Trainen tot het uiterste ?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen tot het uiterste ?

Trainen jullie elke spiergroep tot het uiterste in een trainingssessie?
    Dus tot je geen reps meer kunt maken.
    Je doet bijvoorbeeld 3 sets dumbell curl, na de 8ste herhaling krijg je de dumbell nog net omhoog met het laatste beetje kracht dat je hebt.

Of houden jullie na bijvoorbeeld 8 herhaling gewoon op terwijl je er nog 1 of 2 zou kunnen maken?

Nee ik zit bij elke oefening TILL FAILURE
    Het zijn net die laatste reps die je doen vooruitgaan, althans bij toch...

Comment

Ik persoonlijk train niet toto het uiterste omdat ik dan minder presteer bij de volgende oefeningen. Als ik dumbel curls doe tot het uiterste dan kan ik niet goed presteren bij de barbel curls
      stil growing

Comment

ik sluit mij aan bij vince gewoon tot het uiterste daar groei je van

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (snipke @ aug. 25 2002,14:13)]Ik persoonlijk train niet tot het uiterste omdat ik dan minder presteer bij de volgende oefeningen. Als ik dumbel curls doe tot het uiterste dan kan ik niet goed presteren bij de barbel curls
          Ja dat is toch heel logisch!!??
          Als je je intensiteit verhoogt en dan ga je je spier meer vermoeien en daardoor ga je minder sterk zijn bij de volgende oefening maar het door dit vermoeien van je spier ga je spiervezels afbreken om ze daarna weer op te bouwen door een goede voeding en om zo spieren op te bouwen. Het is niet omdat je minder presteert op de volgende oefeningen dat je daardoor minder hard groeit. Integendeel. Hard trainen, tot het uiterste gaan, alleen daardoor ga je hard groeien. Mij geeft alleen dat laatste een voldaan gevoel na de training.

Comment

Ik sluit me bij Vince aan

Comment

in éen van je andere berichten zeg je dat je niet bij elke training gewicht toevoegt dus ga ik ervan uit dat je telkens het zelfde gewicht neemt hoe kan je dan groeien , elke training meer gewicht nemen en 10 herhalingen doen,gewicht opvoeren en 8 herhalingen doen enz...enz. Zo zal je groeien en niet door daar een set te doen met 20 herhalingen of tot het uiterste zoals je zegt
              stil growing

Comment

Nee tuurlijk neem ik niet steeds hetzelfde gewicht.
                Ik zorg dat ik steeds een gewicht kan nemen waar ik bijvoorbeeld 10 herhalingen kan doen, daarna 8, daarna 6..., 3 sets dus.
                de laatste reps van de twee laatste sets zouden heel moeilijk moeten gaan. Je kan tot het uiterste gaan met bijv. 14kg 25 keer ofzo dumbell curl maar dan train je niet op massa maar op definitie en uithouding. Ik doe nooit 20 herhalingen, tenzij voor benen omdat die nu eenmaal beter reageren op meer reps, tenzij ik ga droogtrainen wat ik zo meteen nog niet van plan ben.
                Wat die piramide trainingen betreft, dat is één van de mogelijkheden, zo zijn er nog supersets, omgekeerd pyramides enz enz. Afwisseling is en blijft een sleutel. Misschien is het net goed om eens één keertje op de zoveel weken heel laag te gaan en te maxen of net heel hoog te gaan in je reps. Je spieren zijn dit niet gewoon...resultaat: spierpijn en hypertrofie.
                Meer gewicht nemen is een indicator dat je het goed doet en daarbij is het goed voor je motivatie want anders zou het nogal een saaie boel worden.
                Ik kan me wel niet voorstellen dat je iedere training je gewichten opvoert. Soms duurt dat wel een week, soms zelfs langer, zeker wanneer je al wat langer bezig bent. Door die barrières blijven breken is de kunst. Verder zit je met individuele verschillen wat overheersing van spiervezeltypes betreft (meer rode of meer witte enz enz). Er is dus eigenlijk niet direkt zoiets als een universele wet voor spiergroei. Het is alleen maar een indicatie, iets wat voor de gemiddelde persoon geldt.

Comment

Alvast bedankt voor je reactie vince, zou je wat meer uitleg kunnen geven over definitie en supersets. Ik voer telkens mijn gewicht op of ik probeer er een herhaling meer uit te persen, met gewicht opvoeren bedoeling ik per kilo en net per 5 kilo of zo he, soms zelfs maar 0.5 kilo. Ik train ongeveer één jaar heb vroeger ook getraind maar zat al meer dan één jaar tussen.Ik heb niet zoveel ervaring in trainen als jullie maar ik heb me er wel in verdiept en veel gelezen en dingen geprobeerd. Ik denk zelfs dat ik teveel afwissel in mijn training is dat infeite wel goed,ik verander zo om de drie a vier weken. Moet wel zeggen dat ik na een trainingsdag de getrainde spieren serieus voel,die hypertofie voel ik wel degelijk.
                  Ik heb de indruk dat jij Vince al langer traint en veel ervaring hebt, tof dat je deze wilt delen.Thnx
                  stil growing

Comment

Hello

Wat die definitie en supersets betreft...
                    Door hoger te gaan in je herhalingen ga je aftrainen dwz je spieren beter doen uitkomen of doen definiëren. Dit doe je alleen als je na een periode bulken dwz puur op massa gaan, veel eten enz.
                    Je gaat dan ook meer op uithouding trainen en meer vet verbranden.
                    Supersets doe je wanneer je bepaalde oefeningen vlak na elkaar doet zonder pauze in te lassen waardoor je spieren zich gaan oppompen. Goed ter afwisseling en voelt heel lekker aan.
                    Doe je bijv. 3 sets bankdrukken en meteen erachter bijv. pec deck of flyes, ....
                    Nog iets....euh hypertrofie is gewoon een sjiek woord voor groei...was het maar waar dat je die zo kon voelen, kon je meteen zeggen of je goed bezig bent

Comment

no pain no gain!!
                      train piramide en laatste set gaat altijd net niet!

Comment

Ja Jongens en Dames,
                        Wie mooi wil zijn moet PIJN lijden!!
                        Ga tot het uiterste.

suc6
                        You are the Creator of your BODY!!

Comment

Trainen tot het uiterste is tamelijk ongezond en zo kan je net een vervelende blessure oplopen. Ik voel zelf heel goed aan wanneer ik ongeveer aan mijn tax zit, ik probeer er altijd even onder te blijven, dus zo dat ik er net niet helemaal kapot aan ga en een beetje fit door kan gaan naar de volgende oefening. Op deze manier ben ik ook de training er na (train 3 keer per week) gewoon meer waard. Zo bouw ik het al een poosje op en het werkt prima, forceren is nergens goed voor, liever kalm aan doen.
                          Elke maaltijd een slag, elke dag een overwinning...

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (eindelijkishetzomer @ Jun. 05 2004,16:22)]Trainen tot het uiterste is tamelijk ongezond en zo kan je net een vervelende blessure oplopen. Ik voel zelf heel goed aan wanneer ik ongeveer aan mijn tax zit, ik probeer er altijd even onder te blijven, dus zo dat ik er net niet helemaal kapot aan ga en een beetje fit door kan gaan naar de volgende oefening. Op deze manier ben ik ook de training er na (train 3 keer per week) gewoon meer waard. Zo bouw ik het al een poosje op en het werkt prima, forceren is nergens goed voor, liever kalm aan doen.
                            Deze theorie klopt als je nog niet lang traint omdat je spieren nog gewoon moeten worden aan die belasting maar eens dat je een aantal jaren traint gaat dat niet meer en ga je ook niets opbouwen, het is juist die ene herhaling dat je spotter moet helpen dat je gaat opbouwen.

grtz
                            stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X