Cardio vraagje

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio vraagje

Ik combineer trainen in de gym met boksen en blokje lopen.
    Nu ben ik het lopen stilaan beu aan het worden en heb me laten wijsmaken dat 10 min touwtje springen overeen komt met een half uurtje lopen.
    Nu weet ik niet of ik dat moet geloven kan iemand dat bevestingen of zeggen jullie dat is BS
    NO PAIN NO GAIN !

Waar het exact mee overeen komt zou ik niet weten maar dat touwtje springen een hele krachtige manier van cardio is staat vast. Probeer het maar eens 10 minuten, denk dat je veel meer kapot gaat dan van een half uur lopen.

Comment

ja k weet dat het vermoeiend is, maar ga ik toch doen ipv lopen ... ben ik beu
      NO PAIN NO GAIN !

Comment

Stuk effectiever

Greets...
        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

ben alleen bang dat je met touwtje springen een te hoog hartslag zal halen waardoor de vet verbranding minder wordt
          Who's the Chef

Comment

Touwtje springen is ook een goede aanvulling op het boksen. Je kunt bijvoorbeeld van de ene op de andere voet huppen en dan het touwtje er onderdoor, da's goed voor je voetenwerk.
            Life's what you make it!

Comment

springen

ik neem aan als je op een boks school zit dat je dan automatic touwtje springt met daarbij voor het boksen of er na verschillende oefeningen doet ik heb zelf 12 jaar gebokst en als je ergens wel met afvallen bezig bent is het wel boksen,bij sparen en stoten zetten verbrand je best veel vet.
              dus lekker boksen en touwtje springen,en als je het vakker doet gaat je hart slag niet echt te hoog,goed afwisselen met touwtje springen,je zal het nog leuk gaan vinden ook.
              sucses.

Comment

Originally posted by been
                ben alleen bang dat je met touwtje springen een te hoog hartslag zal halen waardoor de vet verbranding minder wordt
                Maar je na-verbranding is weer groter, dus komt het uiteindelijk op hetzelfde neer.
                Bezoek ook eens het forum.

Comment

Dus met andere woorden Moob, je kan dan net zo goed een kwartier hoge hartslag cardioen dan 45 min lage hartslag.
                  Als dat zo is weet ik wat me te doen staat

Kan toch niet, is algemeen bekend dat je 45 min op je vetverbrandingsHS moet cardioen wil het vet verbranden.
                  Als je er meer uitleg/studie over heb, graag
                  Sponsored by:
                  Inshapesupplements

Comment

Originally posted by corina
                    Dus met andere woorden Moob, je kan dan net zo goed een kwartier hoge hartslag cardioen dan 45 min lage hartslag.
                    Als dat zo is weet ik wat me te doen staat

Kan toch niet, is algemeen bekend dat je 45 min op je vetverbrandingsHS moet cardioen wil het vet verbranden.
                    Als je er meer uitleg/studie over heb, graag
                    Alee hier gaan we weer met dat eeuwenoude verhaaltje dat je minstens 20-30 minuten moet cardio doen wil je vet aangesproken worden op een hartslag van 60-70%. Dat verhaaltje is ooit eens de lucht ingegooid door een verkoper van cardio toestellen.

Ik ga heel het verhaal weer niet doen want dat heb ik enkele weken geleden pas gedaan in een ander topic.

Laat me enkel de vergelijking maken met een sprinter en een afstandsloper, een sprinter die zal altijd heel explosief trainen en 3/4 van zijn trainingen zal in hoge hartslag zijn (80-90%), een afstandsloper gaat altijd trainen om zijn hartslag stabiel te houden tijdens lange afstanden en zal altijd trainen op 60-70%. Dus vergelijk nu eens een sprinter met een afstandsloper, de sprinter die merendeel op hoge hartslag traint zou dus volgens de meeste hier vele spieren moeten inleveren, nochthans de sprinters die ik zie lijken me niet zo een pannelatten als de afstandslopers

Grtz
                    stil growing

Comment

Dus jij zegt met andere woorden, dat het kort ook mogelijk is, of begrijp ik je verkeerd?

geef anders even die link waar je dat had vertelt
                      Sponsored by:
                      Inshapesupplements

Comment

Het beste dat je kan doen corrie is intervaltraining, 1 minuut alles geven en dan 1 of 2 minuten langzaam, je kan fe tijden zelf opstellen

grtz
                        stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X