Een beetje hulp nodig

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een beetje hulp nodig

Titel zegt het al, ik heb een beetje hulp nodig. Ik wil een voedingsschema gaan maken, ik heb een tijd niet goed gegeten en getraind, maar wil nu weer als een beest gaan. Alleen het probleem is, dat je om je dagelijkse behoefte te berekenen je BF moet weten. Ik train thuis dus heb geen beschikking over een BF meter zoals de meesten op de sportschool. Mijn vraag is dan ook; waar kan ik een BF meter kopen, en wat is ongeveer de prijs. En zijn er betrouwbare calculators op het net, ik weet dat Davit0 er eentje had gemaakt, maar ik zie bij de sticky dat die nog geen juiste waarden aangeeft.

Ik ben een tijd niet op het forum geweest, dus nog een keer zeer korte introductie van mezelf:

1.84
    77KG
    BF% ???
    14 jaar
    Ervaring; paar maanden van aankloten.

Als jullie op bovenstaande vragen antwoorden kunnen geven, zouden jullie mij een eind op weg helpen.

bvd

Ik ben nogal lui, dus heb het niet aangepast OOIT komt dat wss wel
    ik vond zelf dat hij heel aardig klopte, alleen bij sommige uitschieters (mensen met heel hoog, of heel laag vetpercentage) klopte hij niet zo...

je BF meten moet je doen in de sportschool..

opzich zou je mijn calculator nog wel kunnen gebruiken als ONGEVEER uitgangspunt.. je kan ook even een foto posten en dan kunnen wij schatten.

suc6
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
      Ik ben nogal lui, dus heb het niet aangepast OOIT komt dat wss wel
      ik vond zelf dat hij heel aardig klopte, alleen bij sommige uitschieters (mensen met heel hoog, of heel laag vetpercentage) klopte hij niet zo...

je BF meten moet je doen in de sportschool..

opzich zou je mijn calculator nog wel kunnen gebruiken als ONGEVEER uitgangspunt.. je kan ook even een foto posten en dan kunnen wij schatten.

suc6
      Ja, sowieso al aardig dat je er 1 had gemaakt, en op het forum gezet.

Kun je niet zo'n huidplooimeter (die zijn toch het betrouwbaarst?) ergens bestellen ofzo, want ik ben (nog) niet van plan op een sportschool te gaan trainen. Dacht dat er is een topic hier over was geweest, maar kan hem niet meer vinden.

iig ty

btw; denk dat dit topic beetje verkeerd staat, misschien zou 'ie beter in algemeen kunnen staan.

Comment

Volgens mij hebben de meeste huisartsen er ook een. Of je belt een fisiotherapeut/dieetist of je een keer langs mag kome om je bf uit te rekenen voor de meeste zal dit geen probleem zijn.

Maar er zijn veel huisartsen die er een hebben dus probeer t daar eens!

Succes

Comment

Huidplooimeter kopen heeft geen nut, omdat je daar alleen een redelijk betrouwbare meting mee krijgt als die gedaan wordt door iemand met ervaring. Kun je sowieso met een tang niet bij jezelf meten.
          Een handmeter zou wel kunnen (Omron) maar geeft echt niet meer dan een indicatie, zijn niet erg accuraat. Kosten ook nog eens zeker rond de 60/70 euro. Een weegschaal met vetmeting kan ook; zelfde verhaal dus niet al te accuraat maar als richtlijn kunnen ze er allemaal wel mee door, en als je iig altijd onder exact dezelfde omstandigheden meet kun je het verloop wel vrij redelijk volgen.

Meest accuraat blijft uiteraard een tangmeting door iemand anders met ervaring te laten uitvoeren, maar voor veel doelen waaronder de jouwe is een richtlijn eigenlijk al voldoende dus kunnen de andere optie's ook gerust.

(Zal trouwens gelijk het topic even verplaatsen naar Algemeen)

Comment

Ok, ik hoef het niet precies te weten, misschien zou ik is kunnen kijken voor zo'n omron. Je zegt dat ze niet erg accuraat zijn? Ik heb niet een erg hoge, maar ook geen lage BF dat weet ik wel, waarschijnlijk zou ik het met die omron wel kunnen doen.

Is dit het waar je het over hebt? -> (Diabetes) hulpmiddelen tegen lage prijzen

Ik zou natuurlijk de 1e keer langs de huisarts kunnen, en dan vergelijken hoe groot het verschil is, denk dat ik dat maar doe.

ty voor de info

Comment

Yep, dat is hem.
              Afwijking is meestal een paar procent, wordt groter als je bijvoorbeeld zeer bovenmatig gespierd bent.

Comment

Ok, mooi. Een paar procent kan niet echt kwaad lijkt mij, zit nog in de groei dus moet toch goed eten, 300-500 kcal boven m'n nodige kcal lijkt me te doen.

Ik ben nog zeker niet zeer bovenmatig gespierd, dus dat 'probleem' heb ik niet, hoop het wel te krijgen hoor !

ps. aan dit forum heb ik erg veel, ik lees veel, maar post weinig. Hulde aan alle informatie-delers op dit forum.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X