futloos

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• futloos

Hallo,

Ik ben sinds april dit jaar begonnen met fitness, dit langzaam opgebouwd van 2 naar 3 naar 4 keer in de week. Nu zit ik aan de 5 keer in de week.
    Dit doe ik nu al zo'n 5 weken, mijn training bestaat uit:

maandags: 60 minuten bodypump, 30 minuten krachttraining, 60 minuten badminton

Dinsdags: 45 minuten krachttraining, 30 minuten cardio.

Woensdags: 45 minuten krachtraining, 45 minuten spinning

Donderdags: 60 minuten Bodypump, 60 minuten bodycombat, 30 minuten krachtraining

Vrijdags: 45 minuten krachtraining, 30 minuten cardio

Bij krachttraining wissel ik de spiergroepen af ver de verschillende dagen.
    Nou was dit de eerste 4 weken prima vol te houden en ik ging ook heel erg vooruit. Alleen nu de laatst 1,5/2 weken word ik steeds meer futloos. Ik heb het gevoel dat ik steeds minder energie heb, en krijg ook minder zin om te gaan sporten.
    Ik weet niet precies waar het aan ligt. Echt overtrainen doe ik ook niet volgens mij. Misschien moet ik er een week uit en dan weer volop aan de bak. Heeft iemand tips?

Wanneer heb je voor het laatst een week rust genomen? Het lichaam heeft namelijk ook rust nodig. Ook vind ik 5 keer per week zo lang trainen wel erg veel hoor.

Comment

Weekje rust nemen zoals uprising al zegt, en zorgen voor genoeg koolhydraten. Desnoods wat dextrose voor t trainen.
      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Het is idd behoorlijk veel.
        Wat erger is, je wilt bij mijn weten afvallen en ik gok dan ook zomaar dat je voeding niet bepaald voldoende is...
        Je klachten klinken alsof het overtraining zou kunnen zijn en dit wordt zelden veroorzaakt door echt te veel training, vaak is het een combinatie van factoren waarin te weinig en/of te eenzijdige voeding een erg grote speelt.

Een weekje rust nemen en je voeding eens heel scherp onder de loep nemen, dat lost waarschijnlijk heel veel op.
        Succes.

Comment

Wat is eigenlijk je bedoeling?

Aan dit volume van training ben je ZEKER aan t overtrainen. Symptomen liegen er niet om. Week rust alleen is niet genoeg.

Je kan best ergens keuzes maken, ofwel kies je voor spierbehoud en doe je het rustig aan.
          Ofwel ga je voor uithouding en train je je kapot en eindig je als een marathonloper, pezig en mager.

Je wil cutten, vet kwijt raken veronderstel ik aan het schema te zien.
          Er zijn verschillende factoren die je vetpercentage naar beneden halen.
          En in dat opzicht ben je juist bezig, alleen moet je misschien iets meer doseren.

Voeding aanpassen wil zeggen laag calorische dagen afwisselen met matig calorische dagen en één dag per week een hoog calorische dag. Om je metabolisme aan te jagen (die hoog calorische dag). Laag calorische dag zit hoog in eiwitten en zeer laag in koolhydraten. Matige dagen zitten ongeveer gelijk in KH en eiwitten. Hoog calorische dagen zitten vol met koolhydraten en weinig eiwitten. Maar dit zullen de meeste onder jullie al wel weten.

Energieverbruik aanpassen wil zeggen, verhoog je verbruik maar met mate.
          Jay Cutler is afgestapt van het twee maal per dag cardio gehype.
          Meer nog hij beweert dat dagelijkse cardio je spierwinst aantast. Dus wat hij aanraadt is bvb 3 dagen cardio en dan één tot twee dagen géén cardio. Hij wisselt cardiosessies ook af door bvb eerste 20 minuten zwaar te nemen en dan de volgende licht. Volgende dag 40 minuten licht, volgende dag weer anders.

En dit is op professioneel niveau met de nodige supplementen, die zorgen dat
          spiermassa beschermt blijft en vet makkelijker verdwijnt.

Als hij het klaarkrijgt met "maar" zo weinig cardio, dan zal het ons ook wel lukke denk ik, dus, niet overdrijven.

Comment

wat miss S al aangeeft
            het klinkt als een teken van overtraind zijn en dat met slechte nacht rust en minder goed eten stapelt alleen maar op
            neem gerust een weekje vrij of miss zelfs 2 en kijk dat eens hoe het gaat

wissel oo gerust eens van schema en neem is een schema waar je niet alleen maar aan het vlammen bent maar waar je een week of 4 rstig aan doet
            Who's the Chef

Comment

En eerst twee uur bodypump enz, en dan nog krachttraining? Waarom?! Om spiermassa nog sneller te vernielen?
              45 minuten krachttraining is zowat de standaard. Meer geeft alleen meer afbraak, maar levert niet meer winst op.

Cardio en training zou je best ook opsplitsen, bvb s'morgen op nuchter maag 40 minuten cardio maximum. Dan s'avonds krachttraining.
              Niet nog eens na krachttraining cardio doen, na krachttraining komt herstel. En wel liefst zo snel mogelijk. Door een koolhydraatrijke drank met nodige supplementen. EN RUST...

Comment

Ik train ongeveer 1,5 uur. Gewoon lekker 5 minuten pauze tussen oefeningen, tussedoor water drinken, paar min tussen sets. Netto hou ik alleen idd niet zoveel over.

Comment

ik neem tussendoor amper rust hoogstens 30 seconden
                  on the road to get huge

Comment

dan kan je veel minder.. ik neem meestal 2 minuten rust tussen sets.

Comment

Originally posted by Myobolix View Post
                      45 minuten krachttraining is zowat de standaard. Meer geeft alleen meer afbraak, maar levert niet meer winst op.
                      hoe kom je hierbij?
                      denk je dat de profs max. 45 minute trainen?
                      Last edited by ahmet; 25-11-2006, 13:40.
                      Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

[quote=ahmet;366235]
                        Originally posted by Myobolix View Post

quote]

hoe kom je hierbij?
                        denk je dat de profs max. 45 minute trainen?
                        volgens mij trainen profs veel minder Maargoed wij doen ook wel meer dan 2 reps.

Comment

45 minute krachttraining is echt niet de max. hoor.
                          kijk als jezoveel als hem doet bodypump body dit body dat tja dan is het wel echt teveel ja maar voor een normale trainingschema met alleen krachttraining is 45 minute niet veel

grtz
                          Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

45 minuten zal ik ook nooit redden, mede doordat ik thuis train en niet overal een apparaat voor heb. Moet dus met gewichten shouwen etc, dus is wat meer werk

Comment

Originally posted by ahmet View Post
                              voor een normale trainingschema met alleen krachttraining is 45 minute niet veel
                              Is zat! Als je veel langer dan dat bezig bent doe je gewoon veel te veel.
                              Een fullbody kan wat langer duren (maar ook niet meer dan 5 kwartier totaal) en uiteraard kun je langer bezig zijn als je heel veel rust pakt tussendoor, maar 45 minuten echte inspanning is voor krachttraining absoluut meer dan zat.
                              Ben je langer bezig met een split schema doe je gewoonweg te veel oefeningen, sets of reps.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X