Cardio+kracht Of Alleen Kracht Beste Resultaten??

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio+kracht Of Alleen Kracht Beste Resultaten??

de titel zegt het al maar mijn vraag is krijg je het beste resultaten als je cardio met kracht training doet of alleen kracht training voldoende , ik dacht dat ik het had met antwoord van curosio en shannase maar nu zegt een vriend die ook redelijk veel ervaring heeft dat ik wel veel moet rennen omdat als je niet rent spieren krijgt die alleen massa en die zijn binnen no-time weer weg alleen als je erbij rent(cardio't) of met boksen nog beter dan blijven de spieren lang aanwezig of ja ik snapte er ook niet echt veel van maar aan de hand van dit verhaal kan iemand een goed conclusie trekken wat nou het beste is??
    Last edited by ahmet; 03-04-2006, 14:57.
    Ik ben niet geboren om klein te zijn

Cardio bij je krachttraining is altijd goed, de hoeveelheid cardio die je doet is afhankelijk van je doelstelling, als je droger wilt worden moet je je cardio opvoeren en afwisselen.
    Maar gewoon cardio in combi met krachtraining is prima, omdat je daar je hartcapaciteit mee vergroot, en dat heb je nodig als je meer spiermassa krijgt.
    Je hart moet namelijk je bloed door je spieren pompen.
    Veel succes.
    Brear.

Comment

als je meer definitie wil moet je cardioen en goed op je eten letten

wil je meer massa hoef je niet te cardioen
      wat die vriend van je verteld heb ik nog nooit gehoord en lijkt me meer dan onwaarschijnlijk
      Who's the Chef

Comment

Vaag verhaal idd.
        Als je het graag wilt kun je uiteraard gerust cardio erbij doen, met hoge hartslag voor de conditie of met een gematigde hartslag voor vetverbranding.
        Het zal de spiergroei echter nooit ten goede komen en vaak zelfs wat tegenwerken, als je dus flink wilt bouwen zonder daarbij (tijdelijk) op je bf te letten kun je de cardio beter even achterwege laten.

Comment

bedankt!

Comment

opzich kan je 1 cardiodag inlassen, een goeie conditie is meer uithoudingsvermogen in je training, maar als je dat teveel vind kan je het beste cardio doen na je krachttraining, aangezien je ervoor wel het idee hebt dat wat je er in pompt er in blijft maar dat is niet waar je pomp er minder kracht in omdat je je spieren al verbruikt hebt met andere training, dus doe eerst je krachttraining en als je echt cardio wil doen kan je het beste een min of 40 cardio doen, je begint pas vet te verbranden na 20 min en je uithoudingsvermogen zal stijgen.............. maar dat is net wat wil je er mee bereiken.........
            goeie training is a way of life

Comment

En als je dan toch cardio speciaal voor de vetverbranding wilt gaan doen, probeer dan met een hartslag meter te trainen (cardio). Ideale vetverbranding is op 65 / 70 % van je maximale hartslag zover ik weet. Misschien weet Wendy dat ??

Comment

Klopt helemaal.
                Dat je pas gaat gaat verbranden na een minuut of 20 klopt ook, hoewel dit natuurlijk niet opgaat als je cardio na de krachttraining doet. Doordat je dan al flink wat energie verbruikt hebt zal je lichaam eerder de vetvoorraad als energieleverancier aanspreken.

Comment

hmm ik zie wel wat ik doe... ik denk dat ik die cardio maar fftjes achterwege laat

grtz

Comment

Hmm, Cardio.

Dit bevorderd de spierGROEI inderdaad niet, want je krijgt hier van ook wat langere spieren, dmv. het wat meer rekken enz. (dit is ook zo met hardlopen),
                    En je doet het tegenovergestelde met Fitness.

Echter is een goede conditie wel altijd fijn, en je kan wel zeggen dat spieren minder hard groeien(scheelt niet heel veel), maar het is ook weer zo dat je spieren sneller ziet, en dit effect is veel groter.

Op het moment dat je aardig wat vet op je lichaam hebt, zie je spieren helemaal niet zo gauw, vooral blokjes@buik niet. Deze kan je alleen zien door vet te verbranden(Natuurlijk er zijn uitzonderingen), en dan kan je mischien wel beter wat Cardio doen, dan zie je ze sneller dan dat je alleen krachttraining doet.

Heb ik het goed? Verbeter me als ik fout zit.

Grtz,

David.
                    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by Shannasse
                      Klopt helemaal.
                      Dat je pas gaat gaat verbranden na een minuut of 20 klopt ook, hoewel dit natuurlijk niet opgaat als je cardio na de krachttraining doet. Doordat je dan al flink wat energie verbruikt hebt zal je lichaam eerder de vetvoorraad als energieleverancier aanspreken.
                      maar dan moet je vooralsnog je lichaam 10 a 15 min (afhankelijk van je lichaam) laten werken na je krachttraining om ook vet te verbranden, het is dus een fabeltje dat je na je training direct met cardio verbrand, het duurt altijd ff voordat je vertafbraak op gang komt, en je hebt genoeg glycogeen in je lichaam voor meerdere uren intenief trainen, mits je goed eet...........................
                      goeie training is a way of life

Comment

@ Dav1t0: Zit op zich wel wat in, maar het hangt vooral af van wat je wilt.
                        Als je daadwerkelijk wat groter wilt worden en niet alleen maar wat strakker, en als je niet gefixeerd bent op korte termijn resultaat (werkt bij deze sport toch niet) is een iets hoger bf juist een voordeel. Je zet nu eenmaal makkelijker spier aan als je bf wat hoger ligt doordat het lichaam wat reserves heeft.
                        Vandaar ook dat veel mensen werken met afwisseling, een bulkperiode waarin het bf niet zo belangrijk is maar de groei voorop staat, gevolgd door een cutperiode waarin het bf omlaag wordt gebracht met uiteraard zo min mogelijk spierverlies.

Comment

@ Wendy: er staat ook dat met cardio na de krachttraining de vetverbranding eerder op gang komt, niet direct...

Comment

Originally posted by molenaar666
                            En als je dan toch cardio speciaal voor de vetverbranding wilt gaan doen, probeer dan met een hartslag meter te trainen (cardio). Ideale vetverbranding is op 65 / 70 % van je maximale hartslag zover ik weet. Misschien weet Wendy dat ??

MIDDELMATIGE INTENSITEITS CARDIO VS HOGE INTENSITEITS INTERVAL CARDIO
                            Er heerst nog steeds veel onduidelijkheid omtrent de beste manier van vet verbranden... en dat terwijl het onderzoek zo duidelijk is!
                            Maar de verwarring en onduidelijk is geenszins verbazingwekkend, op de meeste sportscholen wordt nog steeds gezegd dat cardio met een hartslag rond de 70% van je maximale hartslag optimaal voor vetverbranding is. Zelfs de meeste cardio apparatuur hebben een mooi grafiekje bij hun display die hetzelfde vertelt.
                            Dit is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen; bij een lagere hartslag komt een groter percentage van de verbrande kcal uit opgeslagen vetten.
                            Wat is hier nu mis mee?
                            Niets, deze redenering klopt als een bus. Maar het is bij lange na niet zo effectief als Hoge Intensiteits Interval Training (HIIT).Sterker nog, HIIT verbrandt per verbrande kcal 9 maal zo veel vet!
                            Bij HIIT wissel je periodes van zeer intensieve inspanningen af met periodes van lage inspanningen. Een voorbeeld is een stukje sprinten tot je niet meer kunt, dan een stukje joggen om op adem te komen en dit een aantal maal herhalen. Dit kan natuurlijk ook op de hometrainer worden gedaan.
                            Dus als je de volgende keer op de hometrainer zit, doe wat goed voelt. Je hebt namelijk eigenlijk altijd wel ergens geweten dat op een lekker middelmatig tempo de pedalen wegtrappen niet de manier was om dat vet weg te krijgen... En dat is het ook niet!

Last edited by terror; 08-04-2006, 19:49.
                            ''I'm proud to this is all natural babe!!"

Comment

Originally posted by terror
                              en dat terwijl het onderzoek zo duidelijk is!
                              Welk onderzoek dan wel, verwijzingen graag?
                              Enne, je hebt je nog steeds niet voorgesteld...
                              Blijft prettig om te weten tegen wie we praten en van wie bepaalde info afkomstig is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X