Wat is jullie max? (Junioren)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is jullie max? (Junioren)

Hey ik vroeg me zo is af wat jullie max hier is, en vooral dat van de <18ers. Had vandaag met deadlift 95kg, meer kan ik thuis niet erop doen, volgende week meer ijzer halen, en dan kijken wat lukt. Bench ben ik niet zo goed, 57 kg.

Ik wil dit vooral weten wat een beetje het gemiddelde is, en waar ik naartoe kan streven.

oja en ff stats erbij aub

mijne:

1.83
    75 kg
    14 jaar
    train 3 maanden

Comment

15 jaar
      1,67 M
      60 kilo
      Train 1,5 maanden

65 kilo bankdrukken, dat is het hoogste wat ik tot nu toe heb geprobeert.
      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

ben ook junior
        184
        92kg
        11%

bench:120kg
        deadlifts:190kg
        squat:180kg parrallel en 130kg full

20jaar

Comment

Wil even opmerken dat je 1 rm bepalen als je nog niets eens volgroeid bent een heel erg slecht idee is, zeker met erg weinig trainingservaring.
          Het staat uiteraard iedereen vrij om te doen wat'ie wil, het zou echter niet juist zijn als jonge gasten door dit soort topics geïnspireerd worden om dingen te doen die mogelijk schadelijk zijn voor hun lichaam...

Werk je altijd met setjes vermeldt hier dan gewoon het gewicht mét het aantal reps erbij, dit geeft een uitstekende indicatie van het maximale gewicht wat je aan zou kunnen zonder het risico te nemen dat maximale gewicht ook werkelijk te verplaatsen!

Comment

Originally posted by Shannasse
            Wil even opmerken dat je 1 rm bepalen als je nog niets eens volgroeid bent een heel erg slecht idee is, zeker met erg weinig trainingservaring.
            Het staat uiteraard iedereen vrij om te doen wat'ie wil, het zou echter niet juist zijn als jonge gasten door dit soort topics geïnspireerd worden om dingen te doen die mogelijk schadelijk zijn voor hun lichaam...

Werk je altijd met setjes vermeldt hier dan gewoon het gewicht mét het aantal reps erbij, dit geeft een uitstekende indicatie van het maximale gewicht wat je aan zou kunnen zonder het risico te nemen dat maximale gewicht ook werkelijk te verplaatsen!
            Hier sluit ik me volledig bij aan, jullie kunnen meer kapot maken dan dat je denkt, je gaat er misschien nu niet direct last van krijgen maar eens ouder zul je het wel merken, nog niet volgroeide personen mogen niet meer dan lichaamsgewicht trainen, ik weet dat het niet veel is, maar bouw langzaam op en je zal de voordelen ervan plukken als je ouder bent

Grtz
            stil growing

Comment

heyhey, bijv met bankdrukken kan ik 10x 60 kg en ben pas 2 maanden bezig hoelang duurt het dan tot ik 85 kan drukken is dit per persoon verschillend?? maar kun je me ongeveer een richtlijn geven dat ik dan ongeveer weet wanneer ik dat gewicht doe..

grtz
              Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Is geen richtlijn voor te geven, hangt van te veel factoren af. Overigens is het gewicht helemaal niet zo boeiend als de meesten denken, een perfecte uitvoering met minder gewicht zorgt vaak voor een veel betere groeiprikkel dan halfbakken gestuntel met 'stoere' gewichten.
                Werk gewoon je setjes netjes af, zodra je merkt dat je overhoudt aan het eind kun je er wat gewicht bij doen. Merk je dat je daarmee je setjes toch niet af kunt maken doe je even een stapje terug totdat je voelt dat je meer over hebt.

Comment

Ik ben 22 squat is 230 deadlift 190 en bank 110..
                  In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                  Squat 230 kilo
                  Bankdrukken 137.5 kilo
                  Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Hoe zit dat met de junioren die aan wedstrijden doen, ik zie dat die toch 160+ deadliften en 100+ benchpress. Zal ook niet natuurlijk zijn of wel ? Kan zelf niet echt veel info vinden over junioren wedstrijden namelijk.

Comment

Bij wedstrijden gebruiken ze zgn powerliftpakken die helpen enorm bij het gewicht..
                      Bv iemand die 150 normaal bankt kan met pak soms wel 200 niet echt leuk dus.....
                      Maare junior ben je tot 23 geloof ik in powerliften dus dat verklaart ook veel..
                      En een bank van 100+ is niks dus naturel makkelijk te halen..(Al is het mijn zwakste onderdeel en vind ik 100 al veel hehe)
                      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                      Squat 230 kilo
                      Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by Iguana
                        Bij wedstrijden gebruiken ze zgn powerliftpakken die helpen enorm bij het gewicht..
                        Bv iemand die 150 normaal bankt kan met pak soms wel 200 niet echt leuk dus.....
                        Maare junior ben je tot 23 geloof ik in powerliften dus dat verklaart ook veel..
                        En een bank van 100+ is niks dus naturel makkelijk te halen..(Al is het mijn zwakste onderdeel en vind ik 100 al veel hehe)
                        Ja junioren is tot 23 idd, maar die subjunioren( tot 18 dacht ik ) hadden ook al benches van minimaal 100 bench en 150 deadlift. Als jij zegt dat die pakken zoveel helpen, kan ik het begrijpen. Ik dacht dus eigenlijk dat die gasten al aan de AS zaten, maar waarschijnlijk is dat dus niet, of wel ?

Comment

Alles kan maar bij powerliften wordt je wel gecontroleerd dus lijkt me dat er toch veel naturel wordt gedaan vooral bij de junioren..
                          Die pakken helpen echt veel idd..
                          In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                          Squat 230 kilo
                          Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Ik geef toch even een kleine reactie op het gebruik van die bench suits.
                            Het enige voordeel dat deze pakken opleveren is dat het eerste stukje dat je het gewicht van je borst drukt, het pak een opwaarstse ondersteuning geeft.
                            Dus hier heeft de powerlifter een voordeel van, zodra de halter 15 cm van je borst is zul je het gewicht toch verder helemaal zelf moeten drukken.

Verder is het ook nog zo, dat het nogal moeilijk is om het pak optimaal te gebruiken, er komt ook nog een hoop techniek bij kijken.
                            B.v mijn ene trainingsmaat die N.K kampioen is geworden op 9 april haalt maar 15 kilo uit dat pak.
                            Normaal drukken is 160 kg, en met pak 175 in de training, dus het is nog niet zo makkelijk als het lijkt, met zo'n pak drukken.
                            Groet;
                            Brear.

Comment

Originally posted by BREAR
                              Ik geef toch even een kleine reactie op het gebruik van die bench suits.
                              Het enige voordeel dat deze pakken opleveren is dat het eerste stukje dat je het gewicht van je borst drukt, het pak een opwaarstse ondersteuning geeft.
                              Dus hier heeft de powerlifter een voordeel van, zodra de halter 15 cm van je borst is zul je het gewicht toch verder helemaal zelf moeten drukken.

Verder is het ook nog zo, dat het nogal moeilijk is om het pak optimaal te gebruiken, er komt ook nog een hoop techniek bij kijken.
                              B.v mijn ene trainingsmaat die N.K kampioen is geworden op 9 april haalt maar 15 kilo uit dat pak.
                              Normaal drukken is 160 kg, en met pak 175 in de training, dus het is nog niet zo makkelijk als het lijkt, met zo'n pak drukken.
                              Groet;
                              Brear.
                              Het eerste stukje is altijd het moeilijkst vind ik, als de stang net boven m'n borst zit. Dan gebruik je toch voor een groot deel je triceps of ligt dat aan mij ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X