spierpijn

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spierpijn

ik heb gehoord dat je na elke dag da je hebt getraind een beetje spierpijn hebt en als je het nie hebt je nie zwaar genoeg hebt getraint nou train ik ongeveer 2 maanden en in het begin altijd last van spierpijn gehad mar nu nie meer en ben wel met het gewicht van de oefening omhoog gegaan
    Nou is mijn vraag of het onzin is da als je geen spierpijn hebt na het traine da je dan nie goed hebt getraind klopt dat?

ik heb nooit echt spierpijn, meestal is alles naar een uurtje weg. soms miss nog beetje last volgende dag als ik me op die plek inspan, maarja dat zou eig. ook betekenen dat ik dus als een pussy train.
    on the road to get huge

Comment

volgens mij geeft je lichaam een signaal (spierpijn) als je je hebt overtraind, ik denk dat het zo zit want ik heb lang niet altijd spierpijn.

Comment

Als ik de dag erop niet geen stijve spieren heb dan ga ik vanuit dat ik niet hard genoeg heb getraind. Is dit verkeerd dan?

Comment

NIet iedereen heeft even flexibelen spieren, de een heeft meer spierpijn als de ander. Ik zelf heb alleen spierpijn als ik met 1rm -3rm train, dus lijkt me niet dat je kan gaan meten hoe goed je traint dmv spierpijn.
          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Het wilt zeker niet zeggen dat je niet goed getraind hebt als je geen spierpijn hebt.
            Vraag me even niet waarom maar mijn huisarts zei me dat toen.

Comment

Je hebt spierpijn door afvalstoffen in de spier, dit is meestal een dag na je training (bij kr8training), en spierpijn die 2,3 dagen en langer aanhoud wat komt door de scheurtjes in de spier (van het trainen.). Als je totaal geen spierpijn hebt wil niet zeggen dat je niet groeit of de spier stimuleert, maar er is wel gewenning opgetreden. Dus probeer gewoon wat te veranderen in oefeningen en/of reps/sets.

Comment

Zijn er mensen die al enorm zijn gegroeid en nooit spierpijn hadden?
                VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Lange mensen zonder spieren bestaan ja

@ samot idd spierpijn wordt veroorzaakt door een melkzuur daarom veel drinken
                  een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by dav1t0
                    Zijn er mensen die al enorm zijn gegroeid en nooit spierpijn hadden?
                    yep!...

Comment

Originally posted by Samot
                      Je hebt spierpijn door afvalstoffen in de spier, dit is meestal een dag na je training (bij kr8training), en spierpijn die 2,3 dagen en langer aanhoud wat komt door de scheurtjes in de spier (van het trainen.). Als je totaal geen spierpijn hebt wil niet zeggen dat je niet groeit of de spier stimuleert, maar er is wel gewenning opgetreden. Dus probeer gewoon wat te veranderen in oefeningen en/of reps/sets.
                      damn right. ofwel: spierpijn is groei. er zijn twee soorten. spierpijn de dag erna, en spierpijn 2 dagen erna. meestal begint het bij mij twee dagen erna, maar ik ben ff kwijt wat het verschil was. volges mij dat het 'getrainde' spieren zijn dat het wat langer duurt maar dat kan ik ook mis hebben.
                      feit is dat spierpijn een herstellende spier is van de inspanning.
                      je moet het zien als een bot. als een bot breekt, groeit het weer aan, wordt op dieplek wat dikker en sterker, want hij breekt niet meer op die plek. zois het met spieren. je 'beschadigt' ze door grote belasting, er ontstaan scheurtjes en die genezen weer. DAT is groei
                      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Klopt Bruce maar vergis je niet, het wil zeer zeker niet zeggen dat je niet kunt groeien als je geen spierpijn hebt...
                        Groei zonder spierpijn is wel degelijk mogelijk en veel spierpijn is vooral bij jongeren en beginners vaak juist een teken dat ze te hard gaan. Spieren heel zwaar op hun donder geven zonder dat de pezen ed. goed aan zulke belasting gewend zijn geeft immers een veel groter risico op blessures.

Hoe verder je gevordert bent hoe moeilijker het zal zijn te groeien zonder spierpijn hoewel het zelfs dan nog van de persoon en vaak zelfs de specifieke spiergroep afhangt, de ene is er nu eenmaal een stuk gevoeliger voor dan de ander.

Comment

spierpijn

Ik had ook een vraagje over spierpijn, Ik ben zins 8 maanden weer bezig. Ben er een tijdje uitgeweest. Sinds die tijd als ik train heb ik altijd spierpijn, nou hoorde ik laatst dat het niet goed is om altijd spierpijn te hebben. Mij is altijd geleerd spierpijn is groei! Weet iemand of het kwaad ken??

Comment

spierpijn ontstaat door beschadeging van de spiervezels en ophoping van afvalstoffen in de spier. tijdens de oefening wordt er meer kracht op de spiervezel uitgeoefend dan waartegen het bestand is. De spiervezel beschadigd.
                            Verder is het bloedvaten stelsel niet groot genoeg om aan de vraag van zuurstof en voedingsstoffen te kunnen voeldoen.
                            Spierpijn na de training is een teken van het lichaam dat de spier is beschadigt en hij op dat moment niet zwaar belast kan worden. het lichaam is bezig met het herstellen van de beschadigde spiervezels en het opbouwen van extra (spiergroei!!) spiervezels om de volgende keer de belasting wel te kunnen doorstaan.
                            tijdens dit proces worden er ook nieuwe haarvaten aangelegd om er voor te zorgen dat er meer zuurstof en voedingsstoffen naar de spier kunnen worden vervoerd. dit proces voel je als spierpijn/spierstijfheid.
                            het wil niet zeggen dat als je geen spierpijn dat er niks gebeurt in de spier.
                            spierpijn kan een goede indicator zijn voor je mate van training. Ik hou voor mezelf aan dat spierpijn 24 uur na de training (of na het begin van de eerste spierpijn) over moet zijn. Daarna wacht ik nog 48 uur om er zeker van te zijn dat de spier zich volledig heeft hersteld.
                            Want na herstel (meestal de spierpijnfase) volgt de groei. Dit voel je meestal niet. Maar je moet je lichaam wel de tijd geven rustig aan de groei te kunnen werken door; de spier niet te belasten en het goed te voeden.
                            Spierpijn is dus een zeer belangrijk signaal van je lichaam waar je goed naar moet luisteren om goede resultaten te behalen met je training. Maar de mate van spierpijn en de ervaring ervan is voor iedereen anders.
                            ik hoop dat je er wat mee kunt!!
                            succes
                            groeten erik

Comment

goede post bro

grtz
                              Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse