Compound oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Compound oefeningen

Ik wil graag alle compound oefenigen doen voor kracht en massa.
    Momenteel doe ik voornamelijk squats, deadlifts, benchpress, overhead press, chin ups. Het probleem is dat ik tijdeljjk mn lage rug wervels moet ontlasten.

Squats en overhead press gaan dus eff moelijk.. Met deadlifts heb je ook wel druk maar anders minder erg.

Weet iemand nog een paar dikke compound oefeningen die niet te belastend voor me rug is?????????

Met deadlifts heb je ook wel druk maar minder erg? Lol. Dumbell rows en dips.
    Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Gosah, de deadlift is gericht op de "Erector Spinae" ofwel de onderrug. Als jij met de deadlift niet je onderrug traint moet je onmiddelijk stoppen en nagaan wat je dan wel traint wanneer jij denkt dat je aan het deadliften bent.

Waarom moet je je onderrug tijdelijk ontlasten? Doktersadvies?
      2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
      14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
      25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
        Met deadlifts heb je ook wel druk maar minder erg? Lol. Dumbell rows en dips.
        Klopt.
        Maar met onderrugklachten kunnen -dumbell-rows heel vervelend aanvoelen voor je onderrug.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
          Klopt.
          Maar met onderrugklachten kunnen -dumbell-rows heel vervelend aanvoelen voor je onderrug.
          Kwestie van de juiste vorm.
          Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Meer een kwestie van het juiste gewicht.

Welke vorm ik ook aanneem bij dumbell rows(ook de juiste ),heb ik toch altijd last van mijn onderrug.
            Of ik moet niet te zwaar gaan
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
              Gosah, de deadlift is gericht op de "Erector Spinae" ofwel de onderrug. Als jij met de deadlift niet je onderrug traint moet je onmiddelijk stoppen en nagaan wat je dan wel traint wanneer jij denkt dat je aan het deadliften bent.

Waarom moet je je onderrug tijdelijk ontlasten? Doktersadvies?
              Op advies van me fysio, ik heb namelijk een milde scoliose.

Comment

Heb je met deadliften dan even veel druk?? Als je squat dan ligt het gewicht echt op je wervelkolom.. Dat geeft tog veel meer belasting dan?

Comment

Heb je scoliose in je onder -of bovenrug?
                  Waarschijnlijk je onderrug.
                  Wel apart dat je fysio zegt dat je je onderrug moet ontzien terwijl krachttraining juist goed is met scoliose.. NORMAAL GESPROKEN!
                  Maar niet iedereen met scoliose kan deadliften.
                  Niet dat het ervan overgaat, maar je moet gewoon je rug gelijkmatig versterken.
                  Last edited by rain; 18-02-2015, 12:56.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Squatten zou juist inderdaad meer problemen moeten geven, de druk is bij deadliften meer verdeeld aangezien je de stang in je handen vasthoudt.
                    Lid van de 200 club

Comment

Heb je scoliose in je onder -of bovenrug?
                      Waarschijnlijk je onderrug.
                      Wel apart dat je fysio zegt dat je je onderrug moet ontzien terwijl krachttraining juist goed is met scoliose.. NORMAAL GESPROKEN!
                      Maar niet iedereen met scoliose kan deadliften.
                      Niet dat het ervan overgaat, maar je moet gewoon je rug gelijkmatig versterken.
                      Maar ik ben heel bang dat het er juist erger van word met zwaar trainen!?? Want als ik bijvoorbeeld squat buigt me wervel kolom wel door(zijwaarts). Maar ik heb echt nooit pijn tijdens trainen..

Comment

Ik kan je daar als 'leek'niet in adviseren omdat je verschillende gradaties scoliose hebt, maar mijn fysio raadt juist aan om oefeningen zoals deadlift te doen, zolang je geen last of pijn hebt tenminste.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik kan je daar als 'leek'niet in adviseren omdat je verschillende gradaties scoliose hebt, maar mijn fysio raadt juist aan om oefeningen zoals deadlift te doen, zolang je geen last of pijn hebt tenminste.
                          Heb je ook scoliose???

Comment

Originally posted by gosah View Post
                            Heb je ook scoliose???
                            Niet echt.
                            Een heel klein beetje, zoals zoveel mensen.
                            Maar ik loop bij een zeer goede fysio voor mijn -onder-rug en we praten redelijk wat over trainen, fysiologie en oefeningen.
                            Vandaar.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Welke fysio??

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X