverwijzingen na m'n hypochondrie)
              En dat kastje kan je geloof ik ook gewoon via de huisarts krijgen. Ik heb zo'n bloeddruk kastje gehad, ging ook gewoon via de huisarts. Bij mij had het toen met medicatie te maken.

Comment

Bedoel je een holter? Ik dacht dat dit via een cardioloog moest, thanks!

Originally posted by kline View Post
                Nee, dat is een apparaat van de huisarts met een kastje er aan. Deze leest de hele dag uit op diverse momenten zodat je weet op welke momenten hij te hoog is, als dit al zo is. Waar ik aan twijfel als jij hem bij jezelf meet.

Ik sportte toendertijd gemiddeld 4,5 uur per dag, waarvan 3 uur boksen dus denk dat ze dat wel een sporthart vonden hihi.

Comment

Een Holter kan in sommige huisartsenpraktijken worden geleverd, anders wel via het ziekenhuis.

Comment

Dus als ik het goed begrijp moet ik vragen naar een hartfilmpje, inspanningstest of een holter voor 24h?

Ik ga a.s. maandag, ben benieuwd. Want rondlopen met zo'n hartslag terwijl ik jong en slank ben is 3x niks.

Comment

Of je slank bent of steviger heeft niets te maken met je gezondheid en conditie...
                      Maar ik denk dat je je niet druk moet maken zodra je enige meting is jij zelf met je vinger die gestresst is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X