Trainen met een riem?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen met een riem?

Advies gevraagd

Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus dan maar hier.
    Ik train nog altijd zonder riem, ook als ik mijn DL ga maxen. Ooit heb ik wel een riem aangeschaft, maar ik vond het een gigantisch vervelend ding. En, om eerlijk te zijn, voelde ik mij er ook gewoon ongemakkelijk mee. Rare blonde logica.

Nu heb ik altijd begrepen dat je om twee redenen een riem kan dragen, en dat die soorten riemen verschillen. Ééntje om je core te verstevigen bij bv het DLen en eentje om te voorkomen dat je je buik en alles uitzet zodat je een kleinere taille behoudt. Dat laatste heeft mijn interesse. Misschien is het mijn verbeelding, maar nu ik weer een beetje aan het maxen ben lijkt het erop dat mijn taille breder wordt. Enja, een vrouwelijke taille is in mijn ogen nooit klein genoeg.

Dus uuuhhhmmmmm: hoe zit dat nu? Heeft het degelijk nut of is het verwaarloosbaar?
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Een kleinere taille door af en toe een riem te dragen?
    Lijkt mij eerlijk gezegd sterk.
    Als spieren groeien, groeien ze.
    Dan zou je net als vroeger dagelijks een korset moeten dragen en steeds verder aansnoeren.
    Wespentaille gegarandeerd.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ben er toe in staat

Comment

Kom ik hem wel aansnoeren.
        Dat blijkt niet echt lekker voor je organen te zijn.
        Obstipatie gegarandeerd.

Waar zijn iedere keer je profielfoto 's btw?
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Een riem voegt voor mij vooral iets toe aan het mentale aspect. Het is voor mij net als een autogordel dragen, iets wat als ik hem om doe, mij een veiliger gevoel geeft dan zonder gordel. Daarnaast vind ik een riem fijn met squat en deadlift omdat ik goed mn core er tegen aan kan drukken.
          All time PRs: 195/135/232,5
          Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Riem die ik had drukte alleen maar tegen mijn rib/heup aan. Dat lijkt mij ook niet te voorkomen

Originally posted by rain View Post
            Kom ik hem wel aansnoeren.
            Dat blijkt niet echt lekker voor je organen te zijn.
            Obstipatie gegarandeerd.

Waar zijn iedere keer je profielfoto 's btw?
            Oh dan ben ik ze zat, flikker ik ze er weer af hahaha

Nee maar eventjes zonder dollen: ik had begrepen dat je dan minder core gebruikt, en minder spierspanning is minder groei. Ofzoiets.

Comment

Stel dat dat werkt en geen verwaarloosbaar verschil oplevert.
              Zou je daarmee geen blessures kunnen creëren?
              Een sterke core krijg je niet door 'ontspanning'lijkt mij.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
                Stel dat dat werkt en geen verwaarloosbaar verschil oplevert.
                Zou je daarmee geen blessures kunnen creëren?
                Een sterke core krijg je niet door 'ontspanning'lijkt mij.
                Ja dat weet ik allemaal niet, daarom open ik het topic

Ik kan er echt niet wakker van liggen als mijn core wat slapper wordt, vind fysiek belangrijker. Al moet ik wel toegeven dat een DL van 130 best egostrelend is haha

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                  Riem die ik had drukte alleen maar tegen mijn rib/heup aan. Dat lijkt mij ook niet te voorkomen
                  Vooral in het begin zit het niet comfortabel omdat zo'n riem pas na verloop van tijd wat soepeler wordt. Je kunt het vergelijken met het inlopen van een paar stugge schoenen.

Oh dan ben ik ze zat, flikker ik ze er weer af hahaha

Nee maar eventjes zonder dollen: ik had begrepen dat je dan minder core gebruikt, en minder spierspanning is minder groei. Ofzoiets.
                  Je gebruikt je core er niet minder door. Die spieren worden naar buiten toe gedrukt tijdens de DL en met een riem worden die tegen die riem aan gedrukt waardoor je core stabieler is.

Vergelijk het maar met het dragen van een riem om je bovenarm terwijl je arm gestrekt is en daarna je biceps aanspannen.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Bedoel je niet gewoon een waist-trainer?
                    Die dingen zijn in Amerika razend populair (dankje Kim K)
                    Ik heb zelf een aantal maanden in Miami gewoond en kan je vertellen; Het werkt...- of het gezond voor je ribbenconstructie en organen is? Denk het niet
                    Daarnaast vind ik het resultaat bij 9/10 meiden persoonlijk geen gezicht...
                    :: 1.82M :: 84 KG ::
                    BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Originally posted by Pellegrino90 View Post
                      Ik heb zelf een aantal maanden in Miami gewoond en kan je vertellen; Het werkt...- of het gezond voor je ribbenconstructie en organen is? Denk het niet
                      Niet zo best voor het functioneren van je lichaam dus.

“Waist training may make your waist smaller, but your organs have to go elsewhere, displacing your lungs, liver and intestines, and compromising your ability to move and breath,” says Gottfried, who has more than 20 years of experience as a physician. She warns that waist trainers and corsets may reduce the size of your lungs by 30 to 60 percent while you’re wearing them, and that they may also lead to constipation and metabolism problems.

bron: What happens to your body when you wear a waist trainer | Fusion
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Vooral in het begin zit het niet comfortabel omdat zo'n riem pas na verloop van tijd wat soepeler wordt. Je kunt het vergelijken met het inlopen van een paar stugge schoenen.

Je gebruikt je core er niet minder door. Die spieren worden naar buiten toe gedrukt tijdens de DL en met een riem worden die tegen die riem aan gedrukt waardoor je core stabieler is.

Vergelijk het maar met het dragen van een riem om je bovenarm terwijl je arm gestrekt is en daarna je biceps aanspannen.
                        Hmmm helder, fijne uitleg
                        Dus het heeft wel degelijk nut voor hetgeen wat ik voor ogen heb? Zo ja, waar moet ik op letten met die riemen?

Originally posted by Pellegrino90 View Post
                        Nee, bedoelde ik niet

Ik dacht dat die waist trainers voor het sporten er alleen maar voor zorgde dat je vocht kwijt raakte? En dat die gewone waist trainers gewoon een slappere versie van een korset waren?

Gaaf trouwens dat je daar hebt gewoond!

Comment

Hmmm helder, fijne uitleg
                          Dus het heeft wel degelijk nut voor hetgeen wat ik voor ogen heb? Zo ja, waar moet ik op letten met die riemen?
                          Voor het stabiliseren van je core heeft het wel nut, met name tijdens squats en DL. Waar je op moet letten is dat die riem 1 breedte heeft, dus niet smal aan de voorkant en breed aan de rugzijde. Aangezien het de bedoeling is dat je je spieren naar buiten toe aanspant tegen de riem aan, moet er wel voldoende riem zijn waartegen die spieren kunnen drukken.

Fout!

Goed
                          - Dave Tate

Comment

Oke..... ik ga nu waarschijnlijk echt een gigantisch dom iets vragen, maar pech hahahaha
                            Maar die riem mag bijna wel je ribben half in elkaar drukken, voordat het ervoor zorgt dat het de schuine buikspieren tegenhoudt?

Comment

Oke..... ik ga nu waarschijnlijk echt een gigantisch dom iets vragen, maar pech hahahaha
                              Maar die riem mag bijna wel je ribben half in elkaar drukken, voordat het ervoor zorgt dat het de schuine buikspieren tegenhoudt?
                              Ik doe hem meestal ook iets lager

Zonder dollen, ik zelf zet hem idd vrij strak. Is voor mijn gevoel goed en dan schuift die band ook niet heen en weer.
                              All time PRs: 195/135/232,5
                              Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X