misschien heel dom maar wil het toch ff weten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• misschien heel dom maar wil het toch ff weten

nou zoals de meeste wel weten train ik nu ongeveer 3maanden in een hardcore sportschool. Ik ging daar trainen omdat ik uitgetraint was in me oude gym alles werd te licht. Hier kan wel lekker spelen want alles is veel zwaarder groter ect. Uiteraard dus ook de mensen die er trainen. Er lopen erg veel AS gebruikers rond. Wat me echt heel erg opvalt is dat veel van deze gasten echt huge zijn maar amper kracht hebben.Ze liften echt weinig maar zien er giga uit.

voorbeeld gister was ik stifleg deadlifts aan het doen met 120kg setjes van 10reps. Dit is bij lange na niet me max en het was ook nog de laatste oefeningen. Word er door echt een beast gezegd damm dat krijg ik niet van de grond. Dus ik kijk verbaasd en zeg van doe jij dan. Zegt die 100kg. Ik dacht bij mezelf kom op zeg 48cm armen en dan 100kg deadlifts.

Dit is slechts een voorbeeld ik heb van al die grote gasten nog maar 1iemand gezien die wel echt zwaar lift. De rest doe minder of net zo veel als mij terwijl ze echt 2x zo groot zijn.

Nu is mijn vraag van as word je toch ook sterker? ik lees altijd dat kracht bij bv tren de lucht in schiet...Hoe is het dan mogelijk dat deze gasten inverhouding zoweinig liften???iemand een idee.grts

Ze zijn natuurlijk niet constant aan de as, en die kracht zakt terug.
    Dat is dus het antwoord.

Ik vind het overigens ook wel erg weinig wat ze pakken, ik pak al 60 kg.
    Pakte hij bij andere oef. ook weinig?
    Misschien is het een slechte spiergroep van hem.
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

Comment

het is waarschijnlijk een oef die hun niet vaak / graag doen
      Who's the Chef

Comment

Bij mij traint ook een kerel die huge is (denk zelfs dat hij wedstrijden doet) en die doet zijn fly's met dumbeltjes van 12-14 kilo, en al de rest van zijn oefeningen doet die ook met lichte gewichten, ik heb nog nooit gevraagd waarom maar ik zie wel dat die kerel misschien wel 30reps ofzo maakt.

Meest mensen trainen echt op de looks, massa gaat niet altijd samen met kracht,maar kracht gaat wel samen met massa.
        Misschien zat die kerel net in een onderhoudsfase ofzo, ik train ook met een periodiseringsschema, dus niet 52 weken per jaar aan hypertrofie, want dit is onmogelijk.

Gewoon trainen zoals je bezig bent bro, iedereen zou zo moeten trainen, wij trainen voor de power en de looks en niet enkel voor de looks.

effe off topic, ik kreeg van de week in de sportschool te horen dat ik een body heb zoals jean claude van damm in zijn goede tijden, je ziet er nog beter uit zelfs zei die kerel tegen mij (was de eerste keer dat die kerel tegen mij iets zei) en ik fier natuurlijk, doet toch soms eens goed he als ze zo een compliment geven

Grtz
        stil growing

Comment

gewicht zecht helemaal niets
          de een gaind bij zware gewichten de ander juist bij lichte gewichten
          Who's the Chef

Comment

Zoals ik altijd al heb gezegd is een groot lichaam zonder kracht gewoon lucht.
            Zie je overal, grote gasten, dikke armen en nog dikkere nek die met kleine gewichtjes staan te spelen en zich verschuilen achter "looks".

BB gaat vooral om de looks dus mij best verder maar als je een groot lichaam hebt zonder de kracht die erbij hoort ben je wat mij betreft mismaakt.

Wat betreft kracht na het gebruik van AS, die zijn de meesten als eerste weer kwijt, gevolgd door een groot deel van hun gains.
            Kracht is heel moeilijk om te behouden hoewel het mij altijd aardig is gelukt.

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

@Punani, ik denk dat dit de huidige manier van trainen is die deze mensen hanteren, het is voor hun alleen van belang hoeveel effect de trainingen op hun fhysiek hebben, de gewichten spelen geen rol van betekenis voor hen denk ik.

Ik moet je wel zeggen, dat ik vroeger met jongens getraind heb, die wel verschrikkelijk sterk waren door die a.s.
              bij mij op de sportschool traint er momenteel nog 1 van vroeger, hij is de meeste spiermassa van vroeger allemaal kwijt, maar traint nog elke week een ful body schema met vrij lichte gewichten tov vroeger.

Toen squatte hij met een lichaamsgewicht van 115 kg een laatste set van 5-6reps met 270 kg, dat was echt gigantisch om te zien destijds.
              Ook met schuinbankdrukken eindigde hij op 5-6 reps met 180 kg, dat was echt indrukwekkend om te zien.

Ik zeg het nog wel eens af en toe tegen hem: tjonge man weet je nog van vroeger, wat was je toen toch oersterk he, onwijs gewoon.
              Dan zegt altijd tegen mij; jajaja, dat weet ik, maar dat is allemaal heel lang geleden Willem, maar nu niet meer hehe.

Dus er waren ook sterke bodybuilders hoor punani, bv Jusup Wilcox uit Duitsland, die deed een staande neckpress met een halter van 180 kg, voorslaan, en dan een superrep met 180 kg.
              Of Bob Reis uit Amerika, een dumbell press met twee dumbells van 120 kg, dat waren destijds records.
              Groet;
              Brear.

Comment

@snip fysiek zoals jean claude is altijd een compliment klasse bro

@the rest.. ik snap het ook wel maar ik blijf het raar vinden. je wilt toch steeds zwaarder en zwaarder trainen. tenminste daar haal ik me kick vandaan. dat maakt trainen leuk om jezelf altijd maar weer te willen verslaan.

Comment

Originally posted by Curiosio
                  Kracht is heel moeilijk om te behouden hoewel het mij altijd aardig is gelukt.

Greets...
                  nou nou die 60kg banken van jou doet mijn kleine neefje ook
                  dat is toch geen behoud
                  Who's the Chef

Comment

1-0
                    Bier kuur & pizza dieet! Wedden dat je dan aankomt?!?!

Comment

Klinkt heel bekend punani. Ik train dus ook in een hardcore sportschool waar serieus getraint wordt. Een aantal zeer grote a.s. gebruikers, en ook vrouwen die niet allemaal naturel zijn.

Ik zie enorm vaak dat er supersets, dropsets en heel veel isolatie oefeningen gedaan worden. Ook de personal training die door Willem Jonkman of Jolanda Mol gegeven wordt is veelal gebaseerd op supersets en isolatie oefeningen.

Feit is dat je hier prima op kan groeien, en dat willen de meesten. Er zijn veel bb die kracht wel leuk vinden, maar de looks toch velen malen belangrijker vinden.

Jij doet ook veel compound oefeningen, waardoor je in je hele lichaam kracht opbouwt. Als je altijd machines en kabels e.d. zou doen zou je nooit zo sterk zijn als nu. Maar je zou evengoed wel dezelfde hoeveelheid spiermassa kunnen hebben.
                      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

zeer goede post KIR.
                        klopt volledig, spiermassa en spierkracht zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ze zijn natuurlijk tot op bepaalde hoogte gerelateerd maar uitgaande van iemands magere massa kan je nooit zijn intrinsieke kracht afleiden. Zeer zware gewichten of steeds zwaardere zijn wel nodig voor progressie in kracht maar zijn niet puur noodzakelijk voor een toename van spierweefsel.

Comment

Allemaal best maar het blijft als een porsche 911 turbo met de motor van een suzuki alto.
                          Om te janken dus.

Greets...
                          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by Curiosio
                            Allemaal best maar het blijft als een porsche 911 turbo met de motor van een suzuki alto.
                            Om te janken dus.

Greets...
                            Haha, ja ik ben wel met je eens dat het een beetje raar is om te zien, als die grote kerels zo weinig kracht hebben.
                            Daarom kiezen veel mensen ook voor een tussenweg denk ik, dus een combi van powerliften en bodybuilding, dan kun je toch evengoed nog aardig wat kracht opbouwen.

@KIR, overigens herrinner mij nog wel dat Willem Jonkman toch vroeger ook een hele sterke bodybuilder was, hij had toch ook een bank van boven de 200kilo.
                            Volgens mij heeft hij ook nog wel eens gewoon voor de liefhebberij aan een bankdrukwedstijd meegedaan bij de NPB vroeger.
                            Een pracht van een bodybuilder vond ik hem altijd.
                            Brear.

Comment

Hehe ik kan me volledig vinden in de felle posts van big teddy..
                              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                              Squat 230 kilo
                              Bankdrukken 137.5 kilo
                              Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...